Dubbing i muzyka z oryginału

Podłożyłem pod nagranie z pierwszej cutscenki i misji z remaku dialogi i muzykę z jedynki. Wyszło tak średnio, dźwięk się rozłazi, ale wyszło moim zdaniem całkiem ciekawie :) Tylko czekać aż ktoś podmieni do remaku muzykę z oryginalnej jedynki, bo dialogi niestety nie pasują :( Oto ten film:
https://youtu.be/23p8rzcoAtk
Czekam na jakieś opinie :)

P.S. Nie da się tu jakoś wstawić linka z yt żeby było z miniaturą razem?
Jakiś czas temu wpadłem na podobny pomysł, ale nie miałem czasu tego robić. Ja myślałem, żeby te gameplaye zedytować, ale samą muzykę zmienić, ale dubbing i odgłosy otoczenia na razie zostawić oryginalne. Pomysł bardzo dobry i cieszę się, że ktoś podjął taką inicjatywę, ale wykonanie kiepskie, bo poszedłeś na łatwiznę, wycinając ścieżkę z oryginału jako jeden cały ciąg. Przez to w momencie kiedy mówi Detektyw Norman słychać Tommego itp. To inaczej należałoby zrobić - wypakować wszystkie pliki z oryginalnej gry za pomocą MafiaDataXTractora, a następnie na jednej ścieżce wkleić muzykę z folderu SOUNDS/MUSIC, a dialogi osobno dopasowywać z folderu SOUNDS ręcznie wybierać i wstawiać w odpowiednim momencie na osi czasu. Należało by się wspomóc programem Mafia Text Editor i plikiem TABLES/textdb_pl.def, aby wiedzieć pod którym numerkiem jest dany dialog, np. pierwszy dialog Tommego w grze, w którym mówi Detektyw Norman? to 00010130.wav Na pewno efekt byłby znacznie lepszy, ale niestety kosztowałoby to kilkanaście razy więcej pracy. Chociaż ja bym się na razie tak jak wspomniałem wyżej ograniczył do samej podmiany soundtracku na oryginalny, a z oryginalnymi głosami się na razie wstrzymał 2-3 lata, aż technologia sztucznej inteligencji na kopiowanie głosów zostanie wreszcie dopracowana i upubliczniona. Z racji, że dialogi są znacznie zmienione w tym remaku, ciężko w chwili obecnej będzie to sensownie zmienić na oryginalne głosy, bazując tylko na plikach z oryginalnej wersji gry. Swoją drogą ciekawe jak to będzie z tym oryginalnym soundtrackiem, który też miał być przecież obecny w tym remaku. Ile piosenek z oryginału znajdzie się w remaku, bo na razie na gameplayach słyszałem tylko motyw główny. Jeżeli będzie brakowało jakiś oryginalnych ścieżek, to może to wynikać z tego, że od 2002 roku niektóre licencje znacznie podrożały i nie opłaca się ich kupować, co jest o tyle bez sensu, że właściciele praw autorskich chcąc więcej zarobić podnoszą cenę, ale robiąc to przesadnie odnoszą odwrotny efekt od zamierzonego, gdyż zamiast zarobić więcej nic nie zarobią, a fani oryginału i tak sobie później przywrócą oryginalny soundtrack za pomocą nieoficjalnych modyfikacji.

PS. Również czekam aż administracja naprawi tagi youtube i spoiler, które popsuły się już jakiś czas temu chyba po aktualizacji forum.
Zazdroszczę ludziom którym jeszcze 2020 roku ,gdzie rynek jest już przede wszystkim konsolowy chce się bawić z modami do gier :) Dla mnie niestety ale efekt wypada słabo, muzyka kompletnie nie pasuje do tego co widzimy na ekranie, dialogi również i poza nostalgią nie widzę sensu grania z takimi modyfikacjami . Lepiej zdjąć te okulary nostalgia i cieszyć się nową grą a nie myśleć co tu można poprawić , zmienić ale to tylko moje zdanie Co do muzyki z original, to parę utworów już się znalazło w demie wiec podejrzewam ze większość wróci.
jakbaj napisał(a):
Zazdroszczę ludziom którym jeszcze 2020 roku ,gdzie rynek jest już przede wszystkim konsolowy chce się bawić z modami do gier :) Dla mnie niestety ale efekt wypada słabo, muzyka kompletnie nie pasuje do tego co widzimy na ekranie, dialogi również i poza nostalgią nie widzę sensu grania z takimi modyfikacjami . Lepiej zdjąć te okulary nostalgia i cieszyć się nową grą a nie myśleć co tu można poprawić , zmienić ale to tylko moje zdanie Co do muzyki z original, to parę utworów już się znalazło w demie wiec podejrzewam ze większość wróci.


