LHMP - wywiad z twórcą

Acozz, 7

Mafia w przeciwieństwie do serii GTA nie ma szczęścia do modyfikacji multiplayer. Wszyscy pamiętamy projekt "Mafia MP" który mimo szumnych zapowiedzi i rozpalonych oczekiwań fanów nigdy nie wyszedł poza wąskie grono testerów. Jest co prawda Race MP, który daje sporo frajdy jeśli tylko nie ruszają cie wszędobylskie bugi i regularne crashe. Jednak teraz, za sprawną ekipy ze Słowacji sytuacja może ulec zmianie. Jako, że miałem szczęście spróbować swoich sił w modzie Red bulla (developer mmp), race mp, postanowiłem być konsekwentny i przyjrzeć się także modyfikacji Lost Heaven Multiplayer.

AC - Powiedz coś o sobie i jak to się stało, że zacząłeś pisać multiplayer?

Romop5 - Jestem studentem i hardcorowym fanem Mafii, odkąd zagrałem w nią pierwszy raz (czyli jakieś 10 lat temu). Wizja MP pojawiła się w czasie gdy zacząłem grać w inny nieoficjalny mp, jak SAMP, i później gdy zainteresowałem się przeszukiwaniem pamięci i reversingiem.

AC - W jakim tempie idą pracę?

Romop5 - Rozpoczęliśmy prace, na przełomie lipca i sierpnia, ale przygotowania takie jak nauka RE i zdobywanie doświadczenia związanego z rozwijaniem MP zajęło mi około 2 lat. Ponieważ jestem studentem, czas na developing mam głównie w weekendy. Największym priorytetem, jest dynamiczny PED spawning (spawnowanie modelów graczy) i spawning samochodów, który znaleźliśmy niedawno, mam więc nadzieje, że będzie coraz lepiej działał.

AC - Co sprawia Wam najwięcej trudności?

Romop5 - Najtrudniej jest zacząć oraz skończyć. Wszystko pomiędzy idzie jak z płatka. Oczywiście najważniejszą i najtrudniejszą częścią naszej pracy, jest modyfikacja oryginalnej gry i znajdowanie przydatnych funkcji i kodu. Może to zabierać kilka dni lub tygodni bez jakichkolwiek efektów. Ale do chwili obecnej zawsze odnosimy sukces.

AC - Jakie elementy są gotowe a jakie wymagają jeszcze pracy?

Romop5 - Obecnie podstawowa synchronizacja jest już gotowa, razem z animacjami ruchu i reakcji, nawet proste walki wręcz są możliwe. Niektóre dodatki jak zmienianie skinów, nametagów są zaimplementowane. Jednakże następnym punktem jest zrobieniem poprawnego respawnu oraz stworzenie synchronizacje broni.

AC - Jak oceniacie obecną wersje (alpha, beta)?

Romop5 - Będziemy używać nazw wersji gdy mp zostanie wydane do publicznego użytku.

AC - Kiedy możemy spodziewać się pierwszej publicznej wersji?

Romop5 - Mam nadzieje, że wkrótce. Wiem, że czekanie jest irytujące, ale efekt będzie epicki gdy wszystko będzie gotowe.

Wyniki prac będziecie mogli śledzić u nas, oraz na oficjalnej stronie projektu. Jak widać modyfikacja jest już bardzo rozwinięta, dodam, że dostępne są takie rzeczy jak: czat, zmienianie skinów po stronie serwera, pasek życia, posiadanie, zmiana broni (bez strzelania), punkty gracza na mapie, tablica wyników oraz kilka mniejszych usprawnień. Pozostaje trzymać kciuki i oczekiwać na pierwsze wspólne spotkanie w Lost Heaven.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Przem723
Przem723
24 stycznia 2014, 11:45
Jak to wypali , a twórcy udostępnią taki solidny multiplayer , to będzie niesamowicie !
Awatar użytkownika nivener
nivener
15 stycznia 2014, 00:59
Damn, ale bym się z wami postrzelał :D Can't wait!
Awatar użytkownika Witek
Witek
14 stycznia 2014, 07:48
Jak będzie RP, wyobrażam sobie, gangster płaci policjantowi.
Awatar użytkownika Mnich
Mnich
14 stycznia 2014, 00:04
btw. miał bodajże powstać jakiś polski support? Chyba się zesrało ... :P
Awatar użytkownika Mnich
Mnich
14 stycznia 2014, 00:03
Niby jest ale jakoś bez echa, tak jakby nie istniał. Coś czuję, że LHMP przyciągnie więcej osób niż m2mp.
Awatar użytkownika Acozz
Acozz
13 stycznia 2014, 23:57
a tak wgl. to jak jest z tym multi do dwojki, gra ktos?
Awatar użytkownika Mnich
Mnich
13 stycznia 2014, 23:55
Być może tym razem się uda, po tylu latach. Nie mogę się doczekać żeby z Wami zagrać ;)