Ludzie pytają… Jarek odpowiada.

wojtas022, 5
Po zakończeniu pokazu Mafii II na GDS nadszedł czas na zadawanie pytań przez zgromadzoną publiczność. Nasi koledzy po fachu z mafia.czech-games.net umieścili na swojej stronie zapis rozmowy pomiędzy publiką, a prezentującym Jarkiem Kolarem.

UWAGA: W tekście zostały pominięte fragmenty, które mówiły o lokalizacji gry w języku czeskim, ponieważ…dotyczą tylko Czechów ;)




MrCrazy: Co myślisz o obecnym wyglądzie HUD'u - prędkościomierz itp.? Czy jesteś z niego zadowolony?

Raptor: My nie jesteśmy.

Jarek Kolar: Obecny HUD jest trochę inny, ponieważ to demo pochodzi sprzed dwóch miesięcy. Jakkolwiek, jest dość podobny. Czy masz jakieś konkretne zastrzeżenia?

Alien: Nie ma przebiegu.

Jarek Kolar: Czy to problem?

Alien: Czy wiesz z jaką jedziesz prędkością?

Jarek Kolar: Grałem w tę grę i nigdy nie patrzyłem na to w ten sposób i nie, nie wiem.

Alien: Jednak w Mafii I HUD był niesamowity…

Jarek Kolar: Zdecydowaliśmy, że filozofia jazdy w Mafii II będzie trochę inna. W sumie w pierwszej części, człowiek patrzył na prędkościomierz i starał się za nim nadążać. Obecnie mamy lata 40-te, samochody są szybsze, miasto żywsze, więc większość ludzi zamiast patrzeć na prędkościomierz woli oglądać to co dzieje się dookoła.

MrCrazy: Więc policja będzie bardziej pobłażliwa?

Jarek Kolar: Każdy fan Mafii komentuje to w ten sposób. Możecie napisać petycje czy coś w tym rodzaju, ponieważ chcielibyśmy zapoznać się z waszym zdaniem. To jest dla nas naprawdę ważne, ale musicie zrozumieć, że robimy to dla was i musimy zaspokoić oczekiwania wszystkich. Na przykład w Ameryce wymagania są inne… jeżeli chodzi o prędkościomierz. Musicie zdać sobie sprawę, że gra wychodzi na całym świecie na wszystkie platformy i kiedy spojrzymy na prędkościomierz, powstaje mały problem, żeby zadowolić wszystkich.

Gość: Co możesz nam powiedzieć o fizyce aut?

Jarek Kolar: Fizyka, którą właśnie zobaczyliście, ponownie uległa zmianom. Jednak myślę, że nie macie się o co martwić. Działa dobrze i tak samo dobrze się gra. Dodaliśmy również kilka ustawień - jazda arcade'owa, jazda realistyczna. Mieliśmy małą debatę po tym jak wielu ludzi narzekało po wcześniejszym filmie, mówiąc, że prowadzanie jest dość dziwne. Pracujemy nad tym. To co widzieliście jest wersją sprzed dwóch miesięcy, niedokończona i przygotowana wyłącznie na potrzeby pokazu.

Gość: Na jakie platformy zostanie wydana gra i jakie będą między nimi różnice?

Jarek Kolar: Gra wychodzi na PC, Xbox'a 360 i PS3, a urozmaiceniem względem PS3 będzie wydanie na BluRay. Poza tym dochodzą pewne różnice w głównym menu. Na PC możemy ustawić większą rozdzielczość, dzięki temu wygląda bardziej szczegółowo.

MrCrazy: Czy wymagania sprzętowe będą drastyczne ?

Jarek Kolar: To zależy co masz na myśli, mówiąc drastyczne? Komputer, który mam w domu, może mieć problemy z działaniem gry, ale jeśli grasz spokojnie w najnowsze tytuły - to nie powinno być problemu.

Gość: Czy będzie jakieś wsparcie dla nieoficjalnych modyfikacji? Przygotowaliście do tego jakieś narzędzia?

Jarek Kolar: Myślę, że to zależy od grafików, jakie narzędzia udostępnią. Potrzebujemy na to trochę czasu. Może kiedyś to wdrożymy, ale jak na razie nie mamy takich planów.

Gość: Używacie jakichś "otwartych" formatów?

Jarek Kolar: Cóż… (długo się nad tym zastanawia) tak. Chodzi o Jpeg'i? To bardzo techniczne pytanie, ale wydaje mi się wkrótce zapoznacie się z całym dostępnym wyposażeniem. Problem w tym, że pamięć konsol jest dość ograniczona, więc musimy zostawić trochę miejsca na odtwarzanie miasta, co może uczynić prace moderskie bardziej uciążliwymi.

Alien: Ile będzie lokalizacji?

Jarek Kolar: Szczerze, nie wiem. Wydaje mi się, że coś koło ośmiu. Gra zawiera około 10.000 linijek tekstu i trzy godziny przerywników filmowych… to oszałamiające.

Gość: Co będzie motywowało graczy do zwiedzania miasta ?

Jarek Kolar: Cóż, będzie mnóstwo ciekawych miejsc. Co jest twoją motywacją, gdy przyjeżdżasz do obcego miasta? Szukasz ciekawych miejsc, udajesz się do pubu…

Gość: …co z Easter Eggami?

