Mafia 3 kosztowała majątek

Acozz, 8

Trzecia część Mafii jaka jest każdy widzi. W większości nie zadowoliła ona recenzentów, a przyczyny tego stanu rzeczy są tematem na szeroką dyskusję. Jednak za sprawą listu byłego pracownika Irrational Games, możemy wyklucz dwie rzeczy - pieniędzy i ludzi nie zabrakło.

Tematem przewodnim listu rozżalonego pracownika jest podejście 2K Games do przejmowanych firm. Zarzuca on pracodawcom doprowadzania firm do upadku poprzez irracjonalne oczekiwania oraz złą politykę kadrową. Według informatora przerzucenie pracowników z innych studiów do pracy w Novato (Hangar 13) było na porządku dziennym. To nic, że biuro miało już 150 pracowników (Borderlands: The Pre-Sequel stworzył 40-osobowy skład w zaledwie 18 miesięcy). Nie szczędziło się również pieniędzy. Według informatora, Mafia III musiałaby się sprzedać w liczbie 8 milionów egzemplarzy po cenie premierowej aby wydawca mógł na niej zarobić. Według autora listu liczba sprzedanych kopii nie przekroczyła jeszcze miliona (choć inne źródła podają liczbę 3 milionów sprzedanych egzemplarzy).

Studio autorów Borderlands: The Pre- Sequel zostało zamknięte z powodu słabej sprzedaży tytułu (1,7 mln. kopii). Wydaję się jednak, że podobna "kara" nie spotka autorów Mafii III, ze względu na ilość środków włożonych w budowę biura. Należy jednak zapytać - co dalej z 2K Czech?

Źródło: Hackernoon.com

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Acozz
Acozz
2 listopada 2016, 17:52
Należy pamiętać, że znaczna część kosztów to skasowanie prac i przeniesienie ich do USA. Relokacja pracowników, nowy scenariusz, nowa technologia - czas leci a pensje trzeba płacić.
Awatar użytkownika Kiera1
Kiera1
1 listopada 2016, 17:12 *
To było oczywiste ze Mafia III okaże się finansową klęską. Dziwi mnie tylko, że nikt nie spostrzegł sygnałów ostrzegawczych, bo już podczas zapowiedzii gra nie wzbudziła dużego zainteresowania, a ponadto pojawiło się wiele negatywnych opinii.

Zresztą to nie pierwszy i ostatni przypadek w branży gier wideo.
Awatar
DarthWojt (gość)
1 listopada 2016, 10:57
To koniec serii związanej z Mafią, szkoda. Mało jest teraz fabularnych gier gangsterskich, oprócz gta, ale R* całkowicie poświęcili się kwestii online.
Awatar użytkownika TIDZIMI
TIDZIMI
31 października 2016, 22:57
Skoro część 3 sprzedała się po 3 tygodniach w milionie egzemplarzy to możemy się chyba już pożegnać z ewentualną kontynuacją... Ciekawe co z DLC do 3, bo skoro i tak nie ma zysków, a produkcja DLC też kosztuje to czy będą wywalać kasę w błoto, czy jednak anulują pomysł DLC, ale co wtedy z osobami które kupiły season pass?
Awatar użytkownika Maf
Maf
31 października 2016, 22:48
Tutaj nie ma mowy o "wykupowaniu praw do marki". Marka należy do 2K i to do nich należy decyzja czy Hangar 13 będzie się zajmowało ewentualną kolejną odsłoną gry.
Awatar
kubala102 (gość)
31 października 2016, 22:44
Nie wykluczył bym Mafii 4 , zawsze może być podobnie jak w przypadku Mafii 3 studio zostanie zamknięte i przyjdzie kolejne które wykupi prawa do marki. Co nie zagrało? Moim zdaniem zbyt wysokie ambicje twórców oraz nieumiejętność i wykonania.
Awatar użytkownika Joguś
Joguś
31 października 2016, 22:27
lel. Dużo ludzi, dużo kasy, duży gniot na bazie Mafii II. Wychodzi, że Mafia III musiała powstać bardzo szybko. A kwestie finansowe jasno pokazują, że Mafia IV nigdy nie wyjdzie.
Awatar użytkownika TIDZIMI
TIDZIMI
31 października 2016, 22:01
I tutaj pojawia sie pytanie za 100 pkt. Co zawiodło, skoro i ludzi i pieniędzy było "dużo"? Oczekiwania, ambicje? Czy polityka 2K która nie pozwoliła przesunąć premiery gry?