rożnice we wszystkich mafiach popremierowych

We wszystkich wersjach oczy są trójwymiarowe w cutscenkach, zaś podczas gry jest to zwykła tekstura. Chyba, że chodzi o inną "trójwymiarowość" oczu. Wyjątkiem są wersje na konsole, w których oczy nie są trójwymiarowe.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Don Salieri napisał(a):
Trochę tego jest. Najwięcej różnic jest pomiędzy wersją 1.0., a wersją 1.2.

Najważniejszą rzeczą jest grafika - w Mafii premierowej bohaterowie mają trójwymiarowe oczy, natomiast w wersji 1.2. jest to sama tekstura.


Więc o co chodzi w tym poście?
Nie wiem, może osoba, która go pisała nie była świadoma, że w 1.2 też są trójwymiarowe. Nadal nie rozumiem w jakim sensie trójwymiarowe, jeśli chodzi o to, że się ruszają podczas cutscenek, to w obu się ruszają.
Btw. zaobserwowałem, że w wersji 1.0 samochody bardziej gładko hamują.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Ogólnie widać nieco różnicę w prowadzeniu. Nie jestem pewny, ale dziś grając w wersję 1.0 zauważyłem, że w tunelu jak się jedzie jest jakoś jaśniej. Jakby mocniejsze światła. Nie wiem czy w wersji 1.2 były w ogóle jakieś światła w tunelu. Dodatkowo chyba samochody jakoś się szybciej odblokowują w wersji 1.0. Po wyścigu odblokowałem lassier'a tego żółtego. Potem wszedłem we FR i patrzę, a tam wszystkie Lassier'y odblokowane. Nie wiem może w 1.2 też tak było, ale coś wydaje mi się, że pojedynczo się odblokowywały.
Masz rację, w 1.2 nie ma lamp w tunelu. Dziś zainstalowałem Mafię angielska i o dziwo są tam zmienione niektóre tekstury itd. To chodzi o wersję patcha, czy wersję językową gry? Na moście Giuliano jak się jedzie z CI na końcu mostu po prawej stronie jest niebieska brama, a w wersji z KK jest tam tylko metalowy płot. Da się nawet przejść dalej ścieżką, a w KK jest tam blok bez przejścia.
Tak spytam, jakie dokładnie tekstury są zmienione?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Wersja językowa nie ma znaczenia, te zmiany to kwestia patcha. Ja też mam wersję z KK, ale zainstalowałem sobie patcha 1.0 i wszystko wygląda teraz jak na mojej starej premierówce. Co do różnic, jak się weźmie jedną z misji późniejszych, np. Just for relaxation, to wychodząc od Vincenzo po prawej z takiej dziury w ścianie leci dym. Zdaje mi się, że w 1.2 nie ma tego. Ogólnie nie widzę, żadnych zmian na korzyść jakie wnosiłby patch 1.2. Za to są zmiany na niekorzyść odnośnie grafiki i nie tylko. Niby szczegóły, ale jest ich sporo i dlatego rażące dla kogoś kto grał wcześniej sporo w wersję 1.0. Osobiście najbardziej drażnił mnie brak zadrapań na samochodach. Głupio to wyglądało jak jedynie blacha się wginała, a lakier jak nowy. A jeszcze jedno. Wcześniej na wersji 1.2 KK jak wychodziłem z gry to zawsze wyskakiwał mi błąd. Teraz, po instalacji patcha 1.0, już nie ma żadnych błędów :)
DonMateo07PL napisał(a):
Tak spytam, jakie dokładnie tekstury są zmienione?


Jest wstawiona niebieska brama wjazdowa. Ogrodzenie kończy się szybciej bo jest tam ścieżka, aby przejść na drugą stronę. W KK jest tam budynek do końca bez tej ścieżki.

Jakie błędy eliminuje patch 1.2? Bo chyba wolę grać na 1.0.

