Ciekawostki w grze...

W misji Szczęściarz w podpunkcie Budka telefoniczna można rozbić szybę i wejść do baru w którym siedzą goryle. Wyciągałem też ludzi z aut i szukałem kogoś z kijem, aby wybić ich po cichu w barze, ale po zabiciu dwóch reszta strzela i misja zakończona niepowodzeniem.
W misji "czysta gra" gdy krąży się w nocy po mieście w celu popsucia samochodu i itp. to przejeżdżając przez tę uliczkę słychać płacz dziecka:

Obrazek
Obrazek
Grałem sobie w FR no i zabijałem tych gangsterów co się wożą Falconerami i Wrightami. No i jak to mam zwyczaj, ustawiam zdobyte auta w takim ładnym rządku, szeregu i potem rzucam w ten szereg aut granat i piękne widowisko można podziwiać. Nie od dziś Falconerem w grze jeździłem, więc zaskoczyło mnie, że ten tak żwawo przyśpieszył i lepiej hamował, jakby był prowadzony przez tych gangsterów, bo tak jest jak to też z policjantami, że jak oni jeżdżą autami to magicznie stają się szybsze. No i jako dowód to proszę bardzo, jest filmik. Spoiler.
Obrazek
W sygnaturce nie ma żadnych ukrytych spiskowych teorii na temat forum lub osób z nim powiązanych...
1. A to nie pomyliłeś przypadkiem Falconera z Falconerem Gangster?
2. To jest twój film? W temacie "Jak wygląda wasza swobodna jazda?" masz otwartą bramę i wielki skład broni.
Regulamin to Omerta, a ban to obrzyn.
Tak, to mój film. Musiałem nowy zapis tworzyć, bo ten mi się najzwyczajniej w świecie zepsuł i zacząłem grać na FREEITALY, ale i teraz widzę, że powoli się chrzani. W miejscu gdzie (jak ktoś widział moje screeny) trzymam całą kupę standardowych broni policjanta to tam mi się gra nagle przycina i jak wcześniej nie zapisałem to lipa. A ten zapis straciłem bo gra mi się akurat chciała się zaciąć przy zapisie. Chyba reinstall pomoże.
Poza tym Falconer Gangster i zwykły Falconer mają identyczne osiągi, a jeździłem najchętniej Falconerami takimi czy innymi i wiem, że Falconer Gangster po tym jak my wsiądziemy to ma osiągi takie same jak zwykły. Zdziwiło mnie, że nagle mogę cieszyć się osiągami takimi samymi, jakimi mogą się cieszyć gangsterzy.
Obrazek
W sygnaturce nie ma żadnych ukrytych spiskowych teorii na temat forum lub osób z nim powiązanych...
AlfaVeth napisał(a):
Witam :) to mój pierwszy post i wynikł przypadkowo. Otóż odświeżałem sobie starą, dobrą Mafię i oczywiście przechodząc misję wszystko robiłem odruchowo. Jednak tym razem postanowiłem się trochę pobawić i w misji "Omerta" pojechałem do balonu, który ozdobnie stał sobie w tle. Jednak, gdy podszedłem do drzwi pojawił się wykrzyknik. Normalnie nie zdziwiłoby mnie to, ale jako, że poznałem Mafię (w sensie grę) i wiem, że twórcy nie stosowali metody kopuj/wklej na obiektach bo wszystkie drzwi to zwyczajne tekstury wtopione wraz z resztą w model i tylko aktywne obiekty mają owe wykrzykniki. Uznałem, że może to kiedyś czemuś miało służyć a potem twórcy zrezygnowali z owego pomysłu. Przypomniałem sobie jednak dwa sekrety. Z odblokowanie ekstremalnej jazdy i wszystkich aut. Jednak niczego szczególnego nie znalazłem w grze. Gdyby ktoś coś odkrył to może być początek nowego, ukrytego sekretu, które w grze są chamsko poukrywane :) Co Wy o tym sądzicie?
Obrazek

Nie ma sensu zakładać nowego tematu dla jednej ciekawostki, spokojnie można ją było zamieścić w tym temacie. Przenoszę więc - niv


