Szybkie wrażenia z prezentacji
Pierwsza scenka - Vito wychodzi na misję, ale przed jego domem dochodzi do stłuczki. Jakaś damulka wjeżdża w auto przypadkowego mięśniaka, który nie chce jej puścić, dopóki mu nie zapłaci za naprawę. Vito staje po stronie dziewczyny, bije osiłka, za co… dostaje propozycję wpadnięcia na kawę. Hot Coffee w Mafii II? Być może…
Kolejna scenka - Vito dostaje misję od jakiegoś Włocha w warsztacie samochodowym. Przykłady interakcji z innymi ludźmi. Vito zatrzymują jakieś bandziory, które grożą mu nożem. Bohater może ich postraszyć - wystarczy, że wyciągnie pistolet, a cwaniaczki wymiękają. Machanie bronią na ulicy zwraca jednak uwagę policjanta. Można go przekupić, walczyć z nim, lub uciekać. Kiedy Vito jest poszukiwany w rogu ekranu pojawia się plakat Wanted z jego fotką. W mieście będą sklepy z ubraniami, w których można się przebierać i w ten sposób "znikać" przed pościgiem policji.
Mafia II - miasto wygląda świetnie. Ma 10 mil kwadratowych (dwa razy więcej, niż w oryginale), 20 dzielnic. Jedziemy do Millville, dzielnicy przemysłowej, gdzie mamy do wykonania poboczne zadanie - zniszczyć określoną liczbę samochodów zaparkowanych na znajdującym się tu parkingu. Można je (ubrania) wybierać samodzielnie. Podczas prezentacji ubrał naprawdę elegancki garnitur. Niezbyt pasuje do niszczenia samochodów konkurencji…
Wracamy do Mafii II. Parking jest strzeżony przez strażników. Część z nich obezwładnia jednym ciosem ze "stealtha". Ale z ostatnim się bije. System walki wręcz jest prosty (dwa przyciski), ale dzięki pracy kamery (a'la Assassin's Creed) bardzo efektowny. Już po misji - Vito strzelił w beczkę z benzyną, której wybuch zapoczątkował reakcję łańcuchową i wszystkie auta poszły z dymem jeden za drugim.
Fizyka "ludzi" jest bardziej oskryptowana (niż w GTA IV), ale model jazdy i jego fizyka, czy eksplozje i ich wpływ na otoczenie wyglądają podobnie.
Noc, późne lato/wczesna jesień (chyba, bo pada deszcz). Vito ucieka autem. Kiedy jest w aucie, zamiast plakatu Wanted pojawia się tablica rejestracyjna z takim napisem. To oznacza, że policjanci szukają auta, które im podpadnie, a niekoniecznie kierowcy - zmiana auta (lub przemalowanie go w garażu) ułatwiają ucieczkę. Auta będzie można tuningować, ale będzie to drogie. Będzie je można również przemalowywać. Twórcy chcą, by gracze przywiązywali się do konkretnego auta.
Nie ma wymagań wersji PC, wersja polska będzie zlokalizowana (kinowo).
Będą jakieś bonusy w wersji PC (których nie będzie w konsolowej), ale jeszcze ich nie zdradzają.
Coś o dacie premiery? Początek 2010.
Czy twórcy Mafii też złapią się w szał DLC? Nie ma o tym mowy.
Komentarze