[center]Paulie's Stories : Historia Lost Heaven [mission pack, cz. 1-4][/center]
![Obrazek]()
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QP5Ozjq9AYs[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bfbKUUu2Wwk[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xIPgp8aUKJQ[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/ExeD-1ROwB4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=30LqCNoNWvY[/youtube]
Download, części 1-4:
https://www.dropbox.com/s/ce562hbtj4h1nhd/mod.rar?dl=0
Folder dropboxa ze wszystkimi informacjami na temat moda
https://www.dropbox.com/sh/jwbn569bhsb3fsa/AACgUWfRPP3Si9OqjimHmU1Fa?dl=0
Instalacja:
[spoiler]*Zawsze uruchamiaj Mafię przez plik "game.exe" z głównego folderu z grą.
1) Zainstaluj Mafię.
2) Ściągnij patch 1.0 z dropboxa. Plik "mvs_francais" wrzuć do głównego folderu z grą i spatchuj grę do wersji 1.0. Ściągnięty plik "game.exe" możesz skopiować do folderu z grą jeżeli Mafia nie będzie chciała się odpalić (będzie twierdzić, że nie masz płyty CD).
3) Ściągnij zawartość folderu "Mod" z tego dropboxa.
4) Wypakuj ściągnięte pliki do folderu z grą.
5) Jeżeli chcesz zacząć grę od 4 części, to skopiuj zawartość folderu "missions/TUTORIAL/4CZESC" do folderu "missions/TUTORIAL" i zacznij nowągrę w Mafii. Jeżeli chcesz zagrać od początku, to skopiuj zawartość folderu "missions/1DOM" do folderu "missions/TUTORIAL" i zacznij nową grę w Mafii.
a) Mod robiony był na wersji 1.0 Mafii. Nie jestem pewien czy mod zadziała z innymi wersjami (a z całą pewnością nie będzie działał poprawnie). Patch można ściągnąć z dropboxa.
b) Pamiętaj, aby w grze mieć włączoną opcję napisów (opcje-sterowanie-inne)!
c) Jeżeli masz Mafię w innej wersji językowej niż w polskiej (np. W angielskiej), to po prostu zmień nazwę pliku "tables/textdb_pl.def" na odpowiednią (np. "tables/textdb_en.def").
*Nie mam nowych modeli*
-Twoja Mafia nie ma odpalonych maksymalnych ustawień graficznych. Aby to uczynić odpal plik "setup.exe" w folderze z grą.
*Podpisy są za długie i Mafia je obcina"
-Cały czas pracowałem nad Mafią w rozdzielczości 1024x768 i nie zauważyłem, że mogę ustawić większą. Dla mnie zawsze wszystko działało, dopiero na końcu zauważyłem błędy z podpisami. Postaram się je naprawić, na razie mogę tylko polecić granie na mniejszej rozdzielczości.[/spoiler]
Na wszelki wypadek zrób kopię zapasową twoich save'ów (folder z grą/Savegame). Mod używa tych samych ścieżek co podstawowa wersja gry, więc może nadpisać zapisane gry.
Co to w ogóle jest?
[spoiler]Paulie's Stories : Historia Lost Heaven powstał w mojej głowie całe wieki temu, po przejściu gry Mafia.
Najciekawszym charakterem (poza Tommym) wydawał mi się zawsze Paulie. W trakcie gry, gdzieśtam w tle, otrzymaliśmy parę informacji o jego wcześniejszym życiu. Wspomniano o jego "dzieciństwie" (żył na ulicy), o tym, że to Don Salieri wyciągnął go z biedy [misja Sarah]. Wiadomo było, że Paulie nie ma żony, jest raczej bawidamkiem [rozmowa w tramwaju]. Charakter ma jaki ma- jest gwałtowny (a nawet jest narwańcem), często zmienia humor. Potrafi myśleć samodzielnie i potrafi pracować dla siebie, wbrew rodzinie [napad na bank].
