Mafia 2 w liczbach

wojtas022, 9

Mafia 2 w liczbach, czyli czego i w jakich ilościach możemy się spodziewać. Redaktorzy bloga GameHunters - który notabene jest jednym z działów internetowej strony USAToday - przeprowadzili wywiad z Jackiem Scalici i Tomasem Rollerem. Z ich relacji możemy dowiedzieć wielu bardziej i mniej ciekawych rzeczy.

Smak i atmosfera: W Empire Bay funkcjonuję blisko 100 budek telefonicznych, 3.000 statycznych obiektów, 14.000 obiektów interaktywnych (pojemniki na śmieci, w które gracz może wjechać, stoiska i płoty, które niszczą się przy uderzeniu autem, stacje benzynowe, gdzie gracz może zatankować swoje auto itd.) i 25.000 drzew, krzewów i innych połaci zieleni. Aby dodać więcej realizmu, w grze zaimplementowano odbicia otaczającej nas przestrzeni. Karoseria samochodów odbija miejskie wieżowce, w lusterkach zobaczymy odbcia postaci i wnętrz pokoi.

Dobrej nocy: Nie tylko w pełnym słońcu jest pięknie. W nocy, miasto jest oświetlane przez ponad 7.000 latarni i różnych wielkomiejskich źródeł światła.

Postacie: Na potrzeby gry zostało stworzonych ponad 200 postaci. Średnio, wykreowanie jendnej postaci zajmuje 2 tygodnie. Z perspektywy codziennej pracy, jeden członek zespołu, poświęcił ponad 16.000 godzin na tworzenie postaci.

Niech przemówi muzyka:
Mafia II zawiera 3 godziny muzyki symfonicznej, która została nagrana na żywo w Praskiej Filharmonii. Licencjonowany soundtrack w grze to liczba ponad 120 znamienitych utworów pochodzących z lat 40-tych i 50-tych. Są to między innymi takie szlagiery jak:


Inwestycja w dźwięki: Wytwórnie tworzące gry, przeważnie nagrywają w jednym podejściu, głos jednego aktora oddzielnie. 2K Games - większość dialogów nagrywała w towarzystwie wszystkich aktorów biorących udział w danej scenie. W związku z tym, aktorzy przebywający w jednym pomieszczeniu mogli sobie pozwolić na lekkie odejść od scenariusza oraz improwizowanie, w niektórych scenach. Dzięki temu powstały dialogi, które brzmią bardziej naturalnie.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
28 lipca 2010, 14:57 *
[b]@Kwas1217, 111111:[/b] Rozumiem, że oboje pracowaliście przy tworzeniu tego typu gry i wiecie, że dwa tygodnie na jedną postać to bardzo długo?
Awatar użytkownika Przemek508
Przemek508
28 lipca 2010, 13:05
Rosemary Clooney - Mambo Italiano
to najlepsze z tej piątki
Awatar użytkownika 111111
111111
27 lipca 2010, 23:19
Kwas dokładnie, wymodelowanie jednej postaci zajmuje kilka godzin, wiadomo jeszcze tekstury, animacja i podłożenie głosu, ale około dwóch tygodni ? Rozumiem gdyby tyle zajmowało wykreowanie jakiejś głównej postaci, ale z newsa wynika że chodzi o wszystkie postaci. Nieco leniwi ci Czesi ;p
Awatar użytkownika Kwas1217
Kwas1217
27 lipca 2010, 22:42
dwa tygodnie jeden ludzik to cos tu jest nie tak...
Awatar użytkownika arias514
arias514
27 lipca 2010, 14:09
WIadomo.. Nie będzie cyklu dobowego
Awatar użytkownika Rnaki
Rnaki
27 lipca 2010, 13:22
Ciekawe, no, ciekawe... Jak myślicie, czy dzień i noc będzie się zmieniać co jakiś czas? A może to już wiadomo? ;-)
Awatar użytkownika barth89
barth89
26 lipca 2010, 23:48
No no, ciekawe jak to wyszło w praniu z tymi głosami.
Awatar użytkownika Damianuss
Damianuss
26 lipca 2010, 22:56
Ja bym raczej powiedział, że to mało te dwa tygodnie na jedną postać.
Awatar użytkownika 111111
111111
26 lipca 2010, 22:49
"Średnio, wykreowanie jendnej postaci zajmuje 2 tygodnie." Czy to żart ? Jeśli oni siedzą tyle czasu nad jedną postacią to "ja się nie dziwie sie", że Mafia ][][ jest tworzona tyle czasu.