Mafia The Lost Family Mod

Dziękuję! :)
Wszystko co do instalacji jest podane w pliku readme dołączonym do moda.
Jak dobrze pamiętam to na czystą Mafię (to ważne) instalujesz dołączonego patcha 1.0, potem przerzucasz wszystkie foldery a na koniec plik "rw_data.dll", potem uruchamiasz grę z ikonki "game.exe" i wybierasz profil "Mafia TLFM". Życzę miłej zabawy! :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Mod genialny. Mam kilka bugów, ale grać się da.

Moje spostrzeżenia:

Troszkę zbyt celni są przeciwnicy
Czasami bronie się zmieniają.

I tyle.
@UP
Zainstaluj RGS'a to ty też będziesz celny xD.
Mody:
http://www.mediafire.com/download/z8j5o8iie8d3y75/Mafia_TCOLH_MA_MOD_V7.rar
https://www.mediafire.com/file/rze82jl1xz0rbo1/MAFIARGSV3.zip/file
Dziękuję, cieszę się, że się podoba :)
Bugów jest pełno i to fakt, ale nie ukrywam, że misje robiłem od bodajże 20 grudnia (z przerwą na święta) do 3 stycznia. Co prawda czasami katując się nawet po 15 godzin dziennie, ale chciałem koniecznie zdążyć do końca roku. Dlatego tak jest. Gdybym nie wydał tego teraz, nie byłoby wcale ;)
Mimo to kwestia celności wrogów i zmiany broni to wina raczej gry, ponieważ nic w tym nie mieszałem.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Witam. Zrobiłem patcha naprawiającego niektóre błędy:
● utworzenie nawigacji dla ruchu samochodowego oraz dodanie punktu i obiektu definicji samochodów w North Town
● utworzenie nawigacji dla przechodniów i dodanie punktu i obiektu definicji przechodniów w North Town
● skrypt włączający reakcję policji, kiedy w jej pobliżu przekroczymy dopuszczalną prędkość samochodem lub wyciągniemy broń
● utworzenie nawigacji dla przeciwników w North Town, dzięki czemu np. jak wrogowie lub policja zacznie nas ścigać, to nie będą stać nieruchomo jak słupy
● usunięcie zbędnego interfejsu z cutscen, wprowadzenie stałej panoramicznej proporcji ekranu podczas ich trwania
● dodano możliwość zbijania hydrantów, skrzynek pocztowych, beczek, paczek, śmietników
● dodanie brakującej kolizji w słupie ogłoszeniowym przy domu Ricardo w North Town
● dodanie czterech brakujących kolizji w chodniku w North Town, dzięki czemu Bohater i przechodzący piesi nie spadają w przepaść
● dodanie ruchu warg do rozmowy w aucie Szefa z Giacomo po strzelaninie w Misji 1
● usunięcie błędu strzelania bez przyczyny Szefa do postaci DM_police1, DM_ratusz12, informer, DM_policeman w Misji 1
● minimalne podgłośnienie dialogów Enza i Ala, na które były narzekania, że są za cicho
● utworzenie nawigacji dla przeciwników w Misji 4
● dodanie jednej brakującej kolizji w ścianie i jednej w podłodze w Misji 4
● usunięcie zbędnej mapy w Misji 4
● dodanie możliwości wyjeżdżania z North Town na wieś i na odwrót w Swobodnej Jeździe
● dodanie gangsterów chodzących po chodnikach w North Town w Swobodnej Jeździe – za zabicie każdego dostaje się 500$
● dodanie misji taxówkarskich w Swobodnej Jeździe – niestety z powodu zbyt bliskiej odległości od punktów docelowych bardzo rzadko się włączają – zazwyczaj 0 lub 1 raz; należałoby zedytować skrypt odpowiedzialny za misje taxówkarskie, aby losował je bez względu na odległość, ale niestety nie wiem, gdzie on się znajduje. Widok z kamer pousuwałem, gdyż nie wiedzieć wyświetlane były tylko chmury.
● dodanie brakującego ruchu warg do rozmowy Giacoma z ekspedientką kina w Swobodnej Jeździe
● zamienienie sekcji Obsada na Twórcy moda w napisach Twórcy gry wywoływanych przez menu główne gry
● zamienienie animacji ruchu warg na dłuższe w rozmowie Giacomo z Szefem w cutscenie po strzelaninie w Misji 1, w rozmowie z Ricardo w Misji 2 oraz Pabla w Misji 2
● usunięcie błędu braku kompasu i celu misji przy wczytywaniu zapisu gry
● usunięcie błędu zbugowanych oczu Giacoma w cutscenie końcowej Misji 1 i początkowej Misji 2
● wydłużenie animacji ruchu warg podczas niektórych dialogów
● dodanie dźwięku pukania do drzwi w cutscenie w Misji 2 i Misji 5
● dodanie w ostatniej cutscenie Misji 4 pistoletu Bohaterowi wraz z animacją lekko uniesionej dłoni, dodanie momentu zastrzelenia Sant’Angelo, na którego brak zwracał uwagę Jakubek
● zamienienie zwykłych tekstur zamkniętych drzwi na fizycznie zamknięte drzwi
● zlikwidowanie czasami występującego błędu podwójnej muzyki po rozpoczęciu akcji w Misji 2
● zlikwidowanie błędu niewłaściwej animacji Bohatera (skakanie lub leżenie) występującym przy cutscencach po użyciu opcji wczytania w Misji 2
● zlikwidowanie błędu braku znikania broni po jej wzięciu w Misji 2 i Misji 4
● w wersji międzynarodowej dodanie kilku brakujących tłumaczeń (zostanie aresztowanym, użycie apteczki, ekwipunek – puste, parametry samochodów, napisy końcowe wywoływane z menu głównego), wstawienie oryginalnego angielskiego tłumaczenia menu i interfejsu