Jest najlepszym przyjacielem Sama (który jest właściwie jego przeciwieństwem) i Tommiego. Wiadomo, że z przyczyn "biznesowych" będzie musiało dojść między nimi do konfrontacji. Ale dość niespodziewanie to Sam jest tym "złym". Mimo, że Paulie i Sam znają się dłużej (i zapewne przeszli ze sobą dużo więcej niż z Tommym). Paulie pozostał wierny przyjaźni.
Jest w tym dużo motywów, które mogą okazać się ciekawe i istotne dla bohaterów (przyjaźń , niezależność...). Jest w tym wiele niedomówień , symboliki, na której można zbudować coś ciekawego.
Zacząłem się zastanawiać, jakie życie mógł mieć Paulie przed poznaniem Tommiego. Gdy pisałem fabułę, próbowałem to wszystko osadzić w świecie "dawnego" Lost Heaven. Wykorzystać postacie, które gracze Mafii znają (Salieri, Morello, Peppone...), dzielnice (czemu w China Town nie ma chińskiego gangu?!), miejsca opuszczone (Twister), znane, niewykorzystane w Mafii (stadion), itp. itd. Wyszła mi z tego bardziej opowieść o Lost Heaven przed historią Tommiego niż historia Pauliego. Ale nadal to Paulie jest centralną postacią, w którą wciela się gracz.
W tym momencie zrobione są 3 misje, które tworzą część pierwszą moda. Jest to raczej wstęp do historii i ekspozycja miejsca oraz bohaterów moda. Kolejne części są w przygotowaniu.[/spoiler]
Bugi ważne (spoilery):
[spoiler]CAŁA GRA
-Dość często gra nie chciała się wczytać lub zacząć z głównego menu. Nie jest to związane ze mną, po prostu Mafia jest niestablina. Pootwieraj inne rzeczy z menu (autoencyklopedia itp.), po paru próbach program powinien załapać .
5 MISJA (CHIŃCZYK NA WYNOS: BAR)
-Jeżeli grasz w tę misję po raz pierwszy lub właśnie włączyłeś Mafię (nawet jeśli już przeszedłeś wcześniej tę misję), Frank umiera i nic się nie dzieje. Po prostu wczytaj misję raz jeszcze i wszystko zadziała.[/spoiler]
Pomniejsze bugi do sprawdzenia w pliku z dropboxa.
Potrzebna pomoc:
[spoiler]Paulie's Stories : Historia Lost Heaven jest raczej zbiorem misji niż pełnoprawnym modem. Dlaczego? Moje umiejętności w dziedzinie modowania są dość ograniczone. O ile skryptowanie jeszcze jakoś mi idzie, to modelowanie (czy jakakolwiek praca jakkolwiek związana z grafiką) już nie. W tym zakresie nie umiem prawie nic, co gorsza, są ta kwestie dla mnie niesamowicie nudne i nie mam żadnej motywacji do nauki. Jeżeli PS:HLH miałoby stać się pełnoprawnym modem, to należałoby zrobić (przynajmniej) co następuje:
-nowe samochody:
[*]Z samochodów dostępnych w Mafii tylko Ford T mógłby pojawić się w modzie (wyszedł w roku 1908). Ford B (czyli kolejny najstarszy samochód z Mafii) jest z 1932 roku, czyli już po zakończeniu akcji moda. Jazda samym Boltem Acem byłaby zbyt wolna i nudna, dlatego konieczne jest wprowadzenie innych samochodów z lat '10 i '20. Innym rozwiązaniem (które będę stosować ) jest po prostu przymknięcie oka na historyczność i użycie modeli dostępnych w Mafii.
-nowe bronie:
[*]Sytuacja podobna do samochodów. Niektóre z broni dostępnych w Mafii pojawiły się w okresie po latach rozgrywki w modzie. Przydałby się większy wybór dla graczy.
-praca nad miastem (aby odwzorować lata '10 i '20)
[*]nowe modele dróg (w latach 1910-1920 motoryzacja nie była rozwinięta, nie ma powodu żeby drogi w Lost Heaven były tak dobre. Pomijam już fakt, że te ulice nie powinny być tak szerokie i nie powinno być ich tak dużo, ale praca nad tym byłaby już za duża do ogarnięcia)
[*]nowe modele budynków
[*]nowe tramwaje, szyldy itp.
