Mafia 2 w liczbach
Mafia 2 w liczbach, czyli czego i w jakich ilościach możemy się spodziewać. Redaktorzy bloga GameHunters - który notabene jest jednym z działów internetowej strony USAToday - przeprowadzili wywiad z Jackiem Scalici i Tomasem Rollerem. Z ich relacji możemy dowiedzieć wielu bardziej i mniej ciekawych rzeczy.
Smak i atmosfera: W Empire Bay funkcjonuję blisko 100 budek telefonicznych, 3.000 statycznych obiektów, 14.000 obiektów interaktywnych (pojemniki na śmieci, w które gracz może wjechać, stoiska i płoty, które niszczą się przy uderzeniu autem, stacje benzynowe, gdzie gracz może zatankować swoje auto itd.) i 25.000 drzew, krzewów i innych połaci zieleni. Aby dodać więcej realizmu, w grze zaimplementowano odbicia otaczającej nas przestrzeni. Karoseria samochodów odbija miejskie wieżowce, w lusterkach zobaczymy odbcia postaci i wnętrz pokoi.
Dobrej nocy: Nie tylko w pełnym słońcu jest pięknie. W nocy, miasto jest oświetlane przez ponad 7.000 latarni i różnych wielkomiejskich źródeł światła.
Postacie: Na potrzeby gry zostało stworzonych ponad 200 postaci. Średnio, wykreowanie jendnej postaci zajmuje 2 tygodnie. Z perspektywy codziennej pracy, jeden członek zespołu, poświęcił ponad 16.000 godzin na tworzenie postaci.
Niech przemówi muzyka: Mafia II zawiera 3 godziny muzyki symfonicznej, która została nagrana na żywo w Praskiej Filharmonii. Licencjonowany soundtrack w grze to liczba ponad 120 znamienitych utworów pochodzących z lat 40-tych i 50-tych. Są to między innymi takie szlagiery jak:
- Dean Martin - Ain't that a Kick in the Head
- John Lee Hooker - Boom Boom
- Rosemary Clooney - Mambo Italiano
- Duke Ellington - It Don't Mean a Thing
- Buddy Holly - Rave On
Inwestycja w dźwięki: Wytwórnie tworzące gry, przeważnie nagrywają w jednym podejściu, głos jednego aktora oddzielnie. 2K Games - większość dialogów nagrywała w towarzystwie wszystkich aktorów biorących udział w danej scenie. W związku z tym, aktorzy przebywający w jednym pomieszczeniu mogli sobie pozwolić na lekkie odejść od scenariusza oraz improwizowanie, w niektórych scenach. Dzięki temu powstały dialogi, które brzmią bardziej naturalnie.
Komentarze