Roman Hladik
Charaktery:
Trailery pokazały bogaty wachlarz charakterów niektórych postaci. Animacje twarzy ukazujące przeróżną mimikę od zdenerwowania po śmiech.
Chcemy aby z Mafii II bił realizm. Aby gracze poczuli się jak w Ameryce lat 50. Chcemy, aby gracze poczuli upływający czas i mogli przenieść się właśnie w tamte lata. Chcemy osiągnąć klimat gry który udało nam się uzyskać w pierwszej części Mafii.
Narzędzia edycyjne:
Jak można się domyślić Mafia II tworzona jest na standardowych narzędziach programistycznych takich jak 3ds Max i ZBrush. Naszym podstawowym narzędziem jest 3ds Max, a do bardziej skomplikowanych operacji używamy ZBrush.
Każda gra o otwartym świecie musi ładować się od razu, nie może być podziałów między lokacjami, gracze tego nie znoszą. To jedno z trudniejszych wyzwań jakie przed nami stało, ponieważ szczegółowe środowisko, tekstury i otoczenie potrzebuje ogromnej mocy obliczeniowej, która musi ładować się w tle.
Naszym najbardziej znaczącym narzędziem jest narzędzie do nagrywania cutscenek w czasie rzeczywistym, dzięki temu narzędziu oraz umiejętnościom osoby go obsługującej możemy pokazać w trailerach i cutscenkach to, co faktycznie chcemy aby gracz ujrzał. Niebywałą grę świateł czy szczegóły, których normalnie byś nie zobaczył.
Konfigurowanie środowiska:
Jeżeli bierzesz się za robienie gry, która ma toczyć się w latach 50, musisz wiedzieć jak pokazać dany świat. Oznacza to, że musisz jak najwierniej odwzorować tamte realia.
To skrupulatny i żmudny proces, dodawania wielu detali, które łączą się w realizm tej gry.
Pofałdowane ubrania, brudne naczynia w zlewie nie usłane łóżka.
Lifestyle:
Życie gangstera w latach 50 owocowało w bezwzględną brutalność i dostojne życie. Każdy, kto oglądał „Kasyno” czy „Godfellas” wie o co chodzi. To samo chcemy ukazać w grze.
Chcemy pokazać nie tylko wzloty, ale także upadki naszego bohatera i jego przyjaciół.
Znowu wróćmy do trailerów, mogliśmy oglądać tam niesamowitą grę oświetlenia i kolorów, tego nie ogląda się w każdej grze, z tej rzeczy jesteśmy najbardziej dumni.
Illusion Engine:
Wracając do silnika gry, 2K Czech opracował własny silnik na którym tworzy grę, a więc dzięki temu możemy uzyskać dokładnie to, co chcemy. To także duży plus dla graczy, bo uzyskamy ze sprzętu i konsol dużą wydajność, a gracze komputerowi nie będą musieli wydawać pieniędzy na upgrade komputera, a gra na konsoli będzie bardzo elastyczna.
Do animacji twarzy używamy Face FX, dzięki temu uzyskujemy bardzo dobre efekty, ale musimy niektóre rzeczy wykonywać ręcznie, tego typu narzędzie było wykorzystane w najnowszym Prince of Persia.
Od Mafii II można oczekiwać dużo, ten tytuł na pewno nie zawiedzie jak było, to w przypadku The Godfather II. Mafia II będzie niezwykłym tytułem, już teraz prezentuje się wyśmienicie, ale ostateczny test gry będzie należał do graczy.
Tłumaczenie: Grisha
Komentarze