Nadzieje i obawy

Podzielcie się ze wszystkimi, swoimi życzeniami odnośnie "definitywnej edycji" naszej ulubionej gry. Twórcy zapowiedzieli rozbudowę miasta, wątków postaci, rozszerzenie fabuły dodanie nowych elementów i uwspółcześnienie gry. Gdybyście mieli napisać list ze wskazówkami do twórców, w jaki sposób przeprowadzilibyście te zmiany? Z drugiej strony, Mafia to legendarny tytuł, studio odpowiedzialne za nową wersje nie cieszy się zaufaniem. Obawy są więc naturalną rzeczą. Czy i co Waszym zdaniem może pójść nie tak? Zapraszam do dyskusji!
Dla mnie konieczne jest aby powrócił soundtrack z jedynki, mówię tu zarówno o scorze Simunka jak i piosenkach licencjonowanych. Oczywiście ścieżka dźwiękowa może być rozszerzona, ale nie wyobrażam sobie Mafii bez tych wszystkich kultowych utworów. Mam również nadzieję, że nie usunięto konieczności przestrzegania kodeksu drogowego oraz utraty paliwa. Nie ma raczej co liczyć na powrót manualnej skrzyni biegów, a samo prowadzenie auta będzie zapewne bardziej arcade'owe, ale mandaty za prędkość i czerwone światła muszą powrócić. Nie mam nic przeciwko rozszerzeniu fabuły jeśli zostanie to zrobione z głową, można byłoby np. dorobić epizod, który w oryginale jest tylko opisywany, gdy Tommy i Paulie dużo piją i "głośno o nich w mieście". Można to pokazać w formie jakiejś bitki w barze ;) Albo poszerzyć wątek Sarah, np. o jakąś klimatyczną misję, gdzie trzeba zabrać ją gdzieś np. do kina, co z kolei dałoby szansę na pogłębienie atmosfery lat 30 :) Nie obraziłbym się za przybliżenie postaci Franka, aby misja "Omerta" była jeszcze mocniejsza. Wielu marzy o retrospekcji z czasów Dona Peppone i opowiedzeniu nam więcej o Donie Morello, ale nie wiem czy wzięli się za coś tak ambitnego. Mogliby też pokusić się o dodanie słynnego mitycznego kasyna. Liczę, że twórcy nie spartolą najbardziej pamiętnych scen a obsada udźwignie poziom oryginału, nie mam nic przeciwko nowym aktorom głosowym i twarzom bohaterów, są dobrani całkiem nieźle - najważniejsze jest to, żeby zostalo to dobrze zagrane i nie zmieniono charakteru postaci, np. nowy Tommy zdaje się być o wiele bardziej zadziorny i cwaniacki, czyli całkiem przeciwnie niż w wersji z 2002 roku, liczę jednak że tak jak w niej - będziemy stopniowo obserwować przemianę bohatera i nie zatraci on cech, za które tak bardzo go lubiliśmy. No i nie muszę chyba wspominać, że liczę na dobry stan techniczy produkcji, bo niestety nie jest to standard w przypadku Hangar 13. Uważałbym również z nadziejami co do powrotu różnych detali, np. świetnego modelu zniszczeń czy tych wszystkich realistycznych mechanik np. amunicji, spadających łusek i magazynków itd. Wątpię, że jeśli w przypadku Mafii 3 wydawca nie dał im możliwości tak pieczołowitego doszlifowania produktu, to że zrobią to tym razem. Priorytetem powinien być tryb fabularny, chętnie przytuliłbym ponownie jazdę swobodną, ale nie potrzebuję sztucznego wypełniania jej zawartością, żeby bardziej grę "usandboxowić". Nie będę płakał jeśli zabraknie trybu ekstremalnego, choć z drugiej strony ma to potencjał do przyciągnięcia młodszych graczy, wyobrażam sobie że filmiki na Youtube z jakichś wymyślnych, szalonych misji byłyby viralowe i przyczyniłyby się do lepszej sprzedaży. Ale dla mnie może tego nawet nie być. Czas pokaże, obyśmy się nie zawiedli, każdy z nas marzył przecież o takim remake'u.
No mam nadzieję, że w tym remaku podobnie jak w oryginale będzie działające metro nadziemne i tramwaje, do których będzie się dało wsiadać jako pasażer. Na zwiastunie było widać działające metro nadziemne, no ale w innej grze Cyberpunktu 2077 też było na filmiku promocyjnym, ale w samej grze ostatecznie wycięli, oby deweloperzy Hangar 13 się lepiej postarali od tych z CD Projekt Red. Mam nadzieję, że będą też otwierające się mosty przy przejeżdżaniu statku jak w oryginale.

