PC Games i kilka faktów

wojtas022, 10
Niemiecki portal PC Games postanowił przypomnieć nam kilka wiadomości dotyczących Mafii II. Jej premiera zbliża się wielkimi krokami, więc moment to bardzo dobry.




Oficjalne ogłoszenie oficjalnej daty wydania Mafii II zostało oficjalnie potwierdzone i dowiemy się o niej już wkrótce. Poniżej: najważniejsze informacje o systemie walki, fabule, świecie gry i produkcji.

W niedalekiej przyszłości, Take-Two ogłosi datę premiery Mafii II - to wystarczający powód, aby przyswoić sobie najważniejsze fakty o gangsterskiej grze sandboxowej. W tym artykule zajmiemy się tłem historii przedstawionej w grze, światem gry, systemem walki itp.

Mafia 2: Tło fabularne

Empire Bay, rok 1945. Vito Scaletti, weteran, z niechęcią wraca do USA. Czeka już tam na niego stary kumpel imieniem Joe Barbaro, jego nazwisko nawiązuje do barbarzyńskiej postawy i osobowości. Wystarczyła chwila, aby przekonali się o zimnej dłoni sprawiedliwości. Mafia 2 opowiada o gangsterskim duecie zamieszanym w konflikt pomiędzy rodzinami Clemente, Vinci i Falconi. Pisarz i scenarzysta - Daniel Vávra - dzięki kreatywności swojego pióra zawarł w historii ponad dwie godziny przerywników filmowych, moralne decyzje i cztery różne zakończenia Mafii 2. Jednak scenariusz otwartego świata nie wyznacza granic, opowiada o przygodach Vito i Joe w sposób liniowy - oparty na podstawie ogromnej liczby skryptowanych wydarzeń. Przedstawiony został okres 10-ciu lat (od 1945 do 1955 roku), w którym Vito i Joe zdobywają prestiż i dobrobyt pokazany choćby na przykładzie zmieniającego się mieszkania Joe.

Świat gry: Uroczy wieczór w Empire Bay

Wydarzenia w fikcyjnej metropolii Empire Bay, zdążyły wywrzeć wrażenie już podczas wcześniejszych prezentacji. Krzyczący gazeciarze, mieszkańcy, kierowcy, funkcjonariusze policji, drobni przestępcy, wszystkich możemy spotkać na ulicach miasta, a na dodatek będziemy mogli wejść do ponad 150-ciu budynków. Nie musimy martwić się o czas ładowania gry. Twórcy chcą zachować tzw. streaming 2K CzechTrade bez żadnych przerw. W związku z tym: dzień, noc i cyrkulacja pogody istnieją w Mafii 2 wyłącznie na podstawie z góry określonych sekwencjach. Ponieważ każda misja nawiązuje do jednego dnia z życia bohatera, 2K CzechTrade odpowiadać będzie za dostosowanie warunków środowiskowych dla podkreślenia atmosfery.

Przy wyborze środka lokomocji mamy pełny wachlarz możliwości: tramwaj, autobus lub samochód są dla nas dostępne. Decydując się na samochód musisz uważać, aby nie zostać nakryty. Włamanie: możemy to zrobić po cichu (szperając wytrychem w zamku) lub głośno (wybijając szybę). W przeciwieństwie do Grand Theft Auto 4 musimy tankować nasze auto po przejechaniu długiej trasy. Jeżeli skończyła się nam benzyna, szukamy stacji lub zmieniamy pojazd.

System walki: walka wręcz i osłony

Dla 2K Czech system walki w Mafii 2 jest nadrzędny. Został opracowany na podstawie takich świetnych tytułów jak Uncharted (PS3) czy Gears of War (Xbox360). Każdy element otoczenia można użyć jako osłony. Możemy przytulać się do ścian, wychylać się zza rogu, ostrzeliwać wrogów zza osłony - nie jest to nic nowego, jednak sprawdziło się to już w innych produkcjach. Trzeba jednak uważać: wiele elementów otoczenia jak ściany, szkło itp. są podatne na zniszczenia. To samo tyczy się lamp, szklanych butelek i elementów dekoracji. To również zostało "skopiowane". Rany postrzałowe w Mafii 2 leczy się poprzez pozostanie w ukryciu. Jeżeli będziemy wystarczająco długo za osłoną, nasz zdrowie w pełni się odnowi. Wybór arsenału został w pełni zaczerpnięty z kresu lat 40-tych i 50-tych.