Które utwory są poza motywem głównym?
Patryk napisał(a):
Jakiś czas temu wpadłem na podobny pomysł, ale nie miałem czasu tego robić. Ja myślałem, żeby te gameplaye zedytować, ale samą muzykę zmienić, ale dubbing i odgłosy otoczenia na razie zostawić oryginalne. Pomysł bardzo dobry i cieszę się, że ktoś podjął taką inicjatywę, ale wykonanie kiepskie, bo poszedłeś na łatwiznę, wycinając ścieżkę z oryginału jako jeden cały ciąg. Przez to w momencie kiedy mówi Detektyw Norman słychać Tommego itp. To inaczej należałoby zrobić - wypakować wszystkie pliki z oryginalnej gry za pomocą MafiaDataXTractora, a następnie na jednej ścieżce wkleić muzykę z folderu SOUNDS/MUSIC, a dialogi osobno dopasowywać z folderu SOUNDS ręcznie wybierać i wstawiać w odpowiednim momencie na osi czasu. Należało by się wspomóc programem Mafia Text Editor i plikiem TABLES/textdb_pl.def, aby wiedzieć pod którym numerkiem jest dany dialog, np. pierwszy dialog Tommego w grze, w którym mówi Detektyw Norman?


Trudno, żeby dialogi tutaj pasowały, skoro do baru spóźniony przychodzi Detektyw Norman, zamiast Tommiego. Poza tym to nie znam się na plikach z Mafii zbytnio poza muzyką :P
Duke Ellington - The Mooche oraz Django Reinhardt - Cavalerie. Stawiam ze Belleville też jest raczej pewny skoro został on użyty ponownie w Mafii 2
Patryk napisał(a):
Jakiś czas temu wpadłem na podobny pomysł, ale nie miałem czasu tego robić. Ja myślałem, żeby te gameplaye zedytować, ale samą muzykę zmienić, ale dubbing i odgłosy otoczenia na razie zostawić oryginalne. Pomysł bardzo dobry i cieszę się, że ktoś podjął taką inicjatywę, ale wykonanie kiepskie, bo poszedłeś na łatwiznę, wycinając ścieżkę z oryginału jako jeden cały ciąg. Przez to w momencie kiedy mówi Detektyw Norman słychać Tommego itp. To inaczej należałoby zrobić - wypakować wszystkie pliki z oryginalnej gry za pomocą MafiaDataXTractora, a następnie na jednej ścieżce wkleić muzykę z folderu SOUNDS/MUSIC, a dialogi osobno dopasowywać z folderu SOUNDS ręcznie wybierać i wstawiać w odpowiednim momencie na osi czasu. Należało by się wspomóc programem Mafia Text Editor i plikiem TABLES/textdb_pl.def, aby wiedzieć pod którym numerkiem jest dany dialog, np. pierwszy dialog Tommego w grze, w którym mówi Detektyw Norman? to 00010130.wav Na pewno efekt byłby znacznie lepszy, ale niestety kosztowałoby to kilkanaście razy więcej pracy. Chociaż ja bym się na razie tak jak wspomniałem wyżej ograniczył do samej podmiany soundtracku na oryginalny, a z oryginalnymi głosami się na razie wstrzymał 2-3 lata, aż technologia sztucznej inteligencji na kopiowanie głosów zostanie wreszcie dopracowana i upubliczniona. Z racji, że dialogi są znacznie zmienione w tym remaku, ciężko w chwili obecnej będzie to sensownie zmienić na oryginalne głosy, bazując tylko na plikach z oryginalnej wersji gry. Swoją drogą ciekawe jak to będzie z tym oryginalnym soundtrackiem, który też miał być przecież obecny w tym remaku. Ile piosenek z oryginału znajdzie się w remaku, bo na razie na gameplayach słyszałem tylko motyw główny. Jeżeli będzie brakowało jakiś oryginalnych ścieżek, to może to wynikać z tego, że od 2002 roku niektóre licencje znacznie podrożały i nie opłaca się ich kupować, co jest o tyle bez sensu, że właściciele praw autorskich chcąc więcej zarobić podnoszą cenę, ale robiąc to przesadnie odnoszą odwrotny efekt od zamierzonego, gdyż zamiast zarobić więcej nic nie zarobią, a fani oryginału i tak sobie później przywrócą oryginalny soundtrack za pomocą nieoficjalnych modyfikacji.

