Obszerniejsze informacje na temat wersji PC

wojtas022, 14

Niemiecki serwis GameStar.de przedstawił trochę więcej informacji nt. wersji PC, a tym samym rzucił nieco światła na zbliżające się wielkimi krokami, wymagania sprzętowe Mafii 2.

1. Redaktorzy grali w przedpremierową wersję gry na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i7 920, 6 GB RAM oraz kartę graficzną GeForce GTX 480 na monitorze 30'' w rozdzielczości 2560 × 1600.
2. Pierwszą rzeczą, która się rzucała w oczy to ogromne pole widzenia, podobne do GTA. Mafia II nie miała efektu rozmycia, więc nawet odległe budynki były wyraźnie widoczne. Nie jest to realistyczne, ale miłe dla oka.
3. Antialiasing jest bezpośrednio zintegrowany z grą i dlatego może być regulowany poprzez menu opcji. Na razie nie wiadomo ile mocy pobiera ta opcja.
4. Świat gry bardzo zyskuje dzięki efektom cieniowania. Patrząc na obiekty przez szybę, widać rozmycia. Płonce samochody nocą dają ładny poblask, a nadjeżdżające z naprzeciwka auta - realistycznie oślepiają. Gdy tylko wjedziemy do tunelu, automatycznie zapalają się światła oraz podświetlają tablice rejestracyjne.
5. PhysX zapewnia dokładne symulowanie zachowania odzieży, efektów cząsteczkowych, eksplozji oraz właściwości obiektów. Seria kart graficznych GeForce 8 to niezbędne minimum.
6. Najniższe ustawienia PhysX'a zapewniają efekty takie jak na konsolach - czyli efekty cząsteczkowe oraz fale uderzeniowe po wybuchu.
7. Najwyższe ustawienia zapewniają pękające szkło, rozpadające się drewno oraz ściany pod ciężkim ostrzałem karabinów maszynowych. Wszystkie cząsteczki pozostają na podłodze i nie znikają nawet po pewnym czasie. Bez technologii PhysX, czyli na kartach ATI, obiekty pozostają tylko w pre-definiowanych punktach [czyli z góry ustalonych - przyp. red], a to już nie wygląda tak spektakularnie.
8. Fale uderzeniowe po wybuchu powodują wyrzucenie w powietrze elementów otoczenia. Na przykład podczas strzelaniny w jadłodajni, eksploazja spowodowała, że tysiące odłamków szkła i drewna przeleciały po obszarze, a przez to Vito został powalony na ziemię.
9. Technologia APEX w wersji PC została przystosowana do conajmniej 30 postaci.

Wnioski GameStar:

Mafia 2 wygląda oszałamiająco dobrze. W porównaniu do GTA IV nie ma efektu rozmycia w oddali, a wygładzanie krawędzi sprawia, że przynajmniej w wysokiej klasy komputerach, gra prezentuję się wyśmienicie. Wniosków dotyczących wymagań sprzętowych nie możemy określić na podstawie prezentacji. Jednakże, na sprzęcie testowym wyposażonym w Core i7 920, 6 GB RAM i GeForce GTX 480, Mafia II z włączonym maksymalnym poziomem PhysX oraz w rozdzielczości 2560x działała płynnie. Miejmy nadzieję, że gra zostanie jeszcze dopracowana i dla posiadaczy monitorów 22'' i 24'' będzie miała bardziej umiarkowane wymagania.

Posiadacze Radeonów muszą mieć nadzieję, że 2K Czech przeniesie wszystkie obliczenia fizyczne PhysX na procesor. W innym przypadku trzeba będzie zapomnieć o sztuczkach wizualnych zastosowanych w Batman: Arkham Asylum.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika BeeV
BeeV
22 maja 2010, 18:11
Hehe no właśnie, nie no oni dysponują takim sprzetem więc nie ma co się dziwić jak każdą grę muszą wypróbować na maxa :p
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
22 maja 2010, 15:06
No gdyby na takim sprzęcie się zacinało to porażka na całej linii :D
Awatar użytkownika barth89
barth89
22 maja 2010, 13:50
Ale też wiadomo, że dali taki sprzęt, żeby mieć absolutną pewność, że gra nie będzie klatkować :) Bo jak to by wyglądało, gdyby się okazało, że gra jest źle zoptymalizowana?
Awatar użytkownika BeeV
BeeV
22 maja 2010, 11:06
No to jest magia ten sprzęt na którym testowali ale ja licze, że podepne sobie choćby pod mojego TV 26 calowego i też nie będzie źle :p
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
22 maja 2010, 10:21
Po pierwsze: Jak na razie jest to przed premierowa wersja gry. Kod zapewne nadal jest optymalizowany.

Po drugie: Kto w Polsce gra na 30-sto calowym monitorze w rozdzielczości 2560 × 1600? Wydaję mi się, że...NIKT.