[*]nie widzę większej potrzeby zmiany samego miasta (np. nowe dzielnice). Planuję zmniejszyć rozmiar Lost Heaven (np. wg fabuły Oak Hill w pierwszych misjach jest dopiero w budowie), pozmieniać różne lokacje itp, i to powinno wystarczyć aby odtworzyć klimat starszego Lost Heaven.
Jeżeli pojawiłaby się jakaś dobra dusza, która chciałaby mi pomóc z tymi rzeczami, to proszę o kontakt[/spoiler]
Dubbing?
[spoiler]W moich planach modowi miał towarzyszyć polski dubbing, ale zależy to od zainteresowania modem. Szukam ludzi bardziej profesjonalnych (a przynajmniej z przyzwoitym mikrofonem) i zaangażowanych. Dobrze by było, żeby głos był po mutacji (bez urazy). Mod nie powstanie od razu (a raczej w przeciągu roku lub paru lat) i dobrze by było, aby jak już ktoś się miał zgłosić , był przygotowany na to, że będzie miał kwestie do nagrania za parę miesięcy.
Niestety, na ten moment dla 4 części nie ma prawdziwego dubbingu – tylko dwie postacie mają nagrane głosy, reszta jest wygenerowana przez AI (a wszelkie prace nad nim wykonał Patryk, któremu bardzo dziękuję nie wiem już który raz).
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to rozwiązanie idealne (szczególnie na początku ciężko się przyzwyczaić do nowych głosów), ale bez tego nie wiem ile byście jeszcze czekali na wydanie tej części.
Możecie mi pomóc poprzez zgłaszanie się do dubbingu – z tym, że wiele ról trzeba nagrać od samego początku moda (na ten moment dostępnych jest już 16 misji). [/spoiler]
Bardzo zależy mi na komentarzach w sprawie moda, żebym wiedział czy praca idzie w dobrym kierunku i czy ma jakikolwiek sens.
Dzięki za grę!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QP5Ozjq9AYs[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bfbKUUu2Wwk[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xIPgp8aUKJQ[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/ExeD-1ROwB4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=30LqCNoNWvY[/youtube]
Download, części 1-4:
https://www.dropbox.com/s/ce562hbtj4h1nhd/mod.rar?dl=0
Folder dropboxa ze wszystkimi informacjami na temat moda
https://www.dropbox.com/sh/jwbn569bhsb3fsa/AACgUWfRPP3Si9OqjimHmU1Fa?dl=0
Instalacja:
[spoiler]*Zawsze uruchamiaj Mafię przez plik "game.exe" z głównego folderu z grą.
1) Zainstaluj Mafię.
2) Ściągnij patch 1.0 z dropboxa. Plik "mvs_francais" wrzuć do głównego folderu z grą i spatchuj grę do wersji 1.0. Ściągnięty plik "game.exe" możesz skopiować do folderu z grą jeżeli Mafia nie będzie chciała się odpalić (będzie twierdzić, że nie masz płyty CD).
3) Ściągnij zawartość folderu "Mod" z tego dropboxa.
4) Wypakuj ściągnięte pliki do folderu z grą.
5) Jeżeli chcesz zacząć grę od 4 części, to skopiuj zawartość folderu "missions/TUTORIAL/4CZESC" do folderu "missions/TUTORIAL" i zacznij nowągrę w Mafii. Jeżeli chcesz zagrać od początku, to skopiuj zawartość folderu "missions/1DOM" do folderu "missions/TUTORIAL" i zacznij nową grę w Mafii.
a) Mod robiony był na wersji 1.0 Mafii. Nie jestem pewien czy mod zadziała z innymi wersjami (a z całą pewnością nie będzie działał poprawnie). Patch można ściągnąć z dropboxa.
b) Pamiętaj, aby w grze mieć włączoną opcję napisów (opcje-sterowanie-inne)!
c) Jeżeli masz Mafię w innej wersji językowej niż w polskiej (np. W angielskiej), to po prostu zmień nazwę pliku "tables/textdb_pl.def" na odpowiednią (np. "tables/textdb_en.def").