Filmowość walk wręcz - uzyskano w Mafii 2 za pomocą zmian położenia kamery. Niemniej, sceny walki mogą się równać z największymi Hollywoodzkimi produkcjami. W ich trakcie, mamy do wyboru silny atak, słaby oraz unik.

Premiera i kampania reklamowa

W grudniu magazyn amerykańskiego Playboya opublikował erotyczny artwork z Mafii 2. Był na nim Vito Scaletti w kapeluszu, z cygarem i zabandażowaną klatką piersiową - w towarzystwie nagiej kobiety - zapewne prostytutki. Na podłodze leżały banknoty, broń i ubrania. Vito natomiast w rękach trzymał magazyn Playboya. Obecna kampania wstrzymuje się od podawania daty premiery, być może ze względu na możliwe opóźnienia. Opublikowany w 2009 roku trailer obiecywał premierę na jesieni 2009. Według Take-Two, oficjalne ogłoszenie daty wydania Mafii II, będzie miało miejsce w niedalekiej przyszłości.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Maf
Maf
14 lutego 2010, 20:49
Zostają jeszcze poziomy trudności, które mają być wprowadzone do gry.
Awatar użytkownika slowik12
slowik12
14 lutego 2010, 19:18
Masz rację wojtas, tylkmi chodziło, że w BiA uczyło to gracza, że nie może robić żadnego "rambo", tylko musi trzymać głowę nisko żeby nie dostać. Chciałbym żeby było tak w Mafii II, żeby nie było biegania ze spluwą, zabijania wszystkich i przeżywania chociaż oberwało się z 20 kul.
Awatar użytkownika Yogii26
Yogii26
14 lutego 2010, 17:44
Przecież widać na gameplay' ach że bohater ledwo wychodził za osłonę, a już miał czerwoną otoczkę dookoła ekranu to oznacza (moim zdaniem) że będzie ciężko tak jak w Mafii pierwszej. W BiA fajnie się to sprawdzało ale wojtas ma rację, raczej nie zastosują tego tutaj.
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
14 lutego 2010, 16:49
W Brothers in Arms fajnie to wyglądało i fajnie działało, ale myślę, że w Mafii mogłoby się nie sprawdzić. Nie ten gatunek. Co do samej regeneracji zdrowia to mam nadzieję, że będzie to dobrze wyważone. Trzy kulki z Colta np. w klatę i padamy. Wiadomo, to nie będzie to samo co w pierwszej części, ale trzymajmy kciuki za to, żeby twórcy tego nie sknocili :)
Awatar użytkownika slowik12
slowik12
13 lutego 2010, 12:57
Uważam, że powinno być tak jak w Brothers in atms : Hell's Highway, gdzie jak za długo nie chowałeś się to ginąłeś. Nie ma tam możliwości takich jak w Call of duty, że biegniesz, zabijasz przeciwników i przeżywasz. W BiA było to bardziej realistyczne.
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
13 lutego 2010, 08:33
barth89, to są tylko moje przypuszczenia i mam nadzieję, żę mylne.
Awatar użytkownika Grzybu21
Grzybu21
13 lutego 2010, 02:30
Nie zgodzę się. W Call of Duty świetnie się to sprawdziło, nie trzeba biegać po apteczki, bać się, że mamy za mało zycia i musimy przechodzić jeszcze raz. Sądzę za to, że odkryty bohater, zginie po kilku strzałach, nawet z dalszej odległości.
Awatar użytkownika barth89
barth89
13 lutego 2010, 00:58
Jak końcówkę? Przecież była mowa o końcu maja/początku czerwca? Toż aż tak tej premiery chyba nie przesuną ? ;>
Awatar użytkownika MastaH
MastaH
13 lutego 2010, 00:23
A mi się nie podoba "zdrowienie w ukryciu". Toż to będzie za łatwe. Mafie 1 przechodziłem na 100% życia przy każdym sejwie w okresie swojej świetności mówiąc skromnie. A tutaj to chybe grę przy odpowiedniej wprawie będzie się przechodziło "na raz".
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
12 lutego 2010, 22:46
To z tankowaniem pojazdów bardzo mi się podoba. No i mam złe przeczucia, co do premiery, obstawiam końcówkę roku, obym się mylił.