Imigrant

10
Witam! Przeszedłem Mafie 2 już z 2 miesiące temu, ale nadszedł czas na DLC i w związku z tym przypomniałem sobie fabułę i chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami. Proszę tylko o brak spoilerów mówiących o DLC.
1. Pierwszym moim pytaniem jest: O co chodzi z kartkami na benzynę? Dla kogo miały być te kartki (stacje paliw czy ludzie). Henry mówił, że kończy się na nie termin i, że muszę je sprzedać przed północą, bo pracownicy stacji je odkupią i podbiją. Dla mnie to jest dziwne, bo jak byłyby dla ludzi to dlaczego stację mogłyby je odkupić. To odkupywanie było na dodatek nielegalne, bo jak Vito sprzedawał to pracownicy dziwili się skąd one są. Jeśli te kartki miały być dla stacji, aby za nie mogłyby odkupić paliwo np. od państwowych złóż ropy, to w jaki sposób miałbyby zostać podbite na stacjach? Paliwo nie trafia do stacji między 23 a 24 w nocy, więckartki i tak musiałyby być wymienione następnego dnia a wtedy to co za różnica dla pracowników czy je podbiją teraz czy następnego dnia. Ciekawi mnie to strasznie, więc może ktoś mi podpowie o co z tym chodzi.
2. Kolejną sprawą jest to w jaki sposób Henry mógłbyć kretem i handlować narkotykami. Jeśli był kretem to, czy chciał ukryć przed policją tą działalność i się wzbogacić, czy chciał tylko wrobić w to Joe i Vito a samemu wyjść bez kary. W tej sprawie także proszę o jakieś wytłumaczenie. Tak w ogóle to kto to był ten co napadł w przebraniu policji w momencie jak bohaterowie kupili te narkotyki?
3. Ogólnie co to gry to sprawia wrażenie, jakby zrobić całą grę, wyciąć wszystko oprócz najlepszych misji i momentów i sprzedać ją w małym kawałku jako cała gra. Akcja nawet nie zdąży się zacząć a już ktoś kogoś zdradza, cały czas zabójstwa jakiś ważnych osób, zmiany przynależności do mafii itp. Denerwuje mnie też to, że nikt nie opowiada historii jak to było w mafii 1, cały czas są jakieś przeskoki czasu, bohater zmienia mieszkania, pracuje dla kogoś innego np. Gdy dołącza do rodziny falcone od razu jest jakiś filmik i zaraz masz misje żeby zabić dona clemente. Nie podoba mi się to. Chociaż w mafii 1 było podobnie, bohater komentował co się zdarzyło przez czas którego nie obserwowaliśmy, a cała akcja toczyła się wokół jednego wątku, walki 2 rodzin. Kolejną sprawą, która mnie razi to brak pomysłowości twórców na rozgrywkę. Było noszenie skrzynek dla Dereka oraz podawanie papierosów Joemu. (Odnośnie tego także nie podoba mi się, że zamiast zrobić kilka misji, jak żele zaczynają wkurzać mafie i powoli zostają wybici, w GTA jest sporo tego typu miniwątków, jest jedna misja w której na początku palą wam towar, a potem zabijacie wszystkich. Nonsens) Jednak większość misji opiera się na zabijaniu, zabijaniu, zabijaniu.
Mafia 2 wg. mnie zmarnowała swój potencjał. Jeśli się wprowadza do gry tyle wątków to nie kończy się ich od razu albo w ogóle nie kończy. Fabuła pozostawia wiele pytań bez odpowiedzi i jest zbyt mało rozbudowana. Jak już mówiłem sprawia wrażenie jakbyśmy grali w zlepek najlepszych misji. Jest grą w porządku ale niczym więcej. Rozpoczynając mamy wątek z matką. Wychodzi na to że spotkaliśmy się z nią 2 razy. Myślałem też że Derek da nam więcej niż 1 zadanie. Że matka przez dłuższy czas będzie myślała że Vito pracuje legalnie a będzie robił interesy dla Dereka. Niestety przeliczyłem się. Pod koniec znaczy 3 ostatnie misje fabuła też jakoś wyrabia. Dlaczego? Ponieważ toczy się z dnia na dzień i przynajmniej wiemy co myśli bohater w danej chwili. Nie jest zlepkiem wydarzeń. Chociaż trochę za dużo strzelania a za mało czego innego np brakuje mi misji żeby coś zawieść, ukraść komuś samochód, może jakiś napadów. Na początku tej gry jest pare fajnych elementów tego typu ale na tym koniec. Mogły być ale autorzy krótko mówiąc zjebali sprawę chcąc zrobić z gry szybką opowieść w stylu mafii 1 z gigantyczną liczbą wątków bez wyjaśniania ich. Dla potwierdzenia pokażę całkiem fajny filmik z mafii 2. Filmik oczywiście z przed premiery. Zachęcam do obejrzenia co straciliśmy przez autorów. Straciliśmy ponieważ zostało potwierdzone że nie planują żadnych DLC więcej.
http://www.youtube.com/watch?v=omY93dIH8pc
Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.