Jarek Kolar: Możliwe, że będą. Tylko w tym tygodniu daliśmy kilka wskazówek, ale nie mogę więcej powiedzieć.

Gość: Czy będzie coś poza kampanią? Coś w rodzaju jazdy ekstremalnej z Mafii I?

Jarek Kolar: Na to pytanie nie mogę odpowiedzieć.

Gość: Ile zajmuje ukończenie gry?

Jarek Kolar: To zależy czy dokładnie zwiedzasz miasto. Jeśli nie, to zajmie ci to około 15-20 godzin.

Gość: Jak wyglądają zniszczenia aut i modeli?

Jarek Kolar: W pokazanym materiale filmowym, zniszczenia modeli nie działały. System zniszczeń jest cały czas dopracowywany.

Gość: Co zajęło wam najwięcej czasu? Co było dla was najtrudniejsze?

Jarek Kolar: To zależy od produkcji demo, która zamierzaliśmy pokazać. Kończymy demo. Przychodzi człowiek i mówi "Więc, macie pokaz, prawda? Dość ważny, bo największy w Ameryce, a my potrzebujemy demo. Dość małe, żeby nie zanudzić reporterów." To było nasze trzecie demo, które zrobiliśmy. Wygląda całkiem dobrze, a ludzie dobrze je przyjęli. To nas bardzo cieszy.

Gość: Kiedy premiera?

Jarek Kolar: (śmiech) Mam nadzieję, że wkrótce.

MrCrazy: Powiedz coś więcej.

Jarek Kolar: Cóż, podobno w pierwszym kwartale 2010 roku, prawda? Sam do końca nie jestem pewien. Czytałem gdzieś na Tiscali, że ma wtedy właśnie wyjść, dlatego mam nadzieję, że producenci wyrobią się do tego czasu.

MrCrazy: W jakim stopniu produkcji jest teraz gra?

Jarek Kolar: W bardzo zaawansowanej. Najgorsza jest produkcja, czyli obecna sytuacja.

MrCrazy: Więc robicie tylko szlify?

Jarek Kolar: To właśnie zajmuje najwięcej czasu.

MrCrazy: Czy gra w jakikolwiek sposób wspiera DirectX 11?

Jarek Kolar: (długo myśli) Jestem teraz w kropce. Może mi ktoś pomóc? Musicie zapytać kogoś innego, ale wydaje mi się, że gra nie wymaga DirectX 11.

Raptor: Teraz lekka dygresja. Co z Peterem Vochozką ?

Jarek Kolar: Peter… nas opuścił.

MrCrazy: …a co z Danielem Vavrą?

Jarek Kolar: Dan Vavra… również nas opuścił, ale nadal z nami współpracuje.

Gość: Scenariusz jest już gotowy czy jeszcze coś dodajecie?

Jarek Kolar: Zawsze jest coś do dodania. W końcowej fazie, na przykład, dochodzi do zmiany w scenariuszu. Tak się dzieje przez cały czas, co mogą potwierdzić twórcy. Scenariusz nie jest tak ważny jak gameplay. Scenariusz jest po prostu dodatkiem, który umożliwia graczowi prowadzenie kampanii. Jednak dokonujemy niewielkich korekt.

Gość: Czy będzie możliwe coś takiego jak mod Hot Coffe w GTA: San Andreas?

Jarek Kolar: 2K bacznie obserwuje cały projekt, więc możecie być pewni, że jeżeli coś takiego się pojawi, od razu zostanie zamknięte, ponieważ to źle działa na odbiorców.

MrCrazy: Ostatnie pytanie - co za koszulkę masz na sobie? (Jarek miał na sobie koszulkę The Ballad of Gay Tony)

Jarek Kolar: Wczoraj trochę się napociłem. Sięgnąłem do szafy, aby się przebrać i znalazłem to. Niezła, co nie? To nasza siostrzana firma, więc nie miałem z tym problemów. Okay, dziękuję za uwagę.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Gangster
Gangster
13 listopada 2009, 20:57
hah ^^ dobre z tą koszulką :D ale jednak koleś wiedział co powiedzieć a co nie :D
Awatar użytkownika Yogii26
Yogii26
13 listopada 2009, 16:14
No oczywiście że tak, przecież oni nie mogą dać jakiegoś gościa z redakcji żeby wszystko wygadał i to co nie potrzeba. Muszą takich dawać, ale niezłe z tą koszulką "The Ballad of Gay Tony" :D.
Awatar użytkownika bananmaciek
bananmaciek
13 listopada 2009, 15:47
Chyba facet był trochę "wyszkolony" do prowadzenia tej rozmowy. Jest bardzo...tajemniczo
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
13 listopada 2009, 10:45
Niby coś mówią, ale nie do końca :) wiedzą gdzie ugryźć się w język ;) Dla mnie najważniejsze jest to, że słuchają się fanów. Nie podobał się model jazdy ? Przysiedli i poprawili go. To się chwali !
Awatar użytkownika Yogii26
Yogii26
12 listopada 2009, 23:01
No, no dobra robota jak zwykle. I trochę nowych informacji jednak twórcy wiedzą co ujawniać a co nie.