Podcast nr 6

wojtas022, 3

Na oficjalnej stornie Mafii II pojawił się kolejny, szósty z kolei, podcast. Elizabeth rozmawiała z Denby Grace'm o walce - zarówno tej z użyciem broni jak i na gołe pięści.

Elizabeth Tobey: Witamy w części 6-tej podcastu Mafii II. Nazywam się Elizabeth Tobey, a ze mną siedzi starszy producent Mafii II, Denby Grace. Będziemy rozmawiać o walce w Empire Bay. Więc, Denby, może zaczniemy od broni. Jakiego rodzaju arsenał jest dostępny w grze?

Denby Grace: Nawet nie wiem od czego zacząć. To naprawdę ogromny temat do rozmowy. Mówiąc o broniach, musimy najpierw uświadomić sobie, co chcieliśmy osiągnąć w Mafii 2. Najważniejszą rzeczą jest to, że chcieliśmy być autentyczni pod względem okresu w jakim ma miejsce akcja Mafii. W związku z tym, nie było najmniejszego sensu, aby zaopatrzyć Vita - głównego bohatera - w wyrzutnie rakiet i kazać mu zrobić coś szalonego. Chcemy, aby gracz przez cały czas czuł się jak gangster. Aby tak się stało, musieliśmy dać do dyspozycji arsenał, którego naprawdę używali gangsterzy w latach 40-tych i 50-tych. Okres ten wiąże się w historii z końcem II Wojny Światowej w Europie i na Pacyfiku - więc jak można się domyślać - oddaliśmy graczowi do dyspozycji kilka broni z tych teatrów działań wojennych. Możemy kupić takie zabawki jak M1 Garand czy MP40. Tego rodzaju arsenał pochodzi jakby z nadwyżek wojskowego wyposażenia, a jego zakupu można dokonać tylko w specjalnych sklepach w naszym mieście.
W Empire Bay jest pewien człowiek, który zajmuje się nielegalną sprzedażą powojennego wyposażenia. Człowiek ten, tak samo jako Vito, służył na wojnie. Mamy również klasyczne bronie, których można się spodziewać jak np. shotgun, tommy gun, czy różnego rodzaju pistolety - od colt'ów do potężnych magnum'ów. Później mamy granaty, koktajle Mołotowa i wiele innych. Wachlarz jest naprawdę różnorodny, ale również zgodny z naszymi założeniami autentyczności okresu, który przedstawiamy w grze.

ET: Idąc dalej tym tropem, jak można wejść w posiadanie tych broni - mówiąc od początku do końca?


DG: Dobre pytanie. W większości przypadków przypomina to pierwszą część Mafii. To tak jakby - arsenał wpadał w nasze ręce wraz z fabuła, ale równie dobrze, możemy niektóre z tych broni kupić w Empire Bay. Mam na myśli to, że są różne sposoby na zdobycie broni. Na przykład, w pokazywanym wcześniej filmie demonstracyjnym, Vito strzelał do grubasa z MG42. To bardzo unikalna broń, której użyliśmy w grze. W tym momencie fabuły, odwiedzasz gościa o imieniu Harry. To właśnie Harry załatwia nam ten sprzęt, a to nie jest taka codzienna pukawka. Jeżeli chodzi o bronie mniejszego kalibru, zwyczajnie odwiedzasz sklepy z bronią i je nabywasz. Jedną z fajniejszych rzeczy jest upływ czasu. Od momentu przejścia z lat 40-tych do 50-tych możesz zaobserwować zmiany i nowe rzeczy. Zrobiliśmy tak w przypadku muzyki, samochodów to dlaczego nie mieliśmy tego zrobić z bronią? Kolejne rodzaje arsenału pojawiają się wraz ze zmianami epoki. Myślę, że to ma sens. Na przykład, w latach 40-tych dominują bronie z okresu wojny, ale wraz z nadejściem lat 50-tych otrzymujemy zupełnie inny arsenał. Możesz wejść w ich posiadanie wraz z rozwojem fabuły albo kupić w sklepach. W Empire Bay są sklepy, które zajmują się sprzedażą specjalnych broni, ale są też i takie, które - nazwałbym normalnymi - handlują pistoletami, shotgunami itp.