Martwić się można o model fizyczny jazdy samochodem – w I i II był całkiem realistyczny, ale w III w którą nie grałem był kiepski, a to właśnie na tym silniku budowany jest remake. Mam nadzieję, że to poprawią.

Na pewno powinny być mandaty za przekroczenie prędkości, przejechanie na czerwonym świetle czy wyciągnięcie broni w miejscu publicznym. Powinna być możliwość wlewania paliwa do samochodów ze stacji benzynowych. Dobrze by było, aby policja była inteligentna jak w II i "czepiała się" wszystkich osób łamiących prawo, a nie tylko nas jak w I.

Mam nadzieję, że podobnie jak w oryginale nie będzie się dało od razu otwierać wszystkich samochodów i będziemy musieli się tego stopniowo uczyć od Lucasa Bertone i Ralfa. Wtedy te misje poboczne mają sens. No i fajnie jakby dodali więcej osób, od których można brać misje poboczne, a nie tylko od Lucasa.

Z miłą chęcią widziałbym znajdźki do zbierania w postaci playboyów i listów gończych jak w II. Ewentualnie zamiast playboyów mogli by dać po prostu same plakaty z babkami, bo playboye to by się ktoś mógł doczepić, że niezgodne historycznie. Fajnie jakby podobnie jak w II były na mieście sklepy odzieżowe, z bronią, spożywcze i warsztaty samochodowe, z których usług można korzystać w zamian za pieniądze.

Co do muzyki, to podobno ma wrócić oryginalna, ale nie wiadomo czy dotyczy to 100% utworów. No tym bym się specjalnie nie martwił, ponieważ stworzenie modyfikacji przywracającej muzykę nie jest raczej trudne.

Chciałbym aby było dużo modeli przechodniów. To był spory problem I i II części, że było mało modeli przechodniów i ciągle się powtarzali. Nawet największy fan serii Jakubek nazwał to "atakiem klonów" podczas jednego z gameplayów z dwójki. Na początku gry ma się wrażanie, że to są rzeczywiście przypadkowi przechodnie, ale z biegiem czasu się zapamiętuje te wszystkie modele, bo jest ich mało jak na przechodniów. Ciekawi mnie jak w trójce sobie z tym poradzili, bo nie grałem. W takim GTA IV było tak dużo modeli przechodniów, że nawet po kilku miesiącach grania ciągle się miało wrażenie, że to prawdziwi przechodnie, bo człowiek tych twarzy nie zapamiętywał z uwagi na zbyt dużą ilość. Nie wiem ile GTA IV miało modeli przechodniów, ale podejrzewam, że kilkaset. W Mafii I i II było niestety tylko około 30 modeli przechodniów, co jest zdecydowanie zbyt mało.

Fajnie jakby rozszerzyli liczbę budynków, do których można wejść do środka (tak jak robił to Role Play Mod) oraz żeby można było wchodzić do sporej liczby budynków w dowolnym momencie, czyli np. można było kiedy ma się ochotę pójść sobie pozwiedzać np. galerię, hotel czy kościół, a nie tylko w pojedynczych misjach. W tym celu trzeba by odpowiednio zaprogramować NPC-ów tam się znajdujących. Właśnie w Mafii I brakowało mi tego, że się nie da wchodzić do środka budynków i częściowo problem ten rozwiązał mod od DMateo07. Wiadomo, że nie da się zrobić tak, aby do każdego budynku dało się wchodzić, bo to by było za dużo roboty, nawet dla takiego giganta jak Rockstar, a co dopiero takie małe studio Hangar 13, ale pojedyncze można by zrobić, skoro nawet jedna osoba dała radę w dorobieniu takiej aktywności.

Dobrze by było, aby ten remake nie był zbyt trudny w modowaniu. Do oryginalnej Mafii powstało ponad sto modyfikacji, różnie z ich jakością, ale jest kilka perełek, które fajnie by było zobaczyć w ulepszonej grafice.

Jazda ekstremalna na 90% zostanie wykasowana, bo to za dużo roboty, żeby tyle samochodów wymodelować, ale brak tego trybu nie będzie dużą stratą. W sumie chyba lepiej, żeby ten czas poświęcili na inne aspekty, np. rozszerzenie fabuły czy szukanie i naprawa bugów.
cron