*Nie mam nowych modeli*
-Twoja Mafia nie ma odpalonych maksymalnych ustawień graficznych. Aby to uczynić odpal plik "setup.exe" w folderze z grą.
*Podpisy są za długie i Mafia je obcina"
-Cały czas pracowałem nad Mafią w rozdzielczości 1024x768 i nie zauważyłem, że mogę ustawić większą. Dla mnie zawsze wszystko działało, dopiero na końcu zauważyłem błędy z podpisami. Postaram się je naprawić, na razie mogę tylko polecić granie na mniejszej rozdzielczości.[/spoiler]
Na wszelki wypadek zrób kopię zapasową twoich save'ów (folder z grą/Savegame). Mod używa tych samych ścieżek co podstawowa wersja gry, więc może nadpisać zapisane gry.
Co to w ogóle jest?
[spoiler]Paulie's Stories : Historia Lost Heaven powstał w mojej głowie całe wieki temu, po przejściu gry Mafia.
Najciekawszym charakterem (poza Tommym) wydawał mi się zawsze Paulie. W trakcie gry, gdzieśtam w tle, otrzymaliśmy parę informacji o jego wcześniejszym życiu. Wspomniano o jego "dzieciństwie" (żył na ulicy), o tym, że to Don Salieri wyciągnął go z biedy [misja Sarah]. Wiadomo było, że Paulie nie ma żony, jest raczej bawidamkiem [rozmowa w tramwaju]. Charakter ma jaki ma- jest gwałtowny (a nawet jest narwańcem), często zmienia humor. Potrafi myśleć samodzielnie i potrafi pracować dla siebie, wbrew rodzinie [napad na bank].
Jest najlepszym przyjacielem Sama (który jest właściwie jego przeciwieństwem) i Tommiego. Wiadomo, że z przyczyn "biznesowych" będzie musiało dojść między nimi do konfrontacji. Ale dość niespodziewanie to Sam jest tym "złym". Mimo, że Paulie i Sam znają się dłużej (i zapewne przeszli ze sobą dużo więcej niż z Tommym). Paulie pozostał wierny przyjaźni.
Jest w tym dużo motywów, które mogą okazać się ciekawe i istotne dla bohaterów (przyjaźń , niezależność...). Jest w tym wiele niedomówień , symboliki, na której można zbudować coś ciekawego.
Zacząłem się zastanawiać, jakie życie mógł mieć Paulie przed poznaniem Tommiego. Gdy pisałem fabułę, próbowałem to wszystko osadzić w świecie "dawnego" Lost Heaven. Wykorzystać postacie, które gracze Mafii znają (Salieri, Morello, Peppone...), dzielnice (czemu w China Town nie ma chińskiego gangu?!), miejsca opuszczone (Twister), znane, niewykorzystane w Mafii (stadion), itp. itd. Wyszła mi z tego bardziej opowieść o Lost Heaven przed historią Tommiego niż historia Pauliego. Ale nadal to Paulie jest centralną postacią, w którą wciela się gracz.
W tym momencie zrobione są 3 misje, które tworzą część pierwszą moda. Jest to raczej wstęp do historii i ekspozycja miejsca oraz bohaterów moda. Kolejne części są w przygotowaniu.[/spoiler]
Bugi ważne (spoilery):
[spoiler]CAŁA GRA
-Dość często gra nie chciała się wczytać lub zacząć z głównego menu. Nie jest to związane ze mną, po prostu Mafia jest niestablina. Pootwieraj inne rzeczy z menu (autoencyklopedia itp.), po paru próbach program powinien załapać .
5 MISJA (CHIŃCZYK NA WYNOS: BAR)
-Jeżeli grasz w tę misję po raz pierwszy lub właśnie włączyłeś Mafię (nawet jeśli już przeszedłeś wcześniej tę misję), Frank umiera i nic się nie dzieje. Po prostu wczytaj misję raz jeszcze i wszystko zadziała.[/spoiler]
Pomniejsze bugi do sprawdzenia w pliku z dropboxa.