ET: Oczywiście walka to nie tylko bronie. Jakiego rodzaju techniki walki możemy zobaczyć w grze i jak właściwie działają te sekwencje? To nie jest tak, jak przypuszczam, że staniemy i będziemy strzelać do ludzi.

DG: Oczywiście, że nie. Opowiadałem już o tym wiele razy w prasie, ale dobrze jest mówić na ten temat wprost do fanów. Chcieliśmy, aby Mafia 2 była intensywnym doświadczeniem. Chcieliśmy, aby gracz miał wrażenie, że faktycznie znajduje się w samym centrum strzelaniny. Dookoła latają drewniane odłamki, pękające szkło, a ty masz wrażenie jakbyś brał udział w najlepszych scenach filmów Martina Scorsese. Kiedy zostaniesz postrzelony, to czujesz, że naprawdę jesteś postrzelony. Wiesz, że każde starcie może być śmiertelne. Masz tego świadomość, że możesz zginąć od dwóch, trzech, może czterech kul. Dobrze oddany strzał z shotgun'a może pozbawić cie życia w mgnieniu oka. Dlatego właśnie zaimplementowaliśmy system osłon, który jest bardzo prosty. Naciskasz przycisk, aby przylgnąć do osłony, zza której możesz się wychylać i prowadzić ostrzał. Cały ten system jest bardzo intuicyjny. Kiedy widzisz na mieście jakiś obiekt, za którym mógłbyś się schować to jestem przekonany, że tak właśnie będzie. Kilka miesięcy temu nasi testerzy przemierzali całe miasto, aby sprawdzić system osłon. Wyszło, że w Empire Bay mamy około 65 000 obiektów, za którymi można się schować. Wiele lokacji został wyposażonych w szczegółowe obiekty, których również można użyć jako osłony. Tak samo ma się sprawa jeżeli chodzi o miasto, które jest przepełnione dynamicznymi elementami.
Na przykład samochody, którymi się poruszasz. Możesz je ustawić gdziekolwiek chcesz i używać jako swojej tarczy, a to daje dodatkową przewagę w wymianie ognia. Tak więc, system osłon daje graczowi możliwość grania na wiele różnych sposobów. Myślę, że to coś, czego potrzebujesz. System osłon to duży krok do przodu pomiędzy Mafią I a Mafią II. System ten jest czymś naturalnym jeżeli popatrzymy na te śmiertelne starcia i realizm. Myślę, że ludzie będą czerpać ogromną frajdę z intensywności, która za tym idzie.

ET: W kwestii walki… nie zawsze mamy pod ręką broń. Więc, jak wygląda bójka na gołe pięści?

DG: Walki wręcz są bardzo ekscytujące. Chcieliśmy, aby wyglądały w sposób filmowy. Aby były intensywne. Poza tym, wyglądają bardzo brutalnie. Prowadzenie walki wręcz jest bardzo łatwe. Używamy jedynie trzech przycisków. Jeden przycisk odpowiada za unik, drugi za lekki cios, a trzeci za ciężkie uderzenie. Jak można się domyśleć, lekki cios jest bardzo szybki, ale nie sprawia dużych obrażeń. Natomiast mocne uderzenie, jest o wiele wolniejsze, ale wyrządza więcej szkód. Kombinacja tych trzech przycisków daje wiele możliwości wymiany ciosów, a w pewnych sytuacjach składają się one na tzw. ciosy kończące. Jedną z fajniejszych rzeczy jest to, że nasz kamera działa w sposób dynamiczny. Kiedy wyprowadzasz cios kończący - wszystko zwalnia, a ty podziwiasz to co się dzieje na ekranie. Oczywiście, możesz wykorzystywać również, otaczające cie środowisko. Powiedzmy, że bijesz się w pobliżu samochodu, twój przeciwnik osłabł już na tyle, że możesz wykonać ostateczny cios. Łapiesz go więc za głowę i roztrzaskujesz ją o bagażnik lub o maskę auta. Wszystkie te ruchy są proste i intuicyjne. Nie chcemy, aby ludzie pogubili się w przyciskach. Jednak nadal czujesz tą siłę i brutalność, którą chcieliśmy pokazać. Wraz z upływem gry, nauczysz się nowych ruchów. Będziesz stawiał czoło coraz to większym oponentom, do których należy zastosować inne techniki. Tak jak mówiłem, to bardzo prosty system, ale dający wiele satysfakcji z wyprowadzanych przez ciebie ciosów.

