Odpowiadamy na pytania

Maf, 28
Przyszła pora na odpowiedzi na pytania, które zadawaliście do wtorku. Znajdziecie je niżej, dodatkowo możecie zadawać nowe w komentarzach. Nie przedłużając przechodzimy do punktu programu.

1. Co z edycją kolekcjonerską?
Edycja kolekcjonerska zostanie wydana w polskiej wersji językowej (napisy). Na więcej informacji będziemy musieli troszkę poczekać.

2. Jak wyglądają obrzeża - czy istnieją jakieś drogi poza miasto i jak one w ogóle wyglądają (czy istnieje niewidzialna ściana, zabudowania, płoty, itp.)?
Z miasta nie ma żadnego wyjazdu, całe jest otoczone budynkami lub innymi elementami co sprawia, że świat gry nie jest sztucznie ograniczony (na przykład niewidzialne ściany).

3. Jak wygląda fizyczna swoboda gracza i ruch postaci - czy jest ona podobna bardziej do takiej z Mafii lub Ojca Chrzestnego (sztywność) czy luz tak jak w GTA?
Jeśli chodzi o ruch postaci to nie jest on tak swobodny jak w GTA IV, jednak jest podobny. Zdecydowanie nie kierujemy postacią tak sztywno jak w Mafii 1.

4. Jak wygląda swoboda budynków - czy można wejść np. na największy w mieście i popatrzeć na widok?
Otwarte są jedynie budynki usługowe typu bary, sklepy z ciuchami oraz związane z misjami dodatkowymi (np. magazyn, w którym możemy zapytać o jakieś zadanie pewnego pana).

5. Jak prezentuje się, wg Was, efekt szmacianej lalki?
Bardzo dobrze, nie zauważyliśmy żadnych nietypowych pozycji ciała chociaż wiadomo, że z tym różnie bywa. Myślę, że śmiało możemy je porównać do tego z GTA IV.

6. Jak wygląda powtarzalność twarzy na ulicy?
Rzadko co spotkamy tych samych ludzi na ulicy. Zdarzyło nam się jednak, że na ławce obok siebie siedziały dwie prawie takie same osoby z innymi twarzami.

7. Jak prezentuje się upojenie alkoholowe (mam nadzieję, że będzie okazja pójść graczem się napić)?
Tak, można wstąpić do baru się napić. Po wypiciu jednej szkockiej i kilku butelek piwa obraz od czasu do czasu się rozmazywał, jednak Vito nadal się trzymał na nogach tak jakby był trzeźwy. Być może po większej ilości alkoholu są inne efekty.

8. Czy są jakieś problemy z doczytującymi się teksturami, obiektami podczas jazdy samochodem lub w innych sytuacjach?
Gdy graliśmy nie zauważyliśmy, żeby gra doczytywała przed naszymi oczami jakieś tekstury lub modele. Nawet podczas szybkiej jazdy.

9. Ile ma zajmować pełna wersja gry?
Tego nie wiemy, jednak wersja na której graliśmy ważyła ponad 4 GB.

10. Czy w grze dzieją się jakieś przestępstwa?
Niczego takiego nie zauważyliśmy. Jednak podczas pewnego rozdziału na poboczu stała policja z włączonym "kogutem".

11. Czy będzie można zaglądać do barów - pić, jeść w nich?
Można pić, nie sprawdziliśmy czy można też w nich jeść. Na pewno można coś przekąsić przy stojącej budce z hot-dogami ;)

12. Czy w grze jest deszcz?
Mieliśmy okazję grać w cztery rozdziały, jednak w żadnym z nich nie padał deszcz.

13. Jak oceniacie poziom trudności, szczególnie na hard?
Jeśli ciągle korzystamy z systemu osłon każdy poziom wydaje się być łatwy. Na podstawie tych czterech rozdziałów, w które było nam grać możemy powiedzieć, że gra zadowoli każdego. Misje stają się łatwiejsze, gdy giniemy po raz wtóry, dlatego nie musimy się denerwować, gdy nam nie wyjdzie. Checkpointy (punkty do których wracamy, gdy umieramy) są jednak trochę rzadkie - bardzo podobnie jak w Mafii 1.

14. Czy Vito będzie mógł korzystać z usług prostytutek?
Nie, Vito nie będzie mógł korzystać z usług prostytutek.

15. Czy konsolowa Mafia II działa na telewizorach i monitorach 4:3 w trybie pełnoekranowym?
Działać na pewno działa, jednak nie mieliśmy okazji sprawdzić czy pojawiają się czarne paski - graliśmy na telewizorze 16:9.