PS. Również czekam aż administracja naprawi tagi youtube i spoiler, które popsuły się już jakiś czas temu chyba po aktualizacji forum.


Z prawami do utworów jest talo problem że niektóre rodziny zmarłych wykonawców po prostu nie chcą ze by ich muzyka była kojarzona z grami itp. Krewni Franka Sinatry odmówili praw na jakiekolwiek wykorzystanie jego utwrów w mafii 2 ze względu na tematykę mafijną z którą artysa nigdy nie chciał być kojarzony wiec nie tylko kwestie finansowe grają tu rolę.
Według mnie soundtrack z oryginalnej Mafii fajnie pasuje do nowej wersji.. W sumie ten nowy soundtrack też jest dobry i fajnie komponuje się ze scenkami. Jednak scenka z pościgu jest zbyt krótka i poprzycinana. Spowodowało to taki efekt jakby zbyt szybko wszystko się działo. W trakcie jej oglądania nie mamy więc zbytnio czasu na przemyślenia.
Snejk napisał(a):
Według mnie soundtrack z oryginalnej Mafii fajnie pasuje do nowej wersji.. W sumie ten nowy soundtrack też jest dobry i fajnie komponuje się ze scenkami. Jednak scenka z pościgu jest zbyt krótka i poprzycinana. Spowodowało to taki efekt jakby zbyt szybko wszystko się działo. W trakcie jej oglądania nie mamy więc zbytnio czasu na przemyślenia.


Ja nic ze sceny pościgu nie przycinałem, jedyne co przyciąłem to niektóre kwestie dialogowe Tomiego, żeby pasowało do tego co się dzieje, Gameplay z remaku wziąłem od jakiegoś youtubera z zagranicy :)
Zrobiłem swoją poprawioną wersję, gdzie zmieniłem tylko soundtrack na stary, zaś dubbing i odgłosy tła pozostawiłem oryginalne:
Obrazek


Sherlock Holmes napisał(a):
Poza tym to nie znam się na plikach z Mafii zbytnio poza muzyką :P

Chodzi o to, że każda pojedyncza kwestia dialogowa w Mafii znajduje się w osobnym pliku, choć początkowo znajdują się one razem spakowane w archiwum DTA - to jest właściwie na tej samej zasadzie jak pakuje się pliki w archiwum ZIP lub RAR. Jak je sobie wypakujemy MafiaDataXTractorem to mając każdą kwestie osobną można bardzo dokładnie to dopasować w edytorze video - przesuwamy na osi czasu na klatkę, w której dany aktor zaczyny otwierać otwór gębowy i wstawiamy plik audio z właściwym dialogiem. Tylko, że to jest o wiele więcej roboty, kilkanaście więcej razy czasu należałoby zmarnować na taką dłubaninę, choć efekt byłby znacznie lepszy.

Sherlock Holmes napisał(a):
Trudno, żeby dialogi tutaj pasowały, skoro do baru spóźniony przychodzi Detektyw Norman, zamiast Tommiego.

