Witam.
Tytułem wstępu: mam dość szczegółowo rozpisany scenariusz na moda. Jako, że niezbyt znam się na technikaliach, starałem się zaprojektować misje na podstawie już istniejących, aby nie wpaść w coś zbyt trudnego/niewykonalnego.
Przez ostatnie miesiące starałem się znaleźć tutoriale na ten temat. Szczególnie użyteczny był temat Pistolecika. Testowałem to, co napisał i wydaje się, że rozumiem i działa.
Wszystkie tutoriale jakie czytałem (może coś przeoczyłem? Jeżeli tak, to proszę, podajcie linka) skupiały się raczej na dodawaniu pojedyńczych obiektów- typu bodyguard, samochód itp. Nie wiem więc, i to jest moje pierwsze pytanie, jak zedytować już istniejącą misję w sposób następujący: usunąć istniejące skrypty (przynajmniej niektóre) i objectives.
Na ten przykład, staram się zmienić mapę Tutorialu:
-Jak usunąć następujące po starcie "misje" (idź do głównej sali magazynu, podnieś bronie, użyj mikrofonu...)? Czy to wszystko jest w skrypcie głównej postaci Tommiego?
-Czy są jakieś dodatkowe skrypty, które muszę usunąć (np- łopatologicznie udaje mi się przenieść startowego Tommiego na ulicę, ale po sekundzie od startu gra się kończy. WYDAJE MI SIĘ, że problemem jest to, że jestem na zewnątrz i pomiędzy mną a zadaniem, które muszę wykonać znajdują się w danym momencie zamknięte drzwi, więc gra widzi, że nie będę mógł wykonać zadania. Muszę więc otworzyć drzwi)?
Dodatkowo, wydaje mi się, że mam problem z programem Mafia World Editor. Otóż, za pomocą BScriptView dodałem 3 postaci (NPCe). W Mafia World Editor ustawiłem je tam, gdzie chciałem. Do tej pory wszystko działało dobrze. Następnie w BScriptView dodałem około 15 skrzynek, które chciałem rozstawić na mapie za pomocą Editora. Niestety, Editor tym razem już nie chce odpalić mapy (przy ładowaniu Tutoriala się zawiesza, każdą inną ładuje źle- pokazuje się niebo. Profilaktycznie zrobiłem parę kopii Mafii na dysku i mapy z tej, której nie ruszałem, ładuje bez problemu...). Czy ktoś wie, o co może chodzić? Ew- może jest lepszy sposób na umieszczanie obiektów w grze?
No i na razie ostatnie pytanie- na forum widziałem daaawny topic Mnicha, w którym pytał się, jak się zmienia dzień na noc. Ktoś odpowiedział mu, że to większa robota. Ale to było dawno temu, może teraz mamy już technologię, która pozwoli to zrobić dużo łatwiej? ;)
Na zakończenie chciałbym powiedzieć, że jeżeli to wszystko już gdzieś w internecie jest zapisane, to bardzo przepraszam. Starałem się przygotować do modowania Mafii dość porządnie, więc jeżeli coś przeoczyłem to tylko dlatego, że jestem ślepy i głupi. W takim wypadku, proszę, nie krytykujcie mnie bardziej niż trzeba ;)
Wiem, że próba modowania Mafii jest dość wymagająca, ale starałem się naprawdę napisać to sobie tak, żeby nie ingerować w samą grę, tylko właśnie pozamieniać ustawienie modeli i zmienić misje w grze.
Dzięki za pomoc!
Tytułem wstępu: mam dość szczegółowo rozpisany scenariusz na moda. Jako, że niezbyt znam się na technikaliach, starałem się zaprojektować misje na podstawie już istniejących, aby nie wpaść w coś zbyt trudnego/niewykonalnego.
Przez ostatnie miesiące starałem się znaleźć tutoriale na ten temat. Szczególnie użyteczny był temat Pistolecika. Testowałem to, co napisał i wydaje się, że rozumiem i działa.
Wszystkie tutoriale jakie czytałem (może coś przeoczyłem? Jeżeli tak, to proszę, podajcie linka) skupiały się raczej na dodawaniu pojedyńczych obiektów- typu bodyguard, samochód itp. Nie wiem więc, i to jest moje pierwsze pytanie, jak zedytować już istniejącą misję w sposób następujący: usunąć istniejące skrypty (przynajmniej niektóre) i objectives.
Na ten przykład, staram się zmienić mapę Tutorialu:
-Jak usunąć następujące po starcie "misje" (idź do głównej sali magazynu, podnieś bronie, użyj mikrofonu...)? Czy to wszystko jest w skrypcie głównej postaci Tommiego?
-Czy są jakieś dodatkowe skrypty, które muszę usunąć (np- łopatologicznie udaje mi się przenieść startowego Tommiego na ulicę, ale po sekundzie od startu gra się kończy. WYDAJE MI SIĘ, że problemem jest to, że jestem na zewnątrz i pomiędzy mną a zadaniem, które muszę wykonać znajdują się w danym momencie zamknięte drzwi, więc gra widzi, że nie będę mógł wykonać zadania. Muszę więc otworzyć drzwi)?
Dodatkowo, wydaje mi się, że mam problem z programem Mafia World Editor. Otóż, za pomocą BScriptView dodałem 3 postaci (NPCe). W Mafia World Editor ustawiłem je tam, gdzie chciałem. Do tej pory wszystko działało dobrze. Następnie w BScriptView dodałem około 15 skrzynek, które chciałem rozstawić na mapie za pomocą Editora. Niestety, Editor tym razem już nie chce odpalić mapy (przy ładowaniu Tutoriala się zawiesza, każdą inną ładuje źle- pokazuje się niebo. Profilaktycznie zrobiłem parę kopii Mafii na dysku i mapy z tej, której nie ruszałem, ładuje bez problemu...). Czy ktoś wie, o co może chodzić? Ew- może jest lepszy sposób na umieszczanie obiektów w grze?
No i na razie ostatnie pytanie- na forum widziałem daaawny topic Mnicha, w którym pytał się, jak się zmienia dzień na noc. Ktoś odpowiedział mu, że to większa robota. Ale to było dawno temu, może teraz mamy już technologię, która pozwoli to zrobić dużo łatwiej? ;)
Na zakończenie chciałbym powiedzieć, że jeżeli to wszystko już gdzieś w internecie jest zapisane, to bardzo przepraszam. Starałem się przygotować do modowania Mafii dość porządnie, więc jeżeli coś przeoczyłem to tylko dlatego, że jestem ślepy i głupi. W takim wypadku, proszę, nie krytykujcie mnie bardziej niż trzeba ;)
Wiem, że próba modowania Mafii jest dość wymagająca, ale starałem się naprawdę napisać to sobie tak, żeby nie ingerować w samą grę, tylko właśnie pozamieniać ustawienie modeli i zmienić misje w grze.
Dzięki za pomoc!
I got used to it.