Ciekawostki

Bardzo ciekawe odkrycie, Problemowicz. Nie zauważyłbym ich w wirze walki.

edit// Tak mi się przypomniał temat o broni białej do M2. I tak mnie naszło, czy nie dałoby się ich odblokować w pełnej wersji za pomocą LUA. Może Cukrzyca coś podpowie.

A i dziękuję Dean Martin, ja przed tą bójką, co trzeba rozwalić bar "żeli" Crazy Horse dałem sobie spokój z niszczeniem tego budynku Thompsonem... zostawiłem go na później, bo w sumie po co miałem to robić, skoro Koktajle Mołotowa miały zakończyć tą sprawę z budynkiem?

Żeby nie było OT, to napiszę jeszcze jedną ciekawostkę. Po rozwaleniu baru Crazy Horse szybko zmyłem się stąd i udało mi się wyprzedzić Lassitera. Później, gdy mnie wyprzedził, zniknął :-) W sensie nie na zawsze, tylko przemieścił się bardzo szybko do odlewni, a raczej przed drzwiami prowadzącymi.
Jednak tu raczej programiści ustalili sami punkt nagłego przemieszczania się.
Obrazek
W sygnaturce nie ma żadnych ukrytych spiskowych teorii na temat forum lub osób z nim powiązanych...
Dean Martin napisał(a):
Bardzo ciekawe odkrycie, Problemowicz. Nie zauważyłbym ich w wirze walki.

edit// Tak mi się przypomniał temat o broni białej do M2. I tak mnie naszło, czy nie dałoby się ich odblokować w pełnej wersji za pomocą LUA. Może Cukrzyca coś podpowie.


"Odblokować" się da. Ale bić już się nimi nie da :) tzw. broń biała wykorzystywana jest tylko w filmikach.

Żeby nie zaśmiecać tematu to dopisze pseudo ciekawostkę (a raczej glitch). W grze da się wbić przez każdą ścianę. Do tego wystarczy samochód z paką (z drewnianym płotkiem). Wystarczy wyczaić miejsce w którym mamy zaparkować równolegle do ściany. Następnie wskakujemy na pakę i próbujemy wyskoczyć w stronę ściany. Jeżeli się nie da to samochód jest zbyt blisko. A jeżeli wyskoczymy i nie przelecimy przez ścianę to jesteśmy za daleko :P najlepiej zaparkować pod pewnym kątem.

Tip: Najłatwiej przeskakiwać przez samą kolizję. A nie przez model z kolizją.

EDIT: Poprawiam orta, nie "kontem", a "kątem" ;) - niv
ProGlitcherPL On YouTube | World War II Mod on MODDB | Blog Cukra
W trakcie misji u jubilera, jak jesteśmy na dachu tuż przed przerywnikiem, gdzie Joe i Vito przechodzą po gzymsie podchodzimy do krawędzi dachu tak, żebyśmy widzieli gliniarzy na dole. W tym momencie widzimy "kołyszącego się" psa (macha ręką podobnie, jak przechodnie oczekujący na taksówkę)



edit//

Cukier napisał(a):
Żeby nie zaśmiecać tematu to dopisze pseudo ciekawostkę (a raczej glitch). W grze da się wbić przez każdą ścianę. Do tego wystarczy samochód z paką (z drewnianym płotkiem). Wystarczy wyczaić miejsce w którym mamy zaparkować równolegle do ściany. Następnie wskakujemy na pakę i próbujemy wyskoczyć w stronę ściany. Jeżeli się nie da to samochód jest zbyt blisko. A jeżeli wyskoczymy i nie przelecimy przez ścianę to jesteśmy za daleko :P najlepiej zaparkować pod pewnym kątem.


Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem to, co napisałeś, ale miałem (chyba) coś podobnego. Jeździłem cysterną i gonili mnie gliniarze. Zrobiłem dwa razy tak, żeby chcieli mnie aresztować i zatrzymałem się w dwóch różnych miejscach na mapie (zaznaczone na mapie). W pierwszej lokacji (fioletowa kropka) są wysokie schody,a przy nich murek no i gliniarz wyrzucił mnie za szmaty z samochodu i wpadłem w otchłań. Uruchomiłem FR jeszcze raz. W drugiej lokalizacji (niebieska kropka), przy wjeździe na autostradę też zrobiłem tak, by mnie gonili. Zatrzymałem się blisko tego małego murka po lewej stronie drogi i znowu mnie wyciągnął za szmaty i znowu wpadłem w otchłań. Sory, że nie mam filmu z tym, ale naprawdę tak było.

