Nowy wywiad
Fani, na forum 2K, zadali wiele pytań dotyczących Mafii II. Dzisiaj Denby Grace i Martin Zavrel postanowili odpowiedzieć na najciekawsze z nich.
Ile jest misji pobocznych? Czy wykonanie ich zajmie dużo czasu? Jak mają się one do głównego wątku gry?
Liczba misji postronnych nie została jeszcze uściślona. Ciężko pracujemy, aby "wycisnąć" z gry tyle, ile jest możliwe. Jeśli chodzi o sposób połączenia tych misji z główną fabułą gry, to będzie on w pełni kompatybilny oraz zintegrowany. Będą one występować w odpowiednich momentach rozgrywki. Sztuką jest dopasować je do fikcji tak, aby były realistyczne i wiarygodne. Więcej na informacji ten temat przygotowaliśmy na GameCom 2009.
Dlaczego wybraliście trzy rodziny, a nie np. dwie lub cztery?
A może od razu dziesięć?! Nie ma konkretnego powodu. W historii Daniela Varvy pojawiły się trzy rodziny i tak będzie najlepiej.
Czy śnieg będzie dynamiczny? Czy będzie topniał? Czy będzie on spadał z poruszających się samochodów?
Śnieg będzie i nie będzie dynamiczny. Pogoda i pory roku nie będą zmieniać się w czasie rzeczywistym, więc gracz nie będzie mógł obserwować postępujących roztopów w Empire Bay. W niektórych misjach śnieg będzie mniej lub bardziej roztopiony, ale to tylko dlatego, że tak chcieliśmy. Co do spadającego białego puchu z samochodów i innych obiektów - jak pewnie zdążyliście już zauważyć, w tym znaczeniu, będzie on dynamiczny.
Co się stanie gdy samochód uderzy w jakiś przedmiot lub inny pojazd?
Doprowadzi to do awarii, a w następstwie, do poważnych uszkodzeń. Będzie można zniszczyć lub rozbić każdą poszczególną część auta - każde okno, każdą oponę, maskę, pokrywę bagażnika… To naprawdę świetne uczucie, kiedy masz możliwość demolowania samochodu według swojego uznania. Poza pojazdami, w pełni zniszczalne będą także inne przedmioty, np. puste kartony pozostawione przy chodnikach, czy też zwykłe hydranty.
Czy jest auto-namierzanie (celu)?
Tak, jest to jeden z systemów wsparcia. Będzie można go wyłączyć, co połączone będzie z wyborem poziomu trudności gry.
Czy w grze zastosowaliście odrzuty/podrzuty broni?
Oczywiście! Dowodem tego może być dowolny z filmów wprost z gry. Zobaczyć tam można jak trudno jest opanować strzelającego serią Tommy Guna. Gracz użytkujący shotguna (śrutówkę) będzie jeszcze bardziej wrażliwy na podrzuty broni.
Czy będzie dostępny widok z oczu kierowcy dla kamery podczas prowadzenia samochodu?
Jeszcze ostatecznie o tym niezadecydowano. Mamy przygotowanych kilka podobnych widoków (z wnętrza auta jest jedna), ale ciągle myślimy jaką decyzję podjąć - co jest dla gracza wartościowe, a co nie.
Czy będzie możliwość spowodowania wypadku z ofiarami śmiertelnymi?
Wypadki samochodowe będą powodować szkody widoczne na zdrowiu naszego bohatera, jak i innych, więc tak.
Co się stanie, kiedy podejmiemy się innej drogi działań podczas widzianej przez nas w trailerze misji "Buzzsaw"?
Masz wiele możliwości: dzięki pieniądzom możesz zabić kogoś głośnym strzałem w potylicę, lub też, dzięki nielegalnym narzędziom, możesz w ciszy zabić kogoś nożem. Gra niejednokrotnie zmusi nas do intensywnej walki, a także szaleńczych pościgów. Tak jest podczas wykonywania misji "Buzzsaw", która, dzięki mafii, wprost musi zakończyć się wielką i efektywną strzelaniną.
Komentarze