Obszerniejsze informacje na temat wersji PC
Niemiecki serwis GameStar.de przedstawił trochę więcej informacji nt. wersji PC, a tym samym rzucił nieco światła na zbliżające się wielkimi krokami, wymagania sprzętowe Mafii 2.
1. Redaktorzy grali w przedpremierową wersję gry na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i7 920, 6 GB RAM oraz kartę graficzną GeForce GTX 480 na monitorze 30'' w rozdzielczości 2560 × 1600.
2. Pierwszą rzeczą, która się rzucała w oczy to ogromne pole widzenia, podobne do GTA. Mafia II nie miała efektu rozmycia, więc nawet odległe budynki były wyraźnie widoczne. Nie jest to realistyczne, ale miłe dla oka.
3. Antialiasing jest bezpośrednio zintegrowany z grą i dlatego może być regulowany poprzez menu opcji. Na razie nie wiadomo ile mocy pobiera ta opcja.
4. Świat gry bardzo zyskuje dzięki efektom cieniowania. Patrząc na obiekty przez szybę, widać rozmycia. Płonce samochody nocą dają ładny poblask, a nadjeżdżające z naprzeciwka auta - realistycznie oślepiają. Gdy tylko wjedziemy do tunelu, automatycznie zapalają się światła oraz podświetlają tablice rejestracyjne.
5. PhysX zapewnia dokładne symulowanie zachowania odzieży, efektów cząsteczkowych, eksplozji oraz właściwości obiektów. Seria kart graficznych GeForce 8 to niezbędne minimum.
6. Najniższe ustawienia PhysX'a zapewniają efekty takie jak na konsolach - czyli efekty cząsteczkowe oraz fale uderzeniowe po wybuchu.
7. Najwyższe ustawienia zapewniają pękające szkło, rozpadające się drewno oraz ściany pod ciężkim ostrzałem karabinów maszynowych. Wszystkie cząsteczki pozostają na podłodze i nie znikają nawet po pewnym czasie. Bez technologii PhysX, czyli na kartach ATI, obiekty pozostają tylko w pre-definiowanych punktach [czyli z góry ustalonych - przyp. red], a to już nie wygląda tak spektakularnie.
8. Fale uderzeniowe po wybuchu powodują wyrzucenie w powietrze elementów otoczenia. Na przykład podczas strzelaniny w jadłodajni, eksploazja spowodowała, że tysiące odłamków szkła i drewna przeleciały po obszarze, a przez to Vito został powalony na ziemię.
9. Technologia APEX w wersji PC została przystosowana do conajmniej 30 postaci.
Wnioski GameStar:
Mafia 2 wygląda oszałamiająco dobrze. W porównaniu do GTA IV nie ma efektu rozmycia w oddali, a wygładzanie krawędzi sprawia, że przynajmniej w wysokiej klasy komputerach, gra prezentuję się wyśmienicie. Wniosków dotyczących wymagań sprzętowych nie możemy określić na podstawie prezentacji. Jednakże, na sprzęcie testowym wyposażonym w Core i7 920, 6 GB RAM i GeForce GTX 480, Mafia II z włączonym maksymalnym poziomem PhysX oraz w rozdzielczości 2560x działała płynnie. Miejmy nadzieję, że gra zostanie jeszcze dopracowana i dla posiadaczy monitorów 22'' i 24'' będzie miała bardziej umiarkowane wymagania.
Posiadacze Radeonów muszą mieć nadzieję, że 2K Czech przeniesie wszystkie obliczenia fizyczne PhysX na procesor. W innym przypadku trzeba będzie zapomnieć o sztuczkach wizualnych zastosowanych w Batman: Arkham Asylum.
Komentarze