Z tym pierwszym to najwięcej kombinowania, bo to trzeba by albo zrobić sklejankę audio - wyciąć z jakiegoś dialogu urywek, w którym Norman mówi sylabę "to", a z jakiegoś innego "mi" i to połączyć, albo zrobić to inaczej, prościej - po wejściu Detektywa Normana wycinamy ten fragment i od razu po tym jak podchodzi do stolika byłoby ujęcie jak zaczynają rozmowę. W dalszej części intermezza jest już łatwiej, choć także by trzeba trochę później wyciąć video, ponieważ w wersji Definitive Edition jest więcej dialogów niż w oryginalnej.

jakbaj napisał(a):
Z prawami do utworów jest talo problem że niektóre rodziny zmarłych wykonawców po prostu nie chcą ze by ich muzyka była kojarzona z grami itp. Krewni Franka Sinatry odmówili praw na jakiekolwiek wykorzystanie jego utwrów w mafii 2 ze względu na tematykę mafijną z którą artysa nigdy nie chciał być kojarzony wiec nie tylko kwestie finansowe grają tu rolę.

Tylko dziwne, że w 2002 roku jakoś udało się pozyskać te prawa. Swoją drogę to dla mnie bezsensowne podejście - setki tysięcy osób usłyszało stare utwory różnych artystów tylko dzięki temu, że zostali umieszczeni jako soundtrack. Te osoby oceniają produkt nawet nie zapoznawszy się z nim - przecież w grze Mafia nie chodzi o jakieś bezmyślne strzelanie, ale o specyficzną atmosferę, które tworzą stare utwory, stare samochody i stare miasto. Tak jako ciekawostkę dodam, że wszystkie misje Mafii można przejść bez użycia broni palnej. Jedynym wyjątkiem jest tutaj misja, gdzie trzeba zastrzelić polityka snajperką z więzienia.
A skąd masz dubbing z remaku bez muzyki? Ja nie miałem dostępu do dema tylko do tego co jest na yt :)
P.S. Te dialogi mają jakiś taki dziwny pogłos, czy mi się wydaje?
P.S.2 Dobra, teraz opis zauważyłem :)
P.S.3 Jedyne co mnie nie pasuje to ostatnia scena, jak Sam szedł wręczyć Tommiemu zapłatę to było chyba bardziej zwolnione tempo :)
Sherlock Holmes napisał(a):
P.S.3 Jedyne co mnie nie pasuje to ostatnia scena, jak Sam szedł wręczyć Tommiemu zapłatę to było chyba bardziej zwolnione tempo :)

Akurat nie zmieniałem tempa video, tak było w oryginale. Dziwne, że wydaje Ci się to wolniejsze, być może właśnie przez starą muzykę, która zmienia odbiór tej sceny.

Sherlock Holmes napisał(a):
P.S. Te dialogi mają jakiś taki dziwny pogłos, czy mi się wydaje?

Użyłem filtra do izolowania wokalu - nie jest on idealny, po usunięciu muzyki jakość głosów troszkę została pogorszona, a w niektórych pojedynczych momentach minimalnie słychać oryginalną muzykę.

Sherlock Holmes napisał(a):
A skąd masz dubbing z remaku bez muzyki? Ja nie miałem dostępu do dema tylko do tego co jest na yt :)

No gdybym miał dostęp do dema, to jakość byłaby trochę lepsza, choć myślę, że ten filtr co go użyłem poradził sobie nie najgorzej.
jakbaj napisał(a):
Duke Ellington - The Mooche oraz Django Reinhardt - Cavalerie. Stawiam ze Belleville też jest raczej pewny skoro został on użyty ponownie w Mafii 2

Jest też "Cavalerie"? Nie słyszałem na żadnym gameplayu, ale bardzo fajnie. Powróci też "You Rascal You" ale wykonaniu Louisa Armstronga.
No i ogólnie świetna robota z tym podłożeniem soundtracku. W większości scen bardzo dobrze pasuje, może oprócz tej na początku. Trochę się gryzie ta muzyczka z Hoboken z rozmową Tommyego i Normana, która w remake'u jest bardzo napięta :p
Kempol napisał(a):
No i ogólnie świetna robota z tym podłożeniem soundtracku. W większości scen bardzo dobrze pasuje, może oprócz tej na początku. Trochę się gryzie ta muzyczka z Hoboken z rozmową Tommyego i Normana, która w remake'u jest bardzo napięta :p


Racja, za to podczas pościgu jest jakaś taka nijaka w nowej wersji, ale mnie tam muzyka z Hoboken tutaj nie przeszkadza :D
cron