Mafia The Lost Family Mod v1.1
Mafia The Lost Family Mod (international version) v1.1
O kurde! Niezła lista, powiem szczerze, że jeśli faktycznie wszystko co wypisałeś działa i działa dobrze to jesteś moim mistrzem! Dobra ponad połowa tego to elementy nad którymi po prostu nie mogłem zapanować, nie znałem w ogóle rozwiązania jak je naprawić, a Ty to zrobiłeś! Jak tylko szybko będę mógł odpalam stary komputer i sprawdzam Twojego patcha, bo umieram z ciekawości! :)

Nie chciałbym nadużywać Twojej dobroci, ale widzę, że chyba faktycznie to lubisz, ale może chciałbyś też się tak pobawić z moim drugim modem - Role Play Modem? :)
Co prawda, tam wiele elementów jest po prostu nieukończonych, których nie zdążyłem dodać, ale jakbyś chciał się za to wziąć, dodać jeszcze NPC'ów to byłoby cudownie!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Bardzo mi miło, że nałożone przeze mnie poprawki Ci się podobają. Jak grałem po raz pierwszy w Twojego moda, to bardzo mi się podobał, jednak raził mnie brak jeżdżących samochodów po ulicy i przechodniów chodzących po chodniku - przez to miasto było mało żywe i mod moim zdaniem trochę tracił. Postawiłem to naprawić, jednak powiem szczerze na początku nie udawało mi się, spędziłem długie godziny nad kombinowaniem, gdzie tkwi błąd - okazało się, że nie wpisałem Dalekich aktywnych łącz skrzyżowań. Co do pozostałych rzeczy, to uznałem, że skoro już robię patcha dodającego ruch samochodowy i chodzących przechodniów, to przy okazji naprawię też inne znalezione błędy czy niedociągnięcia. Przy okazji przez przypadek nauczyłem się modowania, więc być może kiedyś w przyszłości wydam jakiś własny mod. Przyszłym moderom mogę powiedzieć, że nie jest to trudne.

Nie wszystko co chciałem udało mi się wprowadzić: nie potrafiłem ustawić dodatkowego paska życia dla drugiej postaci, wysiadania z samochodu postaci i podążania za Bohaterem, możliwości tłuczenia szyb, automatycznego włączania się cutsceny bez konieczności wciśnięcia menu w drzwiach. Pisałem również prośbę do Jakubka w spawie zastąpienia głosu Tommego głosem Giacoma - chodzi o płacenie mandatu (14940001.wav, 14940002.wav), tankowanie samochodu (14940003.wav), brak umiejętności otworzenia auta (14940004.wav, 14940005.wav), brak benzyny (14940006.wav, 14940007.wav), jęki bólu po ranieniu (14940025.wav, 14940026.wav, 14940027.wav, 14940028.wav, 14940029.wav, 14940030.wav, 14940031.wav), odgłos konania (14940032.wav, 14940033.wav). Nie dostałem odpowiedzi, nie wiem czy mnie olał czy wiadomość nie dotarła.