Potrzebna pomoc:
[spoiler]Paulie's Stories : Historia Lost Heaven jest raczej zbiorem misji niż pełnoprawnym modem. Dlaczego? Moje umiejętności w dziedzinie modowania są dość ograniczone. O ile skryptowanie jeszcze jakoś mi idzie, to modelowanie (czy jakakolwiek praca jakkolwiek związana z grafiką) już nie. W tym zakresie nie umiem prawie nic, co gorsza, są ta kwestie dla mnie niesamowicie nudne i nie mam żadnej motywacji do nauki. Jeżeli PS:HLH miałoby stać się pełnoprawnym modem, to należałoby zrobić (przynajmniej) co następuje:
-nowe samochody:
[*]Z samochodów dostępnych w Mafii tylko Ford T mógłby pojawić się w modzie (wyszedł w roku 1908). Ford B (czyli kolejny najstarszy samochód z Mafii) jest z 1932 roku, czyli już po zakończeniu akcji moda. Jazda samym Boltem Acem byłaby zbyt wolna i nudna, dlatego konieczne jest wprowadzenie innych samochodów z lat '10 i '20. Innym rozwiązaniem (które będę stosować ) jest po prostu przymknięcie oka na historyczność i użycie modeli dostępnych w Mafii.
-nowe bronie:
[*]Sytuacja podobna do samochodów. Niektóre z broni dostępnych w Mafii pojawiły się w okresie po latach rozgrywki w modzie. Przydałby się większy wybór dla graczy.
-praca nad miastem (aby odwzorować lata '10 i '20)
[*]nowe modele dróg (w latach 1910-1920 motoryzacja nie była rozwinięta, nie ma powodu żeby drogi w Lost Heaven były tak dobre. Pomijam już fakt, że te ulice nie powinny być tak szerokie i nie powinno być ich tak dużo, ale praca nad tym byłaby już za duża do ogarnięcia)
[*]nowe modele budynków
[*]nowe tramwaje, szyldy itp.
[*]nie widzę większej potrzeby zmiany samego miasta (np. nowe dzielnice). Planuję zmniejszyć rozmiar Lost Heaven (np. wg fabuły Oak Hill w pierwszych misjach jest dopiero w budowie), pozmieniać różne lokacje itp, i to powinno wystarczyć aby odtworzyć klimat starszego Lost Heaven.
Jeżeli pojawiłaby się jakaś dobra dusza, która chciałaby mi pomóc z tymi rzeczami, to proszę o kontakt[/spoiler]
Dubbing?
[spoiler]W moich planach modowi miał towarzyszyć polski dubbing, ale zależy to od zainteresowania modem. Szukam ludzi bardziej profesjonalnych (a przynajmniej z przyzwoitym mikrofonem) i zaangażowanych. Dobrze by było, żeby głos był po mutacji (bez urazy). Mod nie powstanie od razu (a raczej w przeciągu roku lub paru lat) i dobrze by było, aby jak już ktoś się miał zgłosić , był przygotowany na to, że będzie miał kwestie do nagrania za parę miesięcy.
Niestety, na ten moment dla 4 części nie ma prawdziwego dubbingu – tylko dwie postacie mają nagrane głosy, reszta jest wygenerowana przez AI (a wszelkie prace nad nim wykonał Patryk, któremu bardzo dziękuję nie wiem już który raz).
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to rozwiązanie idealne (szczególnie na początku ciężko się przyzwyczaić do nowych głosów), ale bez tego nie wiem ile byście jeszcze czekali na wydanie tej części.
Możecie mi pomóc poprzez zgłaszanie się do dubbingu – z tym, że wiele ról trzeba nagrać od samego początku moda (na ten moment dostępnych jest już 16 misji). [/spoiler]
Bardzo zależy mi na komentarzach w sprawie moda, żebym wiedział czy praca idzie w dobrym kierunku i czy ma jakikolwiek sens.
Dzięki za grę!
I got used to it.