1. Pierwszym moim pytaniem jest: O co chodzi z kartkami na benzynę? Dla kogo miały być te kartki (stacje paliw czy ludzie). Henry mówił, że kończy się na nie termin i, że muszę je sprzedać przed północą, bo pracownicy stacji je odkupią i podbiją. Dla mnie to jest dziwne, bo jak byłyby dla ludzi to dlaczego stację mogłyby je odkupić. To odkupywanie było na dodatek nielegalne, bo jak Vito sprzedawał to pracownicy dziwili się skąd one są. Jeśli te kartki miały być dla stacji, aby za nie mogłyby odkupić paliwo np. od państwowych złóż ropy, to w jaki sposób miałbyby zostać podbite na stacjach? Paliwo nie trafia do stacji między 23 a 24 w nocy, więckartki i tak musiałyby być wymienione następnego dnia a wtedy to co za różnica dla pracowników czy je podbiją teraz czy następnego dnia. Ciekawi mnie to strasznie, więc może ktoś mi podpowie o co z tym chodzi.
2. Kolejną sprawą jest to w jaki sposób Henry mógłbyć kretem i handlować narkotykami. Jeśli był kretem to, czy chciał ukryć przed policją tą działalność i się wzbogacić, czy chciał tylko wrobić w to Joe i Vito a samemu wyjść bez kary. W tej sprawie także proszę o jakieś wytłumaczenie. Tak w ogóle to kto to był ten co napadł w przebraniu policji w momencie jak bohaterowie kupili te narkotyki?
3. Ogólnie co to gry to sprawia wrażenie, jakby zrobić całą grę, wyciąć wszystko oprócz najlepszych misji i momentów i sprzedać ją w małym kawałku jako cała gra. Akcja nawet nie zdąży się zacząć a już ktoś kogoś zdradza, cały czas zabójstwa jakiś ważnych osób, zmiany przynależności do mafii itp. Denerwuje mnie też to, że nikt nie opowiada historii jak to było w mafii 1, cały czas są jakieś przeskoki czasu, bohater zmienia mieszkania, pracuje dla kogoś innego np. Gdy dołącza do rodziny falcone od razu jest jakiś filmik i zaraz masz misje żeby zabić dona clemente. Nie podoba mi się to. Chociaż w mafii 1 było podobnie, bohater komentował co się zdarzyło przez czas którego nie obserwowaliśmy, a cała akcja toczyła się wokół jednego wątku, walki 2 rodzin. Kolejną sprawą, która mnie razi to brak pomysłowości twórców na rozgrywkę. Było noszenie skrzynek dla Dereka oraz podawanie papierosów Joemu. (Odnośnie tego także nie podoba mi się, że zamiast zrobić kilka misji, jak żele zaczynają wkurzać mafie i powoli zostają wybici, w GTA jest sporo tego typu miniwątków, jest jedna misja w której na początku palą wam towar, a potem zabijacie wszystkich. Nonsens) Jednak większość misji opiera się na zabijaniu, zabijaniu, zabijaniu.
Mafia 2 wg. mnie zmarnowała swój potencjał. Jeśli się wprowadza do gry tyle wątków to nie kończy się ich od razu albo w ogóle nie kończy. Fabuła pozostawia wiele pytań bez odpowiedzi i jest zbyt mało rozbudowana. Jak już mówiłem sprawia wrażenie jakbyśmy grali w zlepek najlepszych misji. Jest grą w porządku ale niczym więcej. Rozpoczynając mamy wątek z matką. Wychodzi na to że spotkaliśmy się z nią 2 razy. Myślałem też że Derek da nam więcej niż 1 zadanie. Że matka przez dłuższy czas będzie myślała że Vito pracuje legalnie a będzie robił interesy dla Dereka. Niestety przeliczyłem się. Pod koniec znaczy 3 ostatnie misje fabuła też jakoś wyrabia. Dlaczego? Ponieważ toczy się z dnia na dzień i przynajmniej wiemy co myśli bohater w danej chwili. Nie jest zlepkiem wydarzeń. Chociaż trochę za dużo strzelania a za mało czego innego np brakuje mi misji żeby coś zawieść, ukraść komuś samochód, może jakiś napadów. Na początku tej gry jest pare fajnych elementów tego typu ale na tym koniec. Mogły być ale autorzy krótko mówiąc zjebali sprawę chcąc zrobić z gry szybką opowieść w stylu mafii 1 z gigantyczną liczbą wątków bez wyjaśniania ich. Dla potwierdzenia pokażę całkiem fajny filmik z mafii 2. Filmik oczywiście z przed premiery. Zachęcam do obejrzenia co straciliśmy przez autorów. Straciliśmy ponieważ zostało potwierdzone że nie planują żadnych DLC więcej.
http://www.youtube.com/watch?v=omY93dIH8pc
Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.