Sporo nowych screenów od Gamespot [Aktualizacja]
Prezentujemy wam ekskluzywne spojrzenie na niektóre high-end'owe aspekty graficzne, dostępne dla posiadaczy PC w nadchodzącej trzecioosobowej grze akcji.
Mafia II od 2K Games będzie sequelem kultowej już Mafii - trzecioosobowej gry akcji, która niesprawiedliwie była postrzegana przez niektórych jako Grand Thetf Auto umiejscowione w latach 30-tych. Prawda jest taka, że oryginalna Mafia wydana na PC w 2002 roku była majstersztykiem gier akcji ze świetnym głosami aktorów, intrygującą historią oraz autentyczną atmosferą, która pozwalała ci poczuć się jak "wielkomiejski" gangster lat 30-tych. Kiedy już myślałeś, że przygoda się skończyła, 2K Games postanawia ponownie wciągnąć cię w sequel , który rozgrywa się na przestrzeni lat 40-tych i 50-tych. Gra będzie również wspierała większość najnowszych efektów 3D dostępnych na PC, a my mamy niepowtarzalną okazję, aby się im bliżej przyjrzeć.
2K Games tworząc Mafię 2, zawiązało współpracę z Nvidią. Dzięki temu, będzie to pierwsza gra wyposażona w APEX, czyli nową graficzną strukturę wcieloną do technologii tworzenia fizyki PhysX. Silnik ten pozwala na realistyczne odwzorowanie poruszania się przedmiotów oraz funkcji interaktywnych w grze. (Dla wyjaśnienia, obie wersje na PC i konsole będą wspierane przez PhysX, ale tylko wersja PC będzie posiadała APEX). Wersja PC w szczególny sposób będzie wykorzystywała dwie funkcje technologii APEX. Pierwsza to "moduł ubrań", czyli realistyczny model poruszania się ubrań przeznaczony dla "głównych postaci". To oznacza, że Vito (główny bohater) oraz inne ważniejsze postacie w grze, będą "wyposażone" w ten model. APEX sprawia, że poły płaszcza kołyszą na wietrze lub podczas chodzenia czy biegania.
Drugim aspektem technologii APEX wykorzystanym w grze będzie "moduł zniszczeń". Jest to model realistycznych uszkodzeń oraz deformacji eksplodujących obiektów, które przy dużej sile wybuchu wyrzucają w powietrze lekkie przedmioty (lub ludzi) za pomocą "niewidzialnego pola uderzeniowego". Mogliśmy obserwować ten moduł w akcji przy okazji wybuchającego samochodu, który rozbił w drobny mak stojące obok skrzynie oraz wyrzucił w powietrze gangstera stojącego w pobliżu.
Mafia II zaoferuje również uwydatniony system cząsteczkowy, tworzący dyskretne i unikalne odłamki przy wymianie ognia, kiedy ty lub twoi kompani niszczycie jakiekolwiek obiekty w grze podlegające deformacji. Demonstracja, którą obserwowaliśmy, pochodziła z misji "Wild Ones" - mówiąc dokładnie, poziom w którym Vito i jego kumple za pomocą Tommy Gun'ów i koktajli Mołotowa, niszczą rozklekotaną, drewnianą jadłodajnię. Odłamki drewna i szkła realistycznie wzbijały się w powietrze z każdą eksplozją. Powiedziano nam również, że kolejne odegranie tego samego poziomu spowoduje wywołanie innych zniszczeń - nigdy nie będzie dokładnie dwóch takich samych.
Po obejrzeniu prezentacji APEX, mogliśmy usiąść i uruchomić zaktualizowaną wersję misji Wild Ones. Poziom ten polega na zespołowej wymianie ognia Vita i jego przyjaciół (sterowanych przez komputer) przeciwko ciężko uzbrojonymi oprychami. Dworzec przetokowy, w którym strzelanina ma miejsce, wyglądał odrobinę czyściej, zostały dodane nowe elementy w porównaniu z tym co widzieliśmy przy poprzednim spotkaniu z tą misją. Vito może teraz przeskakiwać nad przeszkodami, aby się za nimi ukryć oraz dynamicznie do nich podbiegać i automatycznie się chować po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku. To sprawia, że główny bohater może gładko przechodzić od słony do osłony.
Podczas rozgrywki, strzelanina wyglądała bardzo dobrze, a jeszcze lepiej prezentowała się na okularach 3D od Nvidii, która wyposażyła w tę technologię tak wielkie tytuły jak Batman: Arkham Asylum czy Resident Evil 5. Z okularami i pogłębionym pole widzenia 3D, wymiana ognia była nieco lepsza przez położenie akcentu na różnice w dystansie pomiędzy obecną pozycją Vita, a stojącym przed nim wrakiem samochodu, za którym ukrywał się jego kumpel Joe. Efekt był jeszcze lepszy kiedy wyciągnęliśmy broń - używanie broni z celownikiem wygląda tak jakbyś patrzył na jej lufę. Misja kończy się kiedy Vito i Joe kradną dwa kosztowne hot rod'y, aby następnie je sprzedać. 3D Vision uwydatnia kierowanie autami, ponieważ możesz "popchnąć" samochód do przodu, a mijane przez ciebie otoczenie zdaje się "wystawać" na zewnątrz, dzięki czemu możesz się lepiej orientować na trasie.
Mafia II wygląda lepiej i lepiej działa w porównaniu do tego co widzieliśmy ostatnim razem, a wersja PC będzie wyglądała jeszcze lepiej, jeżeli zaopatrzysz się okulary 3D od Nvidii. Gra wychodzi w tym roku.
Źródło: Gamespot
Kliknijcie na obrazek, aby powiększyć. Czekamy na Wasze opinie i spostrzeżenia związane z poniższymi screenami!
Komentarze