Też obadałem to samo, wydaje mi się że było jeszcze jedno alternatywne zakończenie gdzie frank ucieka do tego balonu. Można sądzić po tym że jest tam wnętrze typowe dla NPCka który wchodzi do pomieszczeń. Ponieważ w tej drugiej misji na lotnisku jest użyty inny model i wnętrza już nie ma.
ProGlitcherPL On YouTube | World War II Mod on MODDB | Blog Cukra
kozielek97 napisał(a):
W misji "czysta gra" gdy krąży się w nocy po mieście w celu popsucia samochodu i itp. to przejeżdżając przez tę uliczkę słychać płacz dziecka:

Obrazek


Z tego co wiem to nie tylko w tej misji. W trybie Swobodnej Jazdy również. Pewnie w wielu podobnych do tego miejscach w grze można ten płacz usłyszeć.
Obrazek
W sygnaturce nie ma żadnych ukrytych spiskowych teorii na temat forum lub osób z nim powiązanych...
W Hoboken w uliczce z garażami koło baru Pompeje również ;) Takich dźwięków jest wszędzie pełno - to właśnie one dodają klimatu.
Tak samo w wielu miejscach w Down Town można usłyszeć syreny policyjne w tle, w Little Italy odgłosy tłuczonego szkła itp.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Warto dodać że jednym z takich odgłosów był wycięty dźwięk wypadku samochodowego gdzieś w tle. :-D

Apropo, wyłapałem nieścisłość przy okazji oglądania dokumentu o Niki Laudzie.
Kaski w wyścigach samochodowych, czy to Formuła 1 czy to rajd wytrzymałościowy.. zaczęto stosować dopiero po II wojnie światowej. Nie wiem tylko czy to się tyczyło też Ameryki, bo w Europie kierowcy zwyczajnie zakładali skórzane nakrycie głowy i gogle. W Mafii natomiast widać, że wszyscy kierowcy mają kaski.

"To nie jest kradzież, to jest podział."
Jak wszyscy wiemy,w misji ,,Dziwka",po naszej ucieczce,w hotelu pojawiają się policjanci.Możemy ich zobaczyć skacząc z góry na ten budynek lub za pomocą programu Mafiacon.

Obrazek

Ci policjanci to prawdopodobnie pozostałości z Mafii Beta.Być może misja wyglądała tak,że uciekaliśmy schodami i musieliśmy zabić policjantów,którzy zostali zaalarmowani rozróbą.Na powyższym screenshocie widzimy,że są oni nieruchomi,można przez nich przejść,nie atakują nas.Jednak istnieje sposób na ,,aktywowanie" tych policjantów.W momencie gdy wybiegniemy z gabinetu dyrektora,od razu włącza się cut-scenka.Jednak gdy za pomocą MafiaCona odlecimy kawałek,na przykład na schody,filmik nie włączy się.Gdy poczekamy chwilę,policjanci pojawią się,jak najbardziej żywi.(Jest ich trudno zabić,tommy-gun potrzebuje do tego około 30 naboi).

Obrazek

Obrazek

Gdy poczekamy w biurze dyrektora,po podłożeniu bomby może przybiec jeden gliniarz.

Obrazek

Gdy zaczniemy strzelać do tych na schodach,Tommy wypowie nawet swoją denerwującą kwestię:

Obrazek
"Praca to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu" (Ferdynand Kiepski)
Jeśli wrócisz do Lucasa pieszo po zrzuceniu samochodu z klifu (misja po śmietance na kawie), Tommy powie, że ten zapomniał załatwić mu transportu powrotnego, a latarnie jest serio daleko, zwłaszcza pieszo :D
Kiedy wysiadłem z auta to miałem taki licznik

Obrazek
Misja "Wycieczka na wieś - Lucas Bertone"

Jak wiadomo podczas tej misji musimy ostrzec kumpla Lucasa przed glinami. Policjanci przyjeżdżają Lassiterem V16 Police, który jest najszybszym radiowozem i jednym z najszybszych czterodrzwiowych pojazdów w grze. Możemy go wcześniej dostrzec na radarze przy torach kolejowych podczas rozpoczęcia misji "Wycieczka na wieś - W mieście":

Obrazek

Raz byłem uparty i przy pomocy samochodu przepchnąłem beczkę pod płot przy torach kolejowych, wchodząc na beczkę a następnie na samochód udało mi się przeskoczyć na drugą stronę i dostać do Lassitera.

