Dziś na oficjalnej stronie Mafii II pojawiła się kolejna rozmowa w wersji audio (mp3). Elizabeth rozmawiała tym razem z Jackiem Scalici i Denbym Grace o historii Mafii oraz o tym, czego możemy się spodziewać w nadchodzącym hicie.
Aktualizacja: Tłumaczenie wywiadu sporządzone przez użytkownika wojtas022 można już przeczytać na forum.
Komentarze
Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Przetłumaczyłem to ze słuchu. Mogłem coś nie dosłyszeć lub pominąć, ale myślę że tłumaczenie jest poprawne. Zaczynajmy :)
Witam w drugim „wywiadzie” Mafia II. Jestem Elizabeth Tobii współ-manager 2K i jestem tutaj dzisiaj z producentem Denbym i Jackiem Scalici - dyrektorem produkcji 2K. Będziemy dzisiaj rozmawiać o przeszłości jak i przyszłości gry Mafia.
Elizabeth - Zacznijmy więc. Mafia II to sequel, czy mógłbyś skrócić o czym jest gra?
Denby – Głownie jest to kryminalna gra akcji bazująca na pierwszej części. Mocnym punktem jest dojrzała opowieść przedstawiona w sposób „kinowy” jaki chcemy przedstawić. Chcemy dać graczom uczucie jak to jest kierować postacią rodziny przestępczej. Patrząc na tak popularne media jak „Rodzina Soprano”, „Chłopcy z ferajny” można powiedzieć że gra idzie właśnie w tym kierunku. W dodatku gra ma być autentycznym odwzorowaniem lat 50 co jest unikalnym doznaniem dla gracza. Wiemy, że gra będzie świetnym doświadczeniem dla graczy. Chcesz coś dodać Jack?
Jack – Zgadzam się, że gra jest unikalna ze względu na to, iż jest osadzona w takich czasach. Ameryka zmieniała się od tego momentu. Mieliśmy koniec II wojny światowej i początek „zimnej” wojny w 1950 roku. Nastąpiła eksplozja technologiczna i kulturalna Ameryki. Więc nie tylko gracz przechodzi od zwykłego obywatela do znanej szychy, ale również Ameryka zmienia się na jego oczach, co jest niezwykłym doświadczeniem.
Elizabeth – Czy Mafia II jak sequel ma wnieść dużo zmian? Kiedy zaczynaliście planować tę grę co chcieliście przenieść, zbadać, zmienić względem pierwszej części? Możecie powiedzieć coś o Mafii dla tych, którzy nie grali, nie wiedzą o niej za dużo albo nie grali już od dawna?
Jack – Denby chcesz odpowiedzieć na to pytanie skoro pracujesz przy grze?
Denby – Jasne. Tak więc zacznę od wyjaśnienia, że Mafia została wydana przez Firmę Gathering – pracowałem wtedy dla Take2 Europe jako tester gier video. Doświadczyłem więc Mafii niejako z pierwszej ręki testera. Jest to dla mnie bardzo interesujące, iż teraz jestem o krok dalej i mam większy wpływ na kształt części drugiej. Jednak moje wspomnienia o Mafii są bardzo pozytywne, może teraz nieco mgliste mimo to wracając do 2002 roku kiedy została wydana, była bardzo dobra głównie przez bardzo ciekawie opowiedzianą historię. Naprawdę była poważnym i dojrzałym produktem. Wiele Gier z tego okresu bazowały na popularnych mediach ale nie były tak dojrzałe. W Mafii zawarto takie rzeczy jak „kinowość” produkcji i nadal chcemy to kontynuować w Mafii II – to bardzo istotne. Myślę, iż to co przyczyniło się do sukcesu Mafii to również czas w jakim została osadzona – nie było wcześniej produkcji traktującej o Ameryce lat 20-tych. Inne gry były o II wojnie światowej – natomiast to był inny kąt widzenia na życie w tamtym okresie. Mówiąc o zmianach – chcieliśmy stworzyć całkowicie nową historię, nowe doświadczenia dla graczy bez konieczności grania w część pierwszą. Jeżeli ludzie pamiętają historię pierwszej części – to główny bohater – zginął i nie mogło być kontynuacji Mafii. Tak więc natychmiast zaczęliśmy z nową opowieścią, nowym początkiem i zastanawialiśmy się co by było interesujące. Wtedy Dan Vavra – główny scenarzysta projektu – zaczął czytać wiele artykułów dla inspiracji. Nie będzie wskrzeszać historii pierwszej części. Myślę, że lata 50 to ciekawy okres dla gry. Co jeszcze chcieliśmy zmienić? Największą rzeczą - i chyba gracze się ze mną zgodzą - to, to że prowadzenie aut w pierwszej części nie było takie ekscytujące. Mała Prędkość, policja która wlepiała mandat za każde przejechanie na czerwonym świetle itp. W drugiej części musimy na nowo zdefiniować zasady ruchu drogowego. To na pewno zmienimy. Oczywistym jest, że prowadzenie samochodów z lat 50 jest bardziej dynamiczne. Policja będzie nas ścigać, ale jedynie przez kilka przecznic za lekkie wykroczenia – takie jak przejechanie na czerwonym świetle. Jednak za ciężkie przestępstwa będą nas ścigać do upadłego. Takich zmian chcieliśmy. Inna sprawa, że pierwsza część została wydana 7 lat temu, a to są WIEKI jeżeli chodzi o tworzenie gier. Czasy bardzo, bardzo się zmieniły od tego co mieliśmy w 2000 roku do tego co mamy teraz. Teraz gry są bardziej rozbudowane i dostępne dla graczy i właśnie w tym kierunku pójdzie Mafia II. Chcemy, aby gracz wiedział przez cały czas co robić. Było wiele przypadków, że ludzie się gubili i nie wiedzieli co dalej robić. Nie wiem ilu ludzi przeszło Mafię bez jakiegoś poradnika? Jednak nie chcemy utracić pewnej rzeczy. Mianowicie – pierwsza część była dobrym wyzwaniem, była dość trudna. W drugiej części nie chcemy pozbywać się tego hardcorowego stylu, którego ludzie być może oczekują. Na koniec poruszę sprawę tego, iż Mafia I została wydana głównie na PC. Kiedy doszło do wydania gry na konsole w 2004 roku była to wersja nieco uboższa i przez to produkcja nieco ucierpiała. Tym razem będzie to gra mulitiplatformowa. Będzie dostosowana do ludzi grających na konsolowym padzie. Pierwsza część była tworzona z myślą o PC-tach, tym razem gra jest tworzona z myślą o wszystkich trzech platformach.
