Sporo nowych screenów od Gamespot [Aktualizacja]

wojtas022, 15
Serwis Gamespot opublikował na swoich łamach artykuł, który ma nam przybliżyć działanie technologii PhysX, Apex oraz 3D Vision w najnowszej odsłonie Mafii. Z tej okazji GS zaprezentował również nowe screeny.

Prezentujemy wam ekskluzywne spojrzenie na niektóre high-end'owe aspekty graficzne, dostępne dla posiadaczy PC w nadchodzącej trzecioosobowej grze akcji.

Mafia II od 2K Games będzie sequelem kultowej już Mafii - trzecioosobowej gry akcji, która niesprawiedliwie była postrzegana przez niektórych jako Grand Thetf Auto umiejscowione w latach 30-tych. Prawda jest taka, że oryginalna Mafia wydana na PC w 2002 roku była majstersztykiem gier akcji ze świetnym głosami aktorów, intrygującą historią oraz autentyczną atmosferą, która pozwalała ci poczuć się jak "wielkomiejski" gangster lat 30-tych. Kiedy już myślałeś, że przygoda się skończyła, 2K Games postanawia ponownie wciągnąć cię w sequel , który rozgrywa się na przestrzeni lat 40-tych i 50-tych. Gra będzie również wspierała większość najnowszych efektów 3D dostępnych na PC, a my mamy niepowtarzalną okazję, aby się im bliżej przyjrzeć.

2K Games tworząc Mafię 2, zawiązało współpracę z Nvidią. Dzięki temu, będzie to pierwsza gra wyposażona w APEX, czyli nową graficzną strukturę wcieloną do technologii tworzenia fizyki PhysX. Silnik ten pozwala na realistyczne odwzorowanie poruszania się przedmiotów oraz funkcji interaktywnych w grze. (Dla wyjaśnienia, obie wersje na PC i konsole będą wspierane przez PhysX, ale tylko wersja PC będzie posiadała APEX). Wersja PC w szczególny sposób będzie wykorzystywała dwie funkcje technologii APEX. Pierwsza to "moduł ubrań", czyli realistyczny model poruszania się ubrań przeznaczony dla "głównych postaci". To oznacza, że Vito (główny bohater) oraz inne ważniejsze postacie w grze, będą "wyposażone" w ten model. APEX sprawia, że poły płaszcza kołyszą na wietrze lub podczas chodzenia czy biegania.

Drugim aspektem technologii APEX wykorzystanym w grze będzie "moduł zniszczeń". Jest to model realistycznych uszkodzeń oraz deformacji eksplodujących obiektów, które przy dużej sile wybuchu wyrzucają w powietrze lekkie przedmioty (lub ludzi) za pomocą "niewidzialnego pola uderzeniowego". Mogliśmy obserwować ten moduł w akcji przy okazji wybuchającego samochodu, który rozbił w drobny mak stojące obok skrzynie oraz wyrzucił w powietrze gangstera stojącego w pobliżu.

Mafia II zaoferuje również uwydatniony system cząsteczkowy, tworzący dyskretne i unikalne odłamki przy wymianie ognia, kiedy ty lub twoi kompani niszczycie jakiekolwiek obiekty w grze podlegające deformacji. Demonstracja, którą obserwowaliśmy, pochodziła z misji "Wild Ones" - mówiąc dokładnie, poziom w którym Vito i jego kumple za pomocą Tommy Gun'ów i koktajli Mołotowa, niszczą rozklekotaną, drewnianą jadłodajnię. Odłamki drewna i szkła realistycznie wzbijały się w powietrze z każdą eksplozją. Powiedziano nam również, że kolejne odegranie tego samego poziomu spowoduje wywołanie innych zniszczeń - nigdy nie będzie dokładnie dwóch takich samych.

Po obejrzeniu prezentacji APEX, mogliśmy usiąść i uruchomić zaktualizowaną wersję misji Wild Ones. Poziom ten polega na zespołowej wymianie ognia Vita i jego przyjaciół (sterowanych przez komputer) przeciwko ciężko uzbrojonymi oprychami. Dworzec przetokowy, w którym strzelanina ma miejsce, wyglądał odrobinę czyściej, zostały dodane nowe elementy w porównaniu z tym co widzieliśmy przy poprzednim spotkaniu z tą misją. Vito może teraz przeskakiwać nad przeszkodami, aby się za nimi ukryć oraz dynamicznie do nich podbiegać i automatycznie się chować po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku. To sprawia, że główny bohater może gładko przechodzić od słony do osłony.

Podczas rozgrywki, strzelanina wyglądała bardzo dobrze, a jeszcze lepiej prezentowała się na okularach 3D od Nvidii, która wyposażyła w tę technologię tak wielkie tytuły jak Batman: Arkham Asylum czy Resident Evil 5. Z okularami i pogłębionym pole widzenia 3D, wymiana ognia była nieco lepsza przez położenie akcentu na różnice w dystansie pomiędzy obecną pozycją Vita, a stojącym przed nim wrakiem samochodu, za którym ukrywał się jego kumpel Joe. Efekt był jeszcze lepszy kiedy wyciągnęliśmy broń - używanie broni z celownikiem wygląda tak jakbyś patrzył na jej lufę. Misja kończy się kiedy Vito i Joe kradną dwa kosztowne hot rod'y, aby następnie je sprzedać. 3D Vision uwydatnia kierowanie autami, ponieważ możesz "popchnąć" samochód do przodu, a mijane przez ciebie otoczenie zdaje się "wystawać" na zewnątrz, dzięki czemu możesz się lepiej orientować na trasie.

