No strasznie mało jest na temat modowania mafii 2, więcej można pobawić się w mafii 1 tak mi się zdaje ;) Na razie zmieniałem tylko parametry aut bo doszedłem do tego punktu