ET: Empire Bay to bardzo żywe miasto, możesz przystąpić do bójki z różnymi ludźmi gdy jest to konieczne lub nie. Jak różnorodnie reagują na to obywatele? Mam na myśli, członków innych rodzin mafijnych, przechodniów, policjantów itd.


DG: Szczerze mówiąc to mieliśmy z tym wiele zabawy. Jak można się domyśleć, różni ludzie reagują w różny sposób. Policjant - jeżeli zaczniesz z nim bójkę, od razu spróbuje uporać się z tobą w sposób jaki znają policjanci, czyli postara się zaaresztować. Jeżeli będziesz się stawiał, wymachiwał bronią itp. może próbować cie zwyczajnie zastrzelić. Co się stanie np. gdy zaczniesz się bić ze staruszkiem. Jest stary i słaby, więc może zacząć po prostu uciekać. Zacznie krzyczeć "zostaw mnie" i takiej właśnie reakcji się spodziewasz. Są również obywatele większej postury, a ci z miłą chęcią się z tobą zmierzą. W mieście mamy także różne gangi, zależne od tego w jakiej okolicy się znajdujemy. Tych kolesi możemy spotkać w określonych dzielnicach. Trzymają się razem i gdy zaczniesz bić się z jednym z nich - inny może wyciągnąć broń, a jeszcze inny przyleci pomóc swojemu koledze. Wiele jest takich ciekawych sytuacji. Czasami zdarza się, że i ty i oni wyjmiecie broń, ale nie zaczną strzelać dopóki ty tego nie zrobisz. Wtedy mówią "dobra kolego, uspokój się". Kiedy indziej może być tak, że będziesz uczestniczył w bójce z gangiem na mieście, nagle zjawi się policja. Zaczną strzelać do ciebie i gangsterów. Potem wywiąże się strzelanina, a ty będziesz mógł wyślizgnąć się tylnym wyjściem. Takie ciekawe momenty, w których możesz brać udział, zdarzają się w Empire Bay nawet gdy ciebie tam nie ma. Myślę, że to tylko dodaje smaku i Empire Bay jest prawdziwie żyjącym miastem.

ET: W porządku, myślę, że na tym zakończymy część 6-tą podcastu Mafii II. Chciałam ci więc podziękować, Denby i zapowiedzieć, że już niedługo wrócę z częścią 7-mą.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika barth89
barth89
22 czerwca 2010, 09:52 *
Hmm... No tak, fajnie, że będzie Garand, ale czy będzie nóż do kruszenia lodu? Z tego co wiem to jedno z najbrutalniejszych narzędzi do zabijania w mafii w latach '50.

I ten pomysł z kończeniem sekwencji np. na masce samochodu kojarzy mi się z Splinter Cell: Conviction, ale to dobrze, bo jest bardzo filmowy :)
Awatar użytkownika Gangster
Gangster
22 czerwca 2010, 09:00 *
Oj tam, mała literówka :) Fajnie się czyta. W Mafii I mi przeszkadzało to, że kiedy chciałam komuś natłuc, to wszyscy wokół uciekali. Nie było przeciwników. No a w Mafii II będzie można bić się ze wszystkimi ;)
Awatar użytkownika Szybki
Szybki
22 czerwca 2010, 08:00
"Chciała ci, więc podziękować Denby i zapowiedzieć, że już niedługo wrócę z częścią 7-mą. "
Chciała ci ? A nie Chciałabym ci ?