Historia firmy
2K Czech
Powstaje w 1997 roku z inicjatywy Petra Vochozki oraz inwestorów Cash Reform Group. W 1999 roku debiutuje grą umiejscowioną w czasie II wojny światowej - Hidden & Dangerous. Sukces produkcji owocuje otwarciem dwóch nowych oddziałów. Pierwszy w Pradze, pełniący rolę wsparcia głównego studia. Drugi w Bratysławie (Słowacja) funkcjonujący jako osobne studio pod nazwą Illusion Softworks Slovakia (później Silver Wish Games).
W 2002 roku zostaje wydana Mafia.
W 2005 roku, krótko po wydaniu Kameleona, swoje podwoje zamyka słowackie Silver Wish Games.
Trzy lata później, w 2008 roku Illusion Softworks zostaje przejęte przez koncern Take-Two, by dołączyć do grupy 2K Games i przyjąć nazwę 2K Czech. Pod tym szyldem wydaje grę Mafia II, udaną kontynuację pierwszej części gry z 2002 roku.
W wyniku zwolnień i restrukturyzacji pod koniec tego samego roku likwidowany zostaje oddział firmy znajdujący się w Pradze. 2K poważnie redukuje liczbę pracowników w Brnie, przenosząc ich część do nowo utworzonego studia Hangar 13 w Novato (Kalifornia, USA), w którym tworzona jest kolejna część serii - Mafia III.
Gry studia:
- Hidden & Dangerous – 1999 (PC, Sega Dreamcast, PSX)
- Flying Heroes – 2000 (PC)
- Mafia: The City of Lost Heaven - 2002 (PC, Xbox, PS2)
- Vietcong – 2003 (PC)
- Hidden & Dangerous 2 – 2003 (PC)
- Vietcong: Fist Alpha – 2004 (PC)
- Wings of War – 2004 (PC, Xbox)
- Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron – 2004 (PC)
- Vietcong: Purple Haze – 2004 (PC, Xbox, PS2)
- Vietcong 2 – 2005 (PC)
- Kameleon – 2005 (PC)*
- Mafia II – 2010 (PC, Xbox 360, PS3)
- Top Spin 4 – 2011 (PlayStation 3, Xbox 360, Wii)
* Grę stworzyło Wish Silver Games (2000-2005), będące częścią Illusion Softworks.