16. Jak będzie ogólnie wyglądała rozgrywka? Jesteśmy w domu i możemy wyjść sobie na 30 min, pokraść, pozabijać, wrócić, zadzwonić do Joe i zabrać się za misję?
To zależy od rozdziału. Gdy zaczyna się w jakimś pomieszczeniu zwykle jest tak, że najpierw musimy odebrać telefon i/lub się ubrać. Inaczej drzwi wyjściowych nie będzie się dało otworzyć. Po tym dopiero możemy udać się na zewnątrz i robić to co nam się żywnie podoba.

17. Jak będzie wyglądała rozgrywka po zakończeniu wątku głównego? Czy będziemy mogli się zająć np. zadaniami pobocznymi?
Mieliśmy do dyspozycji tylko cztery rozdziały, więc nie mogliśmy tego sprawdzić. Tego dowiemy się najprawdopodobniej tylko po zakupie gry ;)

18. Czy broń w Mafii 2 może się zacinać?
Nie, nie może.

19. Czy będzie można tankować paliwo na stacjach?
Tak, będzie taka możliwość.

20. Jak wygląda realistyczny model jazdy?
Zamiast recenzować realistyczny model jazdy, odeślę do Mafii 1. Jeśli podobało ci się w pierwszej części, na pewno spodoba się w drugiej ;) Jest taki sam.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Vito10
Vito10
16 stycznia 2011, 23:39 *
Pragnę zaznaczyć dużą liczbę przekleństw w grze. Ale ogólnie gra jest estetycznie wykonana, sama fabuła przyciąga graczy.
Awatar użytkownika redzior
redzior
27 sierpnia 2010, 02:10
Moje odpowiedzi na pytania ;]
2. "świat gry nie jest sztucznie ograniczony (na przykład niewidzialne ściany)" - wjazd do tunelu lokomotywy - sztuczna ściana ;]
3. co do postaci dobrze sie steruje, gorzej z jazdą jak w goodfather
10. zwykli wirtualni ludzie prowadzący samochody stukną się to: wyskakują z wozów i mówią "this is my car, your fucking idiot"
12. jest deszcz, śnieg, noc, dzień (oczywiste :) )
13. tryb easy - niewidomi, tryb normal - slepi, tryb hard - cos jak badanie w szkole wzroku i niewidzieć tej 4 na górze.
17. szczeże ? możemy grać od początku lub wczytać misję, w której to możemy sobie gdzieś połazić, np po zabiciu kolesi ze stoczni - opcji FREE RIDE nie ma.
20. Moim zdaniem troche inny - opcjach gry możemy zmenić na tryb normal lub symulate, gdzie normal to tak jak podobieństwo do mafi1, tryb symulate bardzo rzuca.
Awatar użytkownika Navar
Navar
1 sierpnia 2010, 13:02
Taki sam model jazdy jak w poprzedniczce? Jazda! Na takie info czekałem :D Maf, you just made my day.
Awatar użytkownika Gangster
Gangster
1 sierpnia 2010, 10:44 *
Dobrze, Maf ;) tak tylko napisałam
Awatar użytkownika nivener
nivener
31 lipca 2010, 11:35
czapel: A ile tam tych spojlerów. I tak przewinęli cutscenkę. Jedyny spojler to na samym końcu tej misji - a i to niewielki.
Awatar użytkownika piksel169
piksel169
31 lipca 2010, 00:39
@down Nie zrozumiałeś że nie?
Awatar użytkownika kamil_1911
kamil_1911
30 lipca 2010, 23:37
Czy w Mafii można korzystać ze środków komunikacji publicznej? A jeżeli tak, to z jakich?
Awatar użytkownika czapel007
czapel007
30 lipca 2010, 22:21
Właśnie się przespoilerowałem przez ten filmik, cholera
Awatar użytkownika czapel007
czapel007
30 lipca 2010, 22:13
Eh gości z GOnline powinien się ogarnąć gra na takim supersprzęcie i zamiast muszy używa pada. Facepalm
Awatar użytkownika zodiak
zodiak
30 lipca 2010, 21:54
Czy jak dam jakiejś babce w ryja, to czy ktoś podbiegnie ją ratować? Albo co gorsza, jej nakopać, to byłby niezły lol :D, albo bug. Wyobrażacie to sobie? :)
Awatar użytkownika Packie
Packie
30 lipca 2010, 21:35
Gramy w Mafia II ! (Gry Online z ich nagranym video! )
http://tvgry.pl/?ID=1131
Awatar użytkownika Dawid2204
Dawid2204
30 lipca 2010, 21:27
Ja mam pytanie. Była w menu opcja "free ride" , albo coś w tym stylu?
Awatar użytkownika piksel169
piksel169
30 lipca 2010, 19:38
Zróbcie newsa, gram.pl powie wam więcej ocb :D
Awatar użytkownika Maf
Maf
30 lipca 2010, 19:01 *
@barth89:
Nie wejdziemy do wody - niewidzialne ściany. Możemy wjechać do niej, ale wtedy nas (i tylko nas - bez pojazdu) teleportuje na brzeg (po ściemnieniu i rozjaśnieniu ekranu).