Patch 1.2 psuje połowę efektów w rozgrywce z tego co widzę.
Głównie optymalizuje grę na słabszych komputerach, właśnie po przez zabranie tych niektórych elementów gry.
Dzięki 1.2 można też wybrać poziom trudności wyścigu, z tego co słyszałem w 1.0 jest on prawie nie do przejścia.
Poprawia również wybieranie samochodów we freeride, bo widać ich obrazki.
To są najistotniejsze poprawki.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Nawiązując do wyścigu: przeszedłem go w wersji 1.0 za pierwszym razem i wtedy dopiero poczułem frajdę z przechodzenia misji "Czysta Gra". W v. 1.2 jest ona po prostu nudna.
"Czego mam oczekiwać? Hades moim domem. W ciemności uścielę sobie łoże."
(Hi.17:13)
Co do zmian. To patch 1.2 eliminuje też pewien błąd przy odblokowywaniu samochodów (chyba jedyna zaleta jego), ale za to dodaje inny w jego miejsce. Chodzi o samochód trautenberg modej J. W wersji 1.0 są 2 trautenbergi mod. J, a powinien być tylko jeden. Oczywiście da się odblokować tylko jeden z nich. Za to w wersji 1.2 nie da się normalnie odblokować Caesar 8C 2300 Racing. Jest na to sposób i myślę zamierzony przez twórców, bo jako jedyny może być potem zdjęty z ciężarówki i zawieziony do baru i wtedy jest już odblokowany.

Znaczącą różnicą jest też sposób odblokowywania samochodów we FR. W mafii 1.0 odblokowują się one znacznie szybciej. Już na początku gry odblokowane są np. wszystkie bolty. Podczas gdy w 1.2 trzeba przejść parę misji. Tak samo lassiery, po zakoszeniu tego żółtego od razu wszystkie w FR są odblokowane. Do końca nie jestem pewny, czy w oryginalnej premierówce też tak było. Jeśli ktoś ma wersję z natury 1.0 (bez patchowania), to bym był wdzięczny za info czy na nowym profilu jak utworzy to od razu wszystkie bolty są u niego odblokowane.

Wyścig wcale nie jest trudny w wersji 1.0. Spokojnie da się przejść w 3 podejściach. Powiem nawet, że w wersji 1.2 wyścig jest trudniejszy, jeśli wybierzemy poziom extremalny. Nie umiem powiedzieć, który z poziomów z wersji 1.2 jest odpowiednikiem poziomu trudności wyścigu z wersji 1.0, ale na pewno sporo łatwiejszy od extremalnego. Oczywiście extremalny też da się przejść, ale nie można sobie pozwalać na błędy.
Tak, są.
"Czego mam oczekiwać? Hades moim domem. W ciemności uścielę sobie łoże."
(Hi.17:13)
Dzięki za info. W sumie wolałem bardziej stopniowe odblokowywanie samochodów z v1.2, ale i tak wolę 1.0. ze względu na pozostałe różnice.

Jest w sumie jeszcze jedna wada wersji 1.0, ale bardzo mało znacząca. Czasem coś się dzieje dziwnego z teksturami. Zdarzyło mi się to 2 razy.
1) filmik z pogrzebu Franka, efekt był taki, że był jedne wielki galimatias, pomieszane barwy.
2) początek misji just for relaxation, tekstura Tommy'ego się zepsuła, wyglądał jak zlepek kolorowych kawałków różnych tekstur. Po wczytaniu gry było już ok.

W wersji 1.2 nigdy coś takiego mi się nie przydarzyło. Nie jest to w sumie nic poważnego, bo po wczyataniu save jest ok.

A co do prowadzenia samochodów, to czuć różnicę i chyba ma ona wpływ na inne samochody (więcej wypadków w wersji 1.2). Przykładowo misja gdzie zdobywamy trautenberg model J, gdzie śledzimy kolesia przez miasto, aż zaparkuje. Jak śledziłem go w wersji 1.2 to koleś miał więcej wypadków niż w wersji 1.0. Kolejna sytuacja to zakręt po prawej od naszego domu we FRE. Zauważyłem, że często NPCs robią tam kraksy w wersji 1.2. W wersji 1.0 ich model jazdy jest jakby mnie zabugowany. No i w wersji 1.0 samochody mają wyraźnie lepsze przyspieszenie. Dla porównania wystarczy włączyć pierwszą misję. Taksówka w wersji 1.0 ma zdecydowanie lepsze odejście.