Elizabeth – Jack, z twojego punktu widzenia i tym jak ciężko pracujesz przy Mafii II, czy mógłbyś powiedzieć co było dla ciebie najważniejsze przy tworzeniu tej gry i czy jakoś bazowałeś na pierwszej części?
Jack – Ja doświadczyłem Mafii z perspektywy konsumenta, nie byłem związany z Take2 kiedy została wydana, więc to było dla mnie całkiem nowe. Grałem na PC potem Xboxie. Dla mnie prawdziwą siłę Mafii stanowi jej „filmowa” i dojrzała historia. Myślę, że to jest najważniejszy aspekt jaki wnosimy do Mafii II. Tak jak Denby powiedział – prawie wszystkie postacie z pierwszej części zginęły i nie będzie kontynuacji tej historii, ale grając w drugą część będzie to samo uczucie, które towarzyszyło przy graniu w pierwszą.
Elizabeth – Wspominaliście już o tym kilka razy, że zakończenie Mafii nie pozostawiało wiele miejsca na sequel, ale czy możemy spodziewać się przeniesienia postaci, miejsc itp. które zapamiętaliśmy z pierwszej części do Mafii II?
Jack – Tak. Jeśli jesteś fanem Mafii I to dajemy mnóstwo rzeczy zawartej w niej do Mafii II dla Ciebie. Ci którzy nie grali w pierwszą część i zagrają w drugą, na pewno nie zauważą tego co fani Mafii I.
Denby – Tak, mogę potwierdzić słowa Jack’a, Myślę, że najważniejszym aspektem jaki przenieśliśmy to „dusza” Mafii. Grając w sequel znowu poczujemy tę samą magię, te same uczucia co w pierwszej części, ponieważ pracują nad nią Ci sami ludzie. Myślę, że fani będą naprawdę zadowoleni. Absolutnie przywróciliśmy „duszę” Mafii – pomimo tego, iż przenieśliśmy historię i miejsca do innego miasta o kilkanaście lat. Mafia II nadal ma w sobie tą epicką i filmową opowieść co jedynka. Nadal ma te wspaniałe i głębokie postacie, w które chcesz wierzyć i brać udział w ich życiu. To jest dla mnie to, co było wielkie w Mafia I 7 lat temu i powraca teraz do sequela.
Elizabeth – Kto tworzy Mafię II? Możesz mi opowiedzieć o zespole i czy jest ktoś w nim (poza tobą oczywiście Denby) kto pomagał napisać grę?
Denby – Twórcą Mafii II jest 2kCzech – którzy przekształcili się z Illusion Software, więc zespół głównie jest ten sam, który tworzył pierwszą część. Myślę, że dużą zmianą jest rozmiar zespołu – wcześniej było ok. 20 osób, teraz tworzy 100 – 120 osób. Głównym powodem zwiększenia liczby członków zespołu jest to, że tworzymy na 3 różne platformy, ale również dlatego, że zawartość gry jest dużo, dużo większa niż ta sprzed 7 lat. Teraz Jack powinien się wypowiedzieć na temat produkcji Mafii II względem Mafii I. Jack?
Jack – O.K. jedna rzecz na, którą zwrócił uwagę Denby to, to że nasz zespół jest 6 razy większy niż przedtem przy tworzeniu pierwszej części. Myślę, że dobrze się stało, że w projekt nadal są zaangażowani ci sami ludzi co przy Mafii I i mają pełne wsparcie ludzi z 2K jak i Take2. Blisko rok temu sprawdzaliśmy jak idą prace nad projektem. Byliśmy ogromnie zaskoczeni tym co osiągnęli. To był ważny czynnik, że kupiliśmy firmę (Illusion Softwork – przyp. autora). Wierzymy w naszą technologię, nasze narzędzia i nasz talent.
Elizabeth – Jack byłeś tam jakiś czas. Czy mógłbyś powiedzieć coś o produkcji gry? I jak to było, być w studio?
Jack – To naprawdę było świetne doświadczenie. Spotkać się twarzą w twarz z tymi ludźmi. Narzędzia i technologia jakie używają jest tak dalece zaawansowana w stosunku do pierwszej części, iż mogą dokonać o wiele więcej jak np. scenki przerywnikowe, które były ważnym aspektem Mafii I. Pracowałem razem z ludźmi, którzy tworzą szatę video, audio, animację itp. i to co mogą zrobić w swoim edytorze jest po prostu niesamowite. Trailer, który widzieliście był przygotowywany właśnie w tym edytorze.
Elizabeth – Super. Wiem, że to jest tylko jedno z wielu zagłębień się w grę. Tym zakończę drugi wywiad. Dziękuję wam chłopaki, że mogliście tutaj być i do zobaczenia w następnym odcinku.
Denby – O.K. czekamy na to Elizabeth.
Jack – Cześć.
Komentarze