@Gangster:
Kopiowałem pytania z komentarzy, więc stąd ten błąd - poprawiłem.
Awatar użytkownika barth89
barth89
30 lipca 2010, 18:35
A jeszcze jedna kwestia, któa nie została tu ujęta - co z wodą? Tzn. co się dzieje, kiedy wejdziemy do wody? (pomijając fakt, że ogólnie wiemy, że ekran nas przeniesie na ląd, ale jak to się będzie odbywać)
Awatar użytkownika arias514
arias514
30 lipca 2010, 18:31
hoooah - Nie.
Awatar użytkownika Gangster
Gangster
30 lipca 2010, 18:09
Co do pytania 18-tego. Ponoć "broń" jest niepoliczalna ;) Ja NADAL czekam na zdjęcia =)
Awatar użytkownika hoooah
hoooah
30 lipca 2010, 17:56
"...na ławce obok siebie siedziały dwie takie same osoby z innymi twarzami." Czy to wzajemnie sobie nie przeczy?
Awatar użytkownika Damianuss
Damianuss
30 lipca 2010, 17:30
O ten model jazdy bałem się najbardziej. W pierwszej Mafii było czuć tą jazdę samochodem, nabieranie prędkości, wagę samochodu itp. Skoro twierdzicie, że w drugiej części jazda jest taka sama to bardzo się cieszę. Szkoda natomiast, że nadal nie wiadomo nic o tym co jest w punkcie 17 i 1, a zwłaszcza 1. Jaja jakieś? O całej reszcie czytałem już chyba ze sto razy na innych portalach internetowych. Całe szczęście, że nie natrafiłem nigdzie na absolutnie żadnego spoilera, a nawet jeśli to już nie pamiętam. Po tych wszystkich relacjach pozostaje czekać na demko, a tym bardziej na samą premierę gry. I oczywiście dziękuję za te odpowiedzi, doceniam waszą pracę.
Awatar użytkownika piksel169
piksel169
30 lipca 2010, 17:29 *
Już większość miała dosyć polityki wydawniczej Mafii. Teraz musimy opieprzać w tej sprawie Cenegę, gdyż już mamy ponad 20 dni do premiery, a w sklepie Cenegi dalej jej nie ma. Chociaż jest pewność, że będzie wersja PL.

Aha, bardzo dziękuję za wzięcie moich pytań pod uwagę.
Awatar użytkownika barth89
barth89
30 lipca 2010, 17:02
No może i fakt... Zwykłą edycja przynajmniej jest pewna, a ja kupię EK tylko jeśli będzie kosztowała ok 160zł, bo tak to nie opłaca mi się dorzucać 100zł do 99, za które mam teraz zapewnioną grę razem z przesyłką.
Awatar użytkownika Crew
Crew
30 lipca 2010, 16:54
Dzięki za odpowiedzi : )
Awatar użytkownika Adam Sz
Adam Sz
30 lipca 2010, 16:36
Dzięki za odpowiedzi ;)
Awatar użytkownika Maf
Maf
30 lipca 2010, 16:26
@barth89:
Mówił, że bardziej się interesował zwykłą edycją. Jak się czegoś dowie to da nam znać ;)
Awatar użytkownika nivener
nivener
30 lipca 2010, 16:26
czapel: No to jak tak, to się cieszę bardzo.
Awatar użytkownika barth89
barth89
30 lipca 2010, 16:22
Dzięki za odp :)

A możecie powiedzieć jak wyglądała reakcja tego gościa, który Was przywitał, po zadaniu pytania o Edycję Kolekcjonerską? Na pewno się dopytywaliście czegoś ;)
Awatar użytkownika czapel007
czapel007
30 lipca 2010, 16:21 *
Acozz pisał że ten ułatwiacz był WŁĄCZONY. Więc pewnie tak
Awatar użytkownika nivener
nivener
30 lipca 2010, 16:20
"Misje stają się łatwiejsze, gdy giniemy po raz wtóry"

Czy nie można tego jakoś hmm.. wyłączyć? Lubię się męczyć z trudnymi misjami, większa satysfakcja po przejściu takowej. Ech, ta casualizacja...