"Chcemy sprawić, by miasto tętniło życiem"

nivener, 3

Ze słów developerów ze studia Hangar 13 wynika, że Mafia 3 będzie wyposażona w specjalny system odpowiedzialny za funkcjonowanie życia w całym mieście. Rozwiązania nad którymi pracują mają sprawić, że każda rozgrywka będzie unikalnym i niepowtarzalnym doświadczeniem, a świat będzie tętnił życiem i przystosowywał się do działań gracza.

art5_gameinformer

Haden Blackman, szef studia Hangar 13 mówi, że wraz z kolegami poświęcili oni wiele godzin na przygotowanie specjalnego systemu, który odpowiedzialny jest za realistyczne symulowanie życia w mieście, w którym miejsce będzie miała akcja gry.

Włożyliśmy wiele pracy w opracowanie systemu, który nazywamy "World Interaction System". Działa on w bardzo złożony sposób. Będzie on skutkował na przykład różną aktywnością policji w zależności od dzielnicy miasta i od osób, względem których policja będzie podejmować działania. Czarnoskóre osoby w dzielnicach zamieszkiwanych przez białych będą pod baczniejszą obserwacją stróżów prawa, w niektórych miejscach mogą się też zdarzyć nadużycia siły przez policję wobec osób czarnoskórych. Będą to nieoskryptowane sytuacje, które będą mogły zdarzyć się losowo w każdym momencie rozgrywki.

Ze słów Blackmana można wywnioskować więc, że styl w jakim będziemy przechodzić grę w dużej mierze będzie zależał od części miasta, w której będziemy się znajdować. Jeśli będzie to dzielnica w której Lincoln nie jest mile widziany (na przykład dzielnica zamieszkiwana przez bogatych białych), bardziej efektywne będzie ciche i subtelne rozwiązanie sprawy. W takich miejscach sama obecność Lincolna wyda się mieszkańcom i policji podejrzana, przez co ciężej będzie zrealizować cele misji.

Innymi przykładami działania World Interaction System jest na przykład manifestacja przeciwko wojnie wietnamskiej, czy też przejście konduktu pogrzebowego. Sytuacje te mogą zdarzyć się w każdym momencie rozgrywki, co według twórców czasem może sprawić, że przejście nawet najprostszej misji stanie się nagle bardzo problematyczne. Ich celem jest sprawienie, by rozgrywka była jak najbardziej żywa i by gracz nigdy nie był pewien tego co może spotkać za rogiem. Przy jednym przejściu misji przejście konduktu może wystąpić, by przy innym już się nie pojawić. Twórcy zarzekają się, że to tylko nieliczne przykłady na to, jak będzie działać World Interaction System.

Źródło: examiner.com

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Tom
Tom
19 października 2015, 18:11 *
E, tylko bez przekleństw mi tutaj, jak się komuś nie podoba, to niech się nie wypowiada, a już na pewno nie w taki sposób. Ja tam się jaram jak nie wiadomo co, bo te newsy, co się tutaj ostatnio pojawiają to dokładnie to, co chciałem usłyszeć o nowej Mafii. Przekleństwa nie są mile widziane na forum, a zwłaszcza na stronie głównej. Tyle na ten temat.
Awatar użytkownika BorgNine
BorgNine
19 października 2015, 17:53
Mam złe przeczucia co do tego... Gdy developer obiecuje zamiast siedzieć cicho, to oznacza, że [cenzura] to wyjdzie.

*Ale nie wyklinamy w komentarzach - niv*
Awatar użytkownika Manhattan
Manhattan
19 października 2015, 16:19
Taa, baju baju, będziesz w raju. Takie coś słyszeliśmy już przed premierą Mafii II - a efekt był taki jaki wyszedł.