MAPKA

Ktoś tu pisał o Białej broni . Da się to zrobić ale jedynie tylko w demie :(

http://youtu.be/SRVjFtReMYU sorry za link na YT ale nie umiem wstawiać odtwarzacza prosto na forum :(

EDIT:

Jak widać się myliłem http://youtu.be/zXhbM1dX5_s . Pozostało jedynie dorobić Modele broni żeby działały ;]
Ja pisałem. Tak jak napisał Cukier, można je odblokować za pomocą LUA w pełnej wersji, ale nie można nimi bić.
Nie wiem czy ktoś to podawał, ale mimo wszystko umieszczę. Dzisiaj grając w Joe's Adventures jeździłem sobie dla zabicia czasu po mieście, a konkretnie po South Millville. Zauważyłem, że w kilku miejscach można przeniknąć przez metalowe bramy.

Oto przykład:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Oczywiście, Don. To, co podałeś, to jest drukarnia - dostępna w FR v2.0 do JA.



edit// Nad bronią białą pełną parą pracują na mafiascene.net
http://dl.dropbox.com/u/202588/mafia/ExSDS03.zip

ściągamy ten program, klikamy OPEN wchodzimy w folder Mafii2 na steam Program Files\Steam\SteamApps\common\mafia ii\pc\sds_pl\fmv i otwieramy byle jaki plik. Wybieramy byle jaki plik po otwarciu wybieramy pierwszy z nich i otwieramy notatnikiem, i w niektórych z rozdziałów wycinano jakiś dialog a tam są pozostałości.
Otóż niedawno jadąc byłem zatrzymany o zbyt szybką jazdę. Miałem tylko 1$ :-F OK, podchodzi do mnie policjant i zamiast opcji "Zapłać" miałem "Przeproś". No to wybieram i... to wszystko, sorry dało mi wolność :))
Obrazek
W sygnaturce nie ma żadnych ukrytych spiskowych teorii na temat forum lub osób z nim powiązanych...
dokładnie tak samo jak w/w miałem w misji "Nasz Przyjaciel" (11), gdy nasz "mściciel w bieliźnie" został zatrzymany...

A propos - po tym pożarze, jak okradniemy sklep odzieżowy, Joe dalej nazywa nas tym "mścicielem w bieliźnie"... Przynajmniej ja tak miałem
"Czego mam oczekiwać? Hades moim domem. W ciemności uścielę sobie łoże."
(Hi.17:13)
Ja to samo zrobiłem, to znaczy też nałożyłem ubranie.
Jednak najpierw obrabowałem stację benzynową, potem pojechałem do najbliższego sklepu z odzieżą "nową" :-F
KUPIŁEM tą odzież (Koszula - biały kolor miała... :-) ) pojechałem do Joe, ale na początku (po otworzeniu przez Joe drzwi) Vito mówi "Ano. Mogę wejść?" czy coś w tym stylu.
Obrazek
W sygnaturce nie ma żadnych ukrytych spiskowych teorii na temat forum lub osób z nim powiązanych...
Nie chce mi sie przegladac tylu stron wiec napisze co odkrylem i chyba nie tylko ja
W ostatniej misji po rozmowie z leo wysiadamy z samochodu i mamy dwa miejsca w ktore musimy sie udac
1 sze to obserwatorium
a drugi to sokol maltanski do ktorego niestety nie mozemy wejsc
Ja miałem tak samo na ps3 ale w misji "Obsługa hotelowa" jednak znacznik do "sokoła maltańskiego " pojawił sie gdy przejeżdżałem se troche po mieście , a dokładnie pojawił się gdy jeździłem w okolicach greenfield.Tak się tym podnieciłem że coś odkryłem , myślałem że to będzie jakaś ukryta misja i nawet kamere trzymałem w ręce ale jak kolega opisał nie dało się tam wejść. :-?
Obrazek
Nie wiem czy któraś z tych ciekawostek była już poruszana w tym temacie. Jeżeli tak to z góry przepraszam.

