Ukryte modele samochodów

Mafia: The City of Lost Heaven

MastaH, Udostępnij

Twórcy gry, oprócz wszystkich modeli samochodów występujących w Mafii, stworzyli także kilka ukrytych pojazdów, które nie są normalnie dostępne. Jedynym sposobem, aby móc używać ich w grze, jest zmiana nazw plików tychże pojazdów na modele samochodów, które są dostępne podczas normalnej rozgrywki.

Jak to zrobić?

Pierwszym niezbędnym narzędziem, jest powszechnie dostępny program MafiaDataXtractor (jest on do pobrania w dziale "Pliki" na naszej stronie). Rozpakowuje on pliki z rozszerzeniem .dta tak, że możemy ingerować praktycznie w każdy aspekt gry.

Gdy już zaopatrzymy się we wspomniany wcześniej program, uruchamiamy go i rozpakowujemy plik o nazwie "models". Po rozpakowaniu, jego zawartość znajdziemy pod taką właśnie nazwą w katalogu gry.

Gdy otworzymy folder, zobaczymy kilka tysięcy plików, odpowiadających poszczególnym modelom w grze. Nam potrzebnych będzie jednak tylko kilka z nich. Ich nazwy możecie zobaczyć poniżej:

  • bus00.4ds - duży, kremowy autobus;
  • bull00.4ds - buldożer;
  • toyota00.4ds - prototypowy model Toyoty;
  • bigfoot.4ds - amerykański Monster Truck;
  • bigfoot00.4ds - brązowy Monster Truck;
  • traktor.4ds - traktor;
  • brouk00.4ds - nieco zmodyfikowany "Garbus"
  • xedos00.4ds - Mazda Xedos;
  • panz.4ds - czołg.

Reszta jest nam w tej chwili niepotrzebna i można ją bez obaw zignorować lub usunąć.

Teraz najważniejsza część, czyli zmiana nazw. Jeśli chcemy jeździć prototypem Toyoty, wypadałoby znaleźć odpowiednio szybki samochód. Autem takim może być z pewnością Lassiter V16 Roadster, który rozpędza się do 100 mil na godzinę, a poza tym posiada bardzo dobre przyspieszenie. Nazwa pliku odpowiadająca temu pojazdowi, to cad_road00.4ds. Teraz wystarczy, że zmienimy nazwę pliku Toyoty (toyota00.4ds) na nazwę Lassitera V16 Roadster (cad_road00.4ds).

Jeśli wszystko zostało zrobione zgodnie z instrukcją, gra użyje pliku, którego nazwę zmieniliśmy, uznając, że jest to rzeczywiście model Lassitera. Teraz wystarczy uruchomić tryb Swobodnej Jazdy i jako nasze auto wybrać model Lassiter V16 Roadster, który w rzeczywistości okazuje się być prototypowym modelem Toyoty.

Usuwanie dokonanych zmian

Jeśli chcemy, aby wszystko powróciło do normy, po prostu usuwamy folder models z katalogu głównego gry.

Poniżej możecie zobaczyć wszystkie ukryte przez programistów modele samochodów:

Autobus (bus00.4ds)

Buldożer (bull00.4ds)

Prototypowy model Toyoty (toyota00.4ds)

Amerykański Monster Truck (bigfoot.4ds)

Brązowy Monster Truck (bigfoot00.4ds)

Traktor (traktor.4ds)

Zmodyfikowany "Garbus" (brouk00.4ds)

Mazda Xedos (xedos00.4ds)

Czołg (panz.4ds)