Należy tez uważać z plikami save. Ja po spatchowaniu 1.2 do wersji 1.0 musiałem przechodzić grę od nowa łącznie z FRE. Niby save działały, ale były błędy. Czasem ekran cały czarny się robił bo jadąc uderzyłem w skrzynkę w zaułku. Tego typu błędy się więc mogą pojawić.
Powiem tak, moją pierwsza Mafia była w wersji 1.0, i także tego doświadczyłem co browar25, mianowicie pierwsza misja, w wersji 1.0 nie miałem z nią żadnego problemu, ale w wersji 1.2 (na której obecnie gram) nie da rady tego przejść za pierwszym razem. Druga sprawa, to jest w FRE, misja którą zaczynamy spod szpitala w New Ark, i jedziemy starym Bolt'em Ace. W wersji 1.0 można powiedzieć że z palcem w nosie przejeżdżałem przez most. W wersji 1.2 nie da się tego przejść choć byś próbował milion razy, i tak jej nie przejdziesz. Łatwym sposobem jest podwinięcie komuś Lassiter'a i przepchnięcie go na drugą stronę (mozolna praca) i wrócenie się po wybranie zlecenia. Nawet jak byś cisnął Lassiter'em 160 km/h to i tak ci się zepsuje silnik. W takim wypadku wysiadasz (zostaje ci ok. 200 metrów) i biegniesz do Bolt'a, wsiadasz do niego i spokojnie wjeżdżasz za budynek odebrać Black Metal'a :-) . Ostatnią rzeczą jaką zauważyłem jest to, że gangsterzy nie dość że obrzynem strzelają jak karabinem, to jeszcze mają piekielnie dobrego cela. W wersji 1.0 aż takiego nie mieli :-> .
Ta misja, w której wygrywamy black metal'a, to dłuższa historia :) Tak na prawdę to nie kwestia wersji gry, a twojego komputera. Ja też przeszedłem ją bez problemu 10 lat temu. Zdziwiłem się, że nie poszło mi to tak łatwo teraz. Po wielu próbach jednak jakoś na farcie przemknąłem przez ten most. Na początku w zaparte próbowałem na pełnym gazie ze speed limiterem przejechać, ale nie szło. Potem pomyślałem, że dla odmiany zwolnię w czasie jazdy i poszło. Jechałem blisko lewej barierki i w pewnym momencie zwolniłem, a potem znów gaz. Myślę jednak, że było w tym więcej farta niż metodyki. Tak czy inaczej to pikuś w porównaniu do misji "Exploding celeste", ta co jedziesz białym merolem, a za tobą wybuchają bomby i musisz dojechać do wielopoziomowego parkingu. Okazuje się, że jest to mission impossible jeśli masz zbyt dobry (jak na Mafię) komputer. Więcej o tym można przeczytać tu: http://mafiagame.wikia.com/wiki/Exploding_Celeste. Tak się składa, że problem ten ma też wpływ na misję z black metalem 4wd. Można poziom trudności tych misji doprowadzić do normalności za pomocą frapsa lub ustawić grafę na full, jak piszą w linku. Mi się frapsa nie chciało instalować, a grafę nawet jak na fulla dałem to chodziło płynnie, choć kompa mam już też niezbyt nowego. Najlepsze wyjście to pozmieniać opcje dźwięku :) Odznaczyć EAX i tą opcję wyżej, a wtedy spadnie płynność i misje te będą znów wykonalne.

A co do 1 misji, to myślę, że większa trudność wynika z faktu gorszego przyspieszenia samochodów w wersji 1.2. Jak porównywałem te 2 wersje to różnica jest bardzo odczuwalna. Wydaje się, że w wersji 1.2 samochód rusza z miejsca, jakby miał w bagażniku tonę ołowiu. I dotyczy to wszystkich bryk.