
Szczegółowy edytor misji do Mafii. Daje możliwość edycji skryptów, obiektów, ruchu pojazdów i wiele więcej. Mimo swojej świetności bywa niestabilny, dlatego zalecane jest częste robienie kopii edytowanego pliku scene2.bin.

Edytor plików "load.def", które przechowują różne informacje na temat ekranach wczytywania. Dzięki niemu można zmienić grafikę i tekst, które widzimy na ekranie.

Edytor świata. Poza oczywistą możliwością przemieszczania obiektów "na żywo", dostępna jest edycja kolizji, jak i dodawanie oświetlenia. Niestety, na obecną chwilę nie można edytować skryptów.

MafiaCon to użyteczna konsola, której zabrakło w oryginalnej wersji gry. Dostępna jest pod klawiszem ~ (tylda). Instrukcja dotycząca narzędzia znajduje się w pliku ReadMe.

Absolutnie podstawowe narzędzie każdego moddera. Umożliwia wypakowywanie danych z gry (tekstury, skrypty misji, muzyka, etc.), które znajdują się w plikach *.dta.