Według mnie w Mafii 3, jeżeli się pojawi, powinny się znaleźć rzeczy (raczej ściągnięte z jedynki):
- wspaniały klimat (może będzie trudno, a nawet bardzo trudno pobić sukces Lost Heaven, ale mym skromnym zdaniem w Mafii 2 na pewno tego klimatu brakowało, wolałabym, żeby grafika była już nieco gorsza na rzecz dobrych wrażeń)
- system odnowy życia (nie wiem, jak na trudnym poziomie trudności, ale na średnim życie odnawia nam się automatycznie = uproszczenie, przydałyby się jakieś apteczki)
- nieco trudniejsze misje (myślę, że serię Mafia chce się dostosować do jak największej liczby odbiorców m.in. poprzez uproszczenie i uogólnienie całej rozgrywki, obecnie Mafię II mogę przejść swobodnie z palcem w nosie, a najtrudniejsze misje polegają na zabiciu jak największej liczby osób, w Mafii 1 było nieco inaczej, gram w tę część od kilkunastu lat, ale nawet dzisiaj mam problemy z przechodzeniem niektórych misji)
- więcej misji pobocznych (mogłyby wrócić kultowe misje dodatkowe np. na wzór misji Lucasa Bertone'a, które stanowiły znaczną część całej jedynki)
- dłuższa gra (mimo tego, że niezbyt wysoko oceniam Mafię 2, to jednak jest ona częścią mojej ulubionej serii, a jest dosyć krótka)
- może troszkę bardziej otwarty świat (nie chodzi mi tu zbytnio o dostępne otwarte lokacje, bo tych jest dużo, ale o to, że mam wrażenie, jakbym była marionetką, wychodzę z domu, jadę do miejsca docelowego, odbębniam misję, wracam do domu, the end, ale naprawdę cudownie byłoby, gdyby dodano a'la swobodną jazdę z kilkoma rodzajami misji (np. w SJ w jedynce strzelałam do gangsterów, przejeżdżałam przechodniów, ogólnie poznawałam miasto) lub jazdę ekstremalną (cudownie byłoby przejść ekstra-ultra-maxitrudne misje w mieście z Mafii 2)