O wiele prostszym sposobem jest rozpoczęcie misji dla Lucasa i poczekanie na policjantów pod domem jego kumpla, aż sami przyjadą do nas. Wystarczy, że ustawimy się mniej więcej w miejscu, gdzie zwykle się zatrzymują i zaspamujemy PPM przy drzwiach kierowcy, kiedy policjanci zaczną wysiadać. W moim przypadku glitch zawsze się udaje i wsiadam do samochodu:

Obrazek

Dzisiaj udało mi się jeszcze więcej: wyrzuciłem policjanta-kierowcę z radiowozu zanim ten zdążył wysiąść. W efekcie udało mi się "uwięzić" jednego z policjantów-pasażerów i pojeździć z nim po mieście. Po zatrzymaniu u Lucasa Bertone wysiadł razem ze mną i sobie stał. Zaatakowany pięścią odpowiedział ogniem, ale ikona poszukiwania przez policję się nie pojawiła.

Obrazek

Niestety, raz po wyjściu z Lassitera nie możemy do niego wsiąść drugi raz - nie pojawia się przy nim nawet znacznik "!". Inna sprawa - nie możemy przechowywać pojazdów policyjnych na parkingu, więc to przejażdżka tylko na jedną noc.
Nie jest to może ciekawostka w czystej postaci, a raczej niezamierzony błąd twórców gry. Widać, że pojazd został oskryptowany tak, by w pierwszej kolejności z jakiegoś powodu był otwarty dla nas (był otwarty, gdy stał za płotem), a w chwili zamknięcia drzwi przez policjantów w misji kompletnie zablokowany (tak, jak niektóre pojazdy podczas innych misji - w warsztacie Lucasa Bertone czy pojazdy, które naprawiał Ralph). Prawdopodobnie był to pomysł twórców na powstrzymanie gracza przed rozrabianiem z cheatem "cornufse", który otwiera wszystkie samochody. Nie przewidzieli jednak, że występujący w grze bug (szybkie wsiadanie do pojazdu podczas animacji zamykania drzwi) umożliwi "kradzież" policyjnego Lassitera.

Ot, taka pierdółka.
A jakby utopić tego Lassitera a potem rozpocząć misję u Lucasa to co by się stało w momencie kiedy mają przyjechać policjanci?
Mati12345 napisał(a):
A jakby utopić tego Lassitera a potem rozpocząć misję u Lucasa to co by się stało w momencie kiedy mają przyjechać policjanci?

Zrobiłem tak. utopiłem auto w Oak Hill, następnie rozpocząłem misje, udałem się pod dom tego gościa i specjalnie czekałem aż czas się skończy, po upływie tego czasu misja kończy się nie powodzeniem (że niby nie zdążyłem przybyć), czekałem tam jeszcze kilka minut, ale nikt nie nadjechał.
Jako ciekawostkę dodam, że twórcy zrobili wnętrze domu tego gościa, są gołe ściany pomalowane na jakiś wzorek, są nawet tylne drzwi o których mówi nam ten typek, gdy go ostrzeżemy, podłoga jakby z desek (da się po niej chodzić), natomiast samej postaci tam nie ma

EDIT: Odkryłem nowe ciekawostki tej misji. Postać jednak jest w tym domku, lecz jest ona nie widzialna, mimo to można podejść do drzwi i uderzyć w nie z pięści i jak się okaże, uderzymy tego mężczyznę. Można go nawet zabić, wtedy z drzwi będzie wydobywać się kałuża krwi i najciekawsze - misja nie zakończy się niepowodzeniem, ale jednocześnie nie będzie można jej ukończyć, ponieważ już zniknie "!" przy drzwiach i nie będzie można zapukać, ale "!" będzie za to obok drzwi i za jego pomocą będzie można przeszukać zwłoki tego mężczyzny , ale nic nie znajdziemy. No i wreszcie gdy czas dobiegnie końca to misja nie zostanie przerwana, zegar zostanie, znacznik na mapie też, ale już do drzwi nie zapukamy
cron