Co do patcha do Role Play Mod, to bardzo dziękuję za propozycję, ale niestety na razie mam sporo prezentacji do zrobienia na studia, więc nie mogę się tym w chwili obecnej zająć.
To może dogadacie się, żeby skompilować poprawki do nowej wersji modyfikacji to wrzucę ją do naszej plikowni.
Sprawdziłem, faktycznie we freeride ruch pojazdów i przechodniów jest, ale po chwili mi od razu crashuje :(
Wybierając nową grę wywala od razu, jeszcze przed załadowaniem się cutscenki.
Wygląda to nieźle, ale nie za bardzo mogłem sprawdzić pozostałe udogodnienia. Co może być powodem?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
No to nie dobrze. U mnie ten błąd nie występuje - wszystko się prawidłowo uruchamia, zarówno Swobodna jazda jak i Nowa gra. Nawet przed chwilą sprawdzałem dla pewności - wszystko OK. Gdyby u mnie ten błąd występował, to bym nie umieszczał tego patcha na forum. Założyłem, że skoro u mnie jest OK, to tak będzie u każdego. Mafię mam z Kolekcji Klasyki, oczywiście wgrany patch 1.0.exe, plik rw_data.dll (‎Zmodyfikowany: 23 ‎grudnia ‎2005, ‏‎21:53:28), system Windows 8.1 64-bit, aplikacja Game.exe uruchamiana jako administrator.

Jak robiłem tego patcha, to zdarzało mi się, że DCED 2 uszkadzał plik scene2.bin i wtedy dana misja nie chciała się uruchomić, ale w takim wypadku przywracałem wcześniejszą działającą kopię zapasową.

Nie wiem dlaczego u Ciebie gra crashuje. Ciekawe czy ktoś jeszcze z forum próbował instalować tę zamieszczoną przeze mnie najnowszą wersję modu v1.1. Może spróbuj zainstalować czystą grę od nowa w jakimś nowym folderze, a następnie wgraj na nią moda. Ja tak miałem z Role Play Modem, że jak wgrywałem ją na Commision Moda, to crashował przy wczytywaniu, później wgrałem na czystą grę i działa normalnie.
Jak tylko znajdę chwilę czasu to spróbuję zainstalować na czystej Mafii, faktycznie czasami to działa cuda. Dam wtedy znać co i jak :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Patryk, w Ubisofcie zbiłbyś majątek takimi patchami. Ale tak na serio gratulacje, bo tyle poprawek chciało ci się wprowadzać?
Regulamin to Omerta, a ban to obrzyn.
Spróbowałem jeszcze raz na czyściutkiej, świeżutkiej Mafii i nadal podobny problem. Przy freeride bez zmian, ale w misji pierwsza cutscenka działa, dopiero na początku strzelaniny od razu wywala. Dziwna sprawa.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
@Woody Na początku chciałem tylko dodać ruch samochodów i przechodniów do miasta w grze, gdyż brak tego elementu był najbardziej zauważalny. Natomiast skoro już robiłem poprawkę, to uznałem, że poprawię przy okazji też inne błędy czy niedociągnięcia, które udało mi się zauważyć i umiałem je poprawić. Faktycznie łącznie zajęło to trochę czasu, ale jak zacząłem robić te poprawki, to się nad tym nie zastanawiałem. Z tego też względu mam słomiany zapał, żeby zrobić poprawki do Commision Moda.

@DMateo07 Ostatnio w ramach testu postanowiłem wgrać tę wersję moda v1.1 na mój stary komputer, gdzie zainstalowany mam trochę starszy system - Windows 7 64-bit. Wgrałem całkowicie na czysto Mafię z Kolekcji Klasyki (wersja na trzech płytach CD), następnie patch 1.0 i pliki modyfikacji v1.1. Grałem w Swobodną Jazdę przez kilkanaście minut i mi nie scrashowało. Sprawa jest rzeczywiście dziwna, bo wynika z tego, że ta poprawiona przeze mnie wersja nie działa, ale tylko na niektórych komputerach - więc działanie zależy albo od posiadanego sprzętu komputerowego albo ewentualnie od wydania gry. Fakt, że u mnie na komputerze akurat działa bez problemu, uniemożliwia mi namierzenie ewentualnego błędu i naprawienia go. Nie sprawdzałem jeszcze na moim najstarszym przegrzewającym się laptopie z 2000 roku z wgranym systemem Windows XP 32-bit. Wysłałem Ci na PW cały spakowany folder gry z wgraną modyfikacją. Być może to rozwiąże problem.


Mafia The Lost Family Mod v1.1
Jeżeli ktoś jeszcze sprawdzał tę najnowszą wersję moda z tymi moimi poprawkami, to napiszcie czy wam działa czy nie.
Niestety również nie działa, pojawia się taki sam problem jak za pierwszym razem. Czyli wychodzi na to, że jest jakiś problem z komputerem, no trudno. Miejmy nadzieję, że tylko ja mam taki problem.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
cron