Miasto i historia.
Gra rozpoczyna się w 1936 roku. Jest jesień w mieście utraconego raju. Rozpoczęła się właśnie wojna pomiędzy trzema rządzącymi miastem rodzinami. Niepokojące wydarzenia mające miejsce w Europie zdają się być niedostrzegane w obecnej sytuacji i niepewnej przyszłości każdego mieszkańca Lost Heaven. Choć kryzys minął w Ameryce, to miasto przeżywa swój własny na skutek trwających walk.
Ponieważ Cosa Nostra zawsze była najpotężniejszą grupą władzy w tym mieście, jej upadek wpływa praktycznie na każdą żyjącą tutaj osobę. Mafia, skupiona na walce między poszczególnymi rodzinami zdaje się zapomnieć kompletnie o całej reszcie społeczeństwa, której kiedyś pomagała częściej niż mogłoby się wydawać. Front podzielił się na trzy rodziny wspomagane przez polityków, policję i media.
Rodzina Mordino – Obejmująca głównie New Ark oraz Hoboken. Don Roberto Mordino swoje zyski czerpie głównie z firm budowlanych, kontrolowania prostytucji, produkcji alkoholu. Wspiera go zarówno policja, jak i część polityków. Jest to człowiek wierzący w twarde zasady – swoje zasady. Nie waha się zabić, szczególnie jeżeli sprawa dotyczy jego największych wrogów. Dobrze traktuje swoich podwładnych – tak długo, jeżeli im ufa. Wierzy, że Lost Heaven powinno należeć tylko i wyłącznie do Sycylijczyków. Jedyny kompromis na jaki był w stanie się zgodzić, to współpraca z Komendantem Policji Lost Haven, który ma irlandzkie korzenie. Pomijając pozostałe dwie rodziny mafijne, Rodzina Mordino walczy również z azjatami zamieszkującymi Chinatown i gangami znajdującymi się tamże.
Rodzina Abadonno – Kontrolująca Little Italy, częściowo Works Quater i Central Island, Rodzina władana przez Amadeo Abadonno wierzy w ostateczny sukces, dzięki sycylijskim korzeniom i zachowaniu własnego honoru niezależnie od sytuacji. Szmuglując cenne towary, kontrolując część hoteli i kasyn w centrum miasta, Rodzina Abadonno wspięła się na szczyty i pozostawała bezspornie najsilniejszą z obecnych przez wiele lat. Czasy jednak się zmieniają, a jedynie część przychylnych im polityków i szacunek, jaki budzą w całym mieście przestały wystarczać. Jest to najbardziej atakowana przez pozostałe Rodzina, ponieważ oponenci zdają sobie sprawę, że jeżeli mają się kiedykolwiek dorwać do władzy, muszą pozbyć się Abadonno. A nigdy jeszcze nie było lepszej ku temu okazji.
Rodzina Tentazione – Choć tradycja spychana jest na drugi plan, Fabrizio Tentazione świetnie radzi sobie dzięki dobrej relacji z żydowską częścią miejskiej śmietanki towarzyskiej oraz otwarciu na współpracę z Irlandczykami. Praktycznie włada on mediami, co nie raz okazało się silniejszym atutem niż cały komisariat policji postawiony na baczność. Dochody czerpie głównie z hazardu, oraz firm budowlanych – o oba te obszary walczy z pozostałymi rodzinami. Tentazione kontroluje głównie Oakwood oraz Downtown. O władzę walczy z rodziną Abadonno na centralnej wyspie.
Chinatown – Chodź chińczycy nie mają takiej władzy jak rodziny mafijne, należy się z nimi liczyć – a należący do nich teren lepiej zostawić w spokoju.
Oak Hill – Pozostaje neutralna. Strzelaniny praktycznie nie zdarzają się tam, jako, że żadna rodzina mafijna ma inne sposoby by pozyskać względy zamieszkujących tamte tereny ludzi (głównie politycy, aktorzy jak i sami mafiosi). Stąd nieoficjalny pakt dotyczący tej dzielnicy.
Pomniejsze gangi – Ponieważ miasto pochłonięte jest wojną na wyższych szczeblach, a policja stała się jedną ze stron w tejże, powstało wiele mniej znaczących gangów, trudniących się kradzieżą samochodów, wyłudzaniem haraczy, rabunkami i tym podobnymi.
Miasto jest pełne małych sklepików, rodzinnych biznesów, mniejszych lub większych hoteli. Przemysł usług rozkwita.
Jakie możliwości daje wam Lost Heaven?
Masę. Możecie dołączyć do jednej z obecnie walczących rodzin, lub też wykorzystać fakt, że stara gwardia jest zajęta wojną między sobą. Na pewno docenią to zaniedbywani handlarze, właściciele niewielkich restauracji oraz inni pomniejsi biznesmeni czy szefowie rodzinnych firm. Od czegoś trzeba zacząć, prawda?