Mafia II wygląda lepiej i lepiej działa w porównaniu do tego co widzieliśmy ostatnim razem, a wersja PC będzie wyglądała jeszcze lepiej, jeżeli zaopatrzysz się okulary 3D od Nvidii. Gra wychodzi w tym roku.

Źródło: Gamespot


Kliknijcie na obrazek, aby powiększyć. Czekamy na Wasze opinie i spostrzeżenia związane z poniższymi screenami!













































Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika BeeV
BeeV
22 maja 2010, 00:00
Kurde no i jak tu nie pisać, że gra będzie podoba na czerwonych i zielonych? Widać, że ten system APEX i ta cała fizyka PhysX'a będzie sprawiała dużo lepszą frajdę niż na kartach od ATI a nie wspomnę już o tych okularach 3D od Nvidii...
Awatar użytkownika Darek331
Darek331
21 maja 2010, 19:11
Szkoda,że nie będzie symulacji ubrań na konsolach tylko na PC
Awatar użytkownika MarioBBT
MarioBBT
21 maja 2010, 18:30
No właśnie zgadzam się z wojtasem. :)
Awatar użytkownika CzarFace
CzarFace
21 maja 2010, 14:41
2,4,5,6 to z misji Buzzsaw , a 7 z misji Room Service
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
21 maja 2010, 14:28
Może to właśnie jest powód tego, że jeszcze nie podają wymagań. Widocznie cały czas ulepszają kod gry.
Awatar użytkownika Maf
Maf
21 maja 2010, 14:25
No właśnie co do tego auta - widzę, że poprawili ogólny wygląd wozów. Wcześniej wyglądały jak resoraki.
Awatar użytkownika Darek331
Darek331
21 maja 2010, 14:24 *
Mi się podoba autko na ostatnim screenie i to jak Vito wpada do Baru z Tommy gunem i strzela do wszystkiego co sie rusza
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
21 maja 2010, 13:17
A ja powiem inaczej. Jeżeli miałyby być jakieś duże różnice pomiędzy grafiką na ATi i na Nvidii to ci drudzy już by o tym dawno trąbili. Pokazywali by screeny, na których widać różnice z i bez PhysX'a - zachwalając przy tym swoje zielone karty. Jakoś na razie tak się nie dzieje :)
Awatar użytkownika barth89
barth89
21 maja 2010, 12:48
Zgadza się. A poza tym co ma jakość grafiki do radości z gry w nową Mafię? :) Choćby grafika byłą na poziomie 1 to i tak nic mnie to nie obchodzi :)
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
21 maja 2010, 11:39 *
Tu nie chodzi o to gdzie będzie lepiej, czy to Radeon czy Geforce, gra będzie wyglądała dobrze.
Nvidia mogła zapłacić 2K Games za promocję ich karty. Twórcy gry nie mogą sobie pozwolić by gra na Radeonie wyglądał źle, bo sami sobie w stopę by strzelili. To jest tylko marketing.

Mogło być też tak, że Nvidia zaproponowała, że wyposaży za darmo każdy komputer ze stajni 2K Czech w swoje karty w zamian za promocję ich kart. Współpraca może toczyć się rożnie, chodzi tylko o kasę.
Awatar użytkownika BeeV
BeeV
21 maja 2010, 10:55
To jest włąśnie przegięcie, że nVidia jest niby lepsza, ja również wybrałem Radeona i teraz nie mam się cieszyć w pełni z gry? Trochę lipa ale mam nadzieję, że nie będzie aż tak źle a Radek niech w końcu wypuści swojego "PhysX'a"
Awatar użytkownika damek
damek
21 maja 2010, 10:51
Miałem kartę GTX285 i oddałem do sklepu bo mi kaszaniła obraz na tv, teraz mam r4890 i pewnie będę żałował, bo gra na która czekałem 7 lat będzie wyglądała 50% gorzej bo nie mam karty "sponsora" gry :(
Awatar użytkownika barth89
barth89
21 maja 2010, 09:55
No cóż... Wszystkie mają zaprezentować "fajniarstwo" technologii nVidii. I założę się, że na Radeonach gra będzie lepiej działać :P
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
21 maja 2010, 08:25
Maszyna na ostatnim screenie robi wrażenie.
Awatar użytkownika bona21
bona21
21 maja 2010, 07:28
Mysle ze na konsoli tez beda takie szczegoly jak szklo,gruz itd.Mam konsole xboxa360 ale wymagania mnie bardzo interesuja jakie bedzie miala Mafia 2:)

Pozdrawiam