MINI RECENZJA.
Z ogromnym zaciekawieniem czekałem aż pobiorę owe demko. Mimo, że nie wiele można sobie pograć(niby) to jednak tylko gdy Steam zakończył instalację, odpaliłem Mafię 2. Ustawienie detali, i tego typu sprawy, a potem wziąłem się za sprawdzanie wirtualnego miasta, jakim jest Empire Bay. Mała jego część, którą nam udostępniono to zaledwie 1/8(może 1/10) całego miasta, a i tak dość długo można po niej podróżować, zwłaszcza gdy uruchomi się limit prędkości. Estetycznie wykonane ulice i chodniki, dość duża ilość ludzi, pojazdów na drodze sprawia wrażenie, że miasto naprawdę żyje, jednak dopiero gdy przyjrzymy się bliżej pewnym szczegółom gry, dostrzec możemy jej, że tak to nazwę, błędy. Ale pokrótce opiszę plusy i minusy jakie dostrzegłem w grze, przemierzając przecznice.
PLUSY.
1. Bardzo ładna grafika, głównie za sprawą CIENI, ROŚLINNOŚCI i ESTETYKI wykonania. Trawa wygląda jak żywa.
2. Tryb realistycznej jazdy jest perfekcyjnie wykonany. Jeździ się z przyjemnością, samochód zachowuję się dość "realistycznie", co można zauważyć gdy się szybciej rozpędzimy bądź postanowimy wziąć ostro zakręt. Zawieszenie aut jest miękkie, co tylko polepsza prowadzenie.
3. Łatwo zginąć w strzelaninie, o czym wspominał chyba już każdy. Wrogowie celnie strzelają, zwłaszcza można to zauważyć, gdy uciekamy przed dwoma funkcjonariuszami, którzy otwierają do nas ogień trafiając nas w plecy.
4. Kierowcy w Mafii 2 są tolerancyjni i bardzo dobrze radzą sobie na drodze. Uderzenie w auto nie skutkuje wyjściem kierowcy, którzy najczęściej nas omijają i robią to z doskonałą precyzją.
5. Zdarza się, że nie jeden kierowca bądź pieszy posiada broń. Strzał w auto kierowcy który posiada broń może skończyć się zgonem.
6. Łatwo zginąć uderzając w jadący naprzeciw samochód, co dodaje realizmu.
+ tankowanie jest bardzo fajne
+ gra na średnim sprzęcie daje radę na HIGH detalach, przy bardzo rzadkim przycinaniu się(prawie zerowe spadanie fpsu poniżej 25)
MINUSY.
1. Gdy pędzimy prosto przed siebie, nie trudno wjechać w pieszych, którzy wchodząc na ulice całkowicie ignorują zasady współżycia i nie oglądając się na boki wchodzą pod koła nadjeżdżającego auta. Zero reakcji, zero uniku, prawdziwe boty.
2. Ciała padając na ziemie często mają dziwny układ, co nie wygląda ani realistycznie ani ciekawie.
3. Bywało, że przemieszczając się samochodem przenikałem przez skrzynki pocztowe nie uszkadzając tym samym maski.
4. Graficznie, bardzo chwalona woda wygląda jak ścieki, dno przesuwa się, jedynie spojrzenie na wodę pod światło daje ciekawy efekt odbicia się promieni słonecznych. Fale są sztuczne i bardzo "sztywne".
5. Mówiono gdzieś o inteligencji pieszuch. Niestety są botami, i to widać na kilometr. Celowanie im w głowy nie skutkuje ich ucieczką.
6. Rzeczywiście dookoła są ściany(niewidzialne bądź w postaci murów i budynków), które uniemożliwiają wyjście na tereny zielone miasta.
- widać błędy pod autem przy większej prędkości(bruk pod autem nie rozmywa się)
- można zamknąć maskę naprawianego właśnie auta przez właściciela, przy czym, nawet po zamknięciu jest on naprawiany, właściciel szpera |przez maskę|
SPRAWDZONE: Po przebiciu opon samochód minimalnie skręca(przebito dwie opony z jednej strony), za to podczas hamowania auto jest ciężkie do opanowania i może to sprawiać wielu graczom trudność.
Przy sprzęcie:
Core 2 Duo e7500 2,93Ghz (3,52Ghz)
Palit GTX260 896/448 216 Sonic
3,5GB RAM
WYŁĄCZONY PHYSX
HIGH DETAL: Średni FPS 37,4 - minimalny 2,5FPS : ) - przy wybuchach aut(nieodczuwalne)
LOW DETAL: Średni FPS 50,2 - minimalny 7,2FPS ; ) - przy wybuchach aut(nieodczuwalne)
To tyle, misję znacie, więc nie warto jej wałkować. Warto pobrać Demo i sprawdzić gierkę. pozdro.