Możecie też wcielić się w rolę złodzieja, działającego na własną rękę lub na zlecenie. Możecie zostać też informatorami, działającymi na wiele frontów lub pracującymi dla policji.
Możecie dołączyć do nowego wydziału policji, który ma w końcu zająć się tymi parszywymi gangsterami. Chcieliście zostać kiedyś Nietykalnymi? Proszę bardzo.
Dziennikarz, wychwytujący najświeższe informacje? Prawnik, walczący na sali sądowej o prawa swoich klientów, morderca na zlecenie, lub psychopata mordujący według własnego schematu? Mechanik, organizujący piękne fory zanim się jeszcze pojawią na rynku?
ROBICIE-CO-CHCECIE.
I to jest potęga PBF. A teraz każdego zainteresowanego zapraszam do zapoznania się z wytycznymi Karty Postaci. Co musi być?
Karta Postaci:
1) (Opcjonalnie) Krótka historia, jakiś tekst wprowadzający w klimat postaci. Nie jest to konieczne ale często pomaga również piszącemu (wprowadzić się w nastrój mafijny chociażby).
2) (Opcjonalnie) Jakieś zdjęcie / grafika pokazująca jak wygląda wasza postać.
3) Krótka historia opisująca w jaki sposób bohater znalazł się Lost Heaven, co stało się z jego rodziną, jak ukształtował się jego charakter, jakich znajomych lub wrogów zyskał i w jakich okolicznościach.
4) Opis wyglądu waszego bohatera. Również to jaki ma sposób ekspresji, w jaki sposób mówi, jakie ma gesty itp.
5) Opis charakteru bohatera. Nie tylko to czy jest, czy nie jest honorowy, opanowany, sprytny itp. Chodzi również o jego podejście do najważniejszych spraw (zabijanie z zimną krwią, traktowanie innych narodowości, moralność, podejście do kradzieży itp.) Zagłębcie się w charakter swojego alter-ego a gra wam to wynagrodzi. Pamiętajcie też o wadach.
6) Umiejętności oraz ich brak. Czyli w czym jest dobry a w czym nie. Pamiętajcie, że jeżeli nie wspomnicie o tym, że bohater jest np. inteligentny albo wygadany, nawet rewelacyjnie napisane orędzie nie będzie odnosiło skutku. Powiedzmy, że tworząc idiotę, wasze „Twierdzę, że teza jest nie właściwa” będzie w odbiorze innych oznaczało „Ee-Eee”. Tutaj również należy pamiętać nie tylko o zaletach ale i wadach. Ale pamiętajcie o WSZYSTKICH cechach.
7) Lista innych informacji, które pominęliście, lub na które chcecie zwrócić szczególną uwagę. Np. czy jest sierotą, czy cierpi na amnezję, czy jest niemową itp. itd. Wszystkie niestandardowe i ciekawe cechy będą nagradzane w grze jeżeli będziecie potrafili poprowadzić taką postać.
8) Lista znajomych i przeciwników. Możecie ich mieć mniej lub więcej. Zależnie od charakteru i historii postaci. Niektórych, tych ważniejszych możecie opisywać dokładniej (imię, krótka historia, w jaki sposób wam się przyda), jeżeli tego nie zrobicie, ja dopiszę wam ich krótką historię za was. Opisujcie tylko tych najważniejszych dla was + napiszcie kogo mniej więcej chcieli byście znać. Z tym, że jeżeli np. wpiszecie handlarza bronią a macie postać, która raczej nie trafiłaby na takiego szemranego typka (według karty postaci) – wtedy musicie się liczyć z tym, że odrzucę wam takiego znajomego.
9) Komentarze od was.
Pamiętajcie – jeżeli na przykład wstawicie ciekawy motyw zemsty, możecie liczyć, że ten wątek pojawi się w trakcie gry. Jeżeli postanowicie grać niemową, pewnie będziecie mogli zainwestować w jedną umiejętność więcej, ale BARDZO trudno będzie wam się porozumieć przez większość czasu. Ale im więcej ciekawostek wprowadzicie do karty postaci, tym więcej możliwości dacie mi jako Mistrzowi Gry.
KARTY POSTACI POPROSZĘ NA PW! NIE WYSYŁAJCIE ICH TUTAJ.
I kolejna gorąca prośba.
NIE MÓWCIE RESZCIE JAKIE TWORZYCIE POSTACI I JAK BĘDZIECIE SIĘ NAZYWAĆ!
Uwierzcie mi, tylko zepsujecie sobie rozgrywkę. A jeżeli chcecie zaczynać we wspólnym gangu, piszcie o tym w kartach postaci. (Czyli osoba x i osoba y piszą w KP, że mają amiar rozpoczynać grę jako jeden gang)