1. Tonąca łódź.
Niedaleko biura Dereka są zacumowane łodzie. Z tego co wiem tylko jedna z nim od czasu do czasu zanurza swój tył prawie do połowy. Zdjęcia :

http://imageshack.us/photo/my-images/171/mafia22012011801143614.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/42/mafia22012011801144418.jpg/

Po czym znów powraca do swojej pierwotnej pozycji.

2. Napis w karcerze.
W epizodzie 6, gdy Vito zostaje ukarany za bójkę po czym zamknięty w karcerze możemy zobaczyć polskie słowo " RUDY " pod większym napisem " DICK ". Pewnie bardzo dużo osób to widziało. Ciężko nie zauważyć.

3. Rozmowa z koleżanką Frankie.
W epizodzie 2, gdy Vito powraca z wojny do domu możemy zaraz po wyjściu z taksówki udać się do baru po prawej w którym spotkamy koleżankę Frankie. Po rozmowie możemy wywnioskować, że Vito kiedyś się w niej podkochiwał.

4. Wymuszenie haraczu.
W epizodzie 2 także możemy ujrzeć coś ciekawego. Niedaleko panów proszących żonę swojego znajomego o pozwolenie mu na wspólne wyjście możemy za szybami sklepu zobaczyć dwóch mafiozów. Jeden z nich straszy sprzedawcę, natomiast drugi pilnuje drzwi, aby nikt nie wszedł.

5. Rozmowa ze Stevem.
Jeżeli to w ogóle można nazwać rozmową. W epizodzie 7, po wyjściu z więzienia, jeżeli pojedziemy do biura Derecka zastaniemy tam Stevena. Jeśli do niego zagadamy odpowie nam " Widzę, że już wypuścili Cię z więzienia. Ha, ha, ha. Derecka teraz nie ma. Wpadnij później. "

6. Przerwanie śpiewu.
W epizodzie 7, gdy już pozbędziemy się ciała z bagażnika i zaczniemy wracać do domu Joe'go Eddie zaczyna śpiewać. Jeżeli chcemy, aby przestał wystarczy zatrzymać się i wysiąść na chwilę z auta. Eddie zapyta się czy nie lubimy jak śpiewa po czym przestanie.

7. Wylegitymowanie.
Jeżeli będziemy popychać policjanta poprosi on nas o dowód tożsamości. Nie można go popchnąć rękoma, trzeba w niego kilka razy wbiec, aby ten stracił równowagę.

8. Płacz dziecka.
W niektórych momentach gry można usłyszeć płacz dziecka, np. przechodząc przez wąskie uliczki w Empire Bay.

9. Dwóch bezdomnych i pies.
W epizodzie 4 po wyjściu z mieszkania Joe'go możemy przez okno znajdujące się na klatce schodowej zauważyć 2 bezdomnych ( pod wpływem alkoholu ) i psa, który na nich szczeka.

http://imageshack.us/photo/my-images/88/mafia22012012201532665.jpg/

10. Lato w zimę.
Błąd twórców. Podczas, gdy na dworze panuje zima, na klatce schodowej u Joe'go spoglądając przez okno nie będzie widać śniegu.

11. Sejf.
Na ścianie w mieszkaniu Joe'go znajduje się nieduży sejf.

http://imageshack.us/photo/my-images/201/mafia22012012201523229.jpg/

12. Pin-up'y.
W mieszkaniu Joe'go na ścianach możemy zobaczyć wywieszone Pin-up'y, które są do zdobycia na trudnym poziomie trudności.

Wiem, że te ciekawostki to błahostki, ale wolałem się z nimi podzielić.
Rozumiecie, ważne jest, aby umieć zachować równowagę. Równowaga – to dobre słowo. Bo facet, który chce zbyt dużo od życia ryzykuje, że straci absolutnie wszystko. Natomiast facet który zbyt mało chce, może w ogóle nic nie dostać.
cron