Oto ciekawostki, które sam wypatrzyłem. Sorry, jak jakaś się powtórzy lub słyszeliście już o którejś z nich wcześniej.
1. W 7. rozdziale, kiedy jedziemy obejrzeć mieszkanie, pod koniec wizyty tego sprzedawcy on pyta, czy mamy jakieś pytanie do niego (w tym momencie otwórzcie lodówkę i weźcie coś do picia, a zobaczycie jak Vito, odpowiadając, pije i jednocześnie porusza ustami)
2. W tym samym rozdziale, zaraz po cutscence na początku jesteśmy na chodniku, koło budki i i idziemy w stronę domu Joe. Otóż, na rogu domu, na ziemi leży Colt 1911, którego możemy sobie wziąć.
3. Kiedy przechodzimy 2. rozdział, to w momencie, gdy kradniemy Jeffersona, policja chce nas aresztować. Jednak, gdy usuniemy policję (X:/Mafia 2/pc/sds/police_char --> musimy usunąć ten katalog, jeśli nie chcemy glin) i ukradniemy Jeffersona, to nic się nie stanie, nie będzie nawet poszukiwany; gra wtedy zatrzyma się (nie będzie widocznego na mapie celu). Wtedy jedziemy do któregoś z warsztatów i przemalowujemy auto. Wyjeżdżamy i gra toczy się dalej.
4. W 6. rozdziale, jak idziemy czyścić kible, to słyszymy, jak jeden z więźniów pod prysznicem śpiewa piosenkę pt. "Che La Luna".
5. Spróbujcie zaparkować autem w takim miejscu, że Vito będzie musiał wysiąść z prawej strony (Vito musi być sam); jak popatrzycie na auto, to zauważycie, że światła sie świecą i silnik pracuje; działa w każdym trybie (FR, historia, DLC)
6. Również działa w każdym trybie gry. Jeśli dwoje ludzi jedzie samochodem i ich zabijecie (ale musicie zrobić tak, żeby zostali zabici jeszcze w aucie - najlepiej przez przednią szybę i z jakiegoś karabinu maszynowego, np. Thompson 1928). Następnie wyciągamy kierowcę ('ukradnij samochód' po stronie kierowcy) i wsiadamy do auta na miejsce kierowcy. Zobaczymy, że pasażer (nieżywy) jest dalej w aucie i jedzie z nami cały czas.
7. Pamiętacie tę zabawę ze strony głównej forum, gdzie musimy wykonywać zadania od Frankiego Pottsa? W jednym z nich zostajemy poproszeni o odpisanie numeru lokomotywy, który wisi za ladą baru Drag Strip (QX-741). Ciekawostka polega na tym, że w FR wziąłem z garażu Ascota Baileya i przez przypadek zerknąłem na jego rejestrację i była taka sama, jak numer tej lokomotywy.
8. W FR Costy w wersji 2.1 natknąłem się na ciekawą rzecz. Otóż, jechałem pewnego razu z Little Italy i przejeżdżałem właśnie niedaleko Sokoła Maltańskiego, kiedy zauważyłem na radarze czerwony trójkąt (czyli jakiegoś wroga). Mam jeden filmik z tym, ale to bardzo rzadko się zdarza - ja widziałem to tylko raz - w zimie. Otóż obszedłem te budynki dookoła i kiedy podszedłem do takiego drewnianego płotu koło metalowej bramki i stanąłem na ciężarówce, to usłyszałem szczekanie psa. Nie wiem, co to miało znaczyć, ale on chyba czegoś pilnował. Dodam, że za tym płotem nie było załadowanych tekstur. Dołączam mapkę z zaznaczoną lokalizacją
http://w716.wrzuta.pl/obraz/8RKZgYNeKrK/120100509190739Płot i bramę powinniście znaleźć na zaznaczonym obszarze bez problemu :D Jest po tej stronie drogi, co wejście do Sokoła.
9. Zapewne nie raz jechaliście policyjnym autem i zastanawialiście się pewnie, czy da się włączyc syrenę. Otóż, w obydwu autach policyjnych jest taka możliwość. Natknąłem się na to przypadkiem, gdy zauważyłem, że radio nie gra. Wtedy nacisnąłem przycisk zmiany stacji radiowej - przecinek bądź kropka na klawiaturze - i syrena zaczęła pracować. Co ciekawe, inne samochody zjeżdżają z drogi jak masz włączoną syrenę.
10. W FR Costy w wersji 2.1 natknąłem się na inną ciekawą rzecz. Mianowicie, jak uszkodzisz auto lub masz mało paliwa, to możesz temu zaradzić w prosty sposób - wystarczy wysiąść i wsiąść do auta z powrotem.
To tyle, jak narazie :) Jak znajdę coś nowego, to o tym napiszę.