Myślę, że nie będzie źle :)
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
22 maja 2010, 08:27
piksel169 -> Gry na PC zawsze będą wyglądały lepiej niż na konsolach. Pamiętam, że przy GTA IV była notka na temat natężenia ruchu drogowego. Na Xboxa i PS3 ruch był ustawiony fabrycznie na 40%, a na PC mogłeś sobie ustawić do 100% samodzielnie.

A tak jak napisał BeeV Gothic i Mafia, to dwie rózne gry. RPG zawsze będą dłuższe.
Awatar użytkownika BeeV
BeeV
22 maja 2010, 02:28
Gothick i Mafia to dwa różne światy a nowa allegra jest chyba dziś o 13:30 :p Co do wymagań to nei powinny być z kosmosu a oni tylko grali na takim sprzęcie (zazdrościć :p) Swoją drogą dziś odpaliłem Tom Clancy's Splinter Cell Conviction i miałem problemy z kartą grafiki więc nie ciekawie to widzę :/
Awatar użytkownika piksel169
piksel169
22 maja 2010, 01:53
Czyli co? Mam Xboxa i nie pogram sobie na najlepszych detalach? No chyba kur*a żarty sobie stroją.

Co do wymagań to troszkę mnie wzięło na śmiech. Och, 6GB RAMu, jakieś GeForce GTX, procek cztero- czy sześciordzeniowy i rozdzielczość 2500 na ileś. Ja niedawno remontowałem swój komputer i widzę, że z ciekawości gry nawet mi się uda uruchomić. Minimalne wymagania będą pewno na poziomie wyższym od dwurdzeniaczka, GeForce 9x czy 2 GB RAMu.
A widzieliście opublikowane długi czas temu wymagania Gothic'a 4? Rozumiem, że do porządnej gry będzie potrzebny dużo lepszy sprzęt, ale Windows XP, GeForce 6800 czy 3 GHz jednego procka mogłoby wystarczyć nawet dla Mafii. Bo widzę, że zamiast do fabuły to kleją tą grę i kleją wizualnie. Obyśmy nie mieli za dużo czasu na zwiedzanie tego, chociaż na to się niestety składa.

Dziś oglądałem AlleGrę. Był tam wywiad z twórcą Gothic'a. Powiedział, że na najszybsze przejście gry będzie trzeba 35 godzin, natomiast na gę z zadaniami pobocznymi ponad 50. Ojojojojoj, czyżby mało znane studio Speelbound przebiło 2K Czech? Oby nie, ale o tym w sierpniu się dowiemy. Dobranoc.
Awatar użytkownika BeeV
BeeV
22 maja 2010, 01:10
Barth nie kracz :p Widziałeś co było z Sabouterem? Oby z Mafią się nei powtórzyło, przez wzgląd na pierwszą część mnie również nie obchodzą aż tak bardzo inne bajery jednak jak kupowałem sprzęt za prawie 4 tys. to chciałbym cieszyć się wszystkim no ale trudno. Podobno ATI też miało wypuścić coś na zasadzie PhysX'a dla wszystkich kart ale narazie cisza...
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
21 maja 2010, 23:10
Zapowiada się dobrze. Z każdymi informacjami czy, to reklamowymi czy zwykłymi nabieram coraz większej ochoty na Mafię II. Oj zarwie się niejedną nockę przy tej grze. Niejedną...
Awatar użytkownika barth89
barth89
21 maja 2010, 23:10
Tak, ja wiem i nie panikuję, tylko wkurza mnie, że póki co tylko non stop dostajemy za info same pierdoły, któymi chce poszpanować nie tyle 2K, co nVidia. Wkurza mnie to i już :P
Awatar użytkownika Maf
Maf
21 maja 2010, 21:47
Nie ma co histeryzować. nVidia jest jedyną firmą, która ma taką technologię. Tworzenie tych wszystkich dodatkowych efektów z PhysX na silniku gry (programowo) byłoby bardzo uciążliwe. Twórcy chcą po prostu zrobić grę jak najbardziej efektowną. 2K wspomina o tym bardzo często, bo to jak na razie jeden z ich asów. Posiadacze innych kart będą mieli taką samą grę, jednak z mniejszą ilością efektów.
Awatar użytkownika MarioBBT
MarioBBT
21 maja 2010, 20:36
Coś w tym jest. :)
Awatar użytkownika barth89
barth89
21 maja 2010, 20:30 *
xD Co za głupota :D Ten tekst ma wypromować nVidię i zmusić graczy do kupienia ich kart? :D Nie macie takiego wrażenia? :P Co do tego na jakim sprzęcie grali to na 30' monitorze i ze wszystkim na max, nie ma się co dziwić.

A jeśli oni przeniosą te efekty na procesor to znaczy, że będzie potrzebny miniumum 10 rdzeniowy procesor (oczywiście żartuję). Ja szczerze mam gdzieś te efekty, bo tylko nimi póki co potrafią się chwalić.... :/ Ja nie chcę żadnych efektów, tylko realistyczny i klimatyczny świat.

Jak tak dalej pójdzie to okaże się, że gra nie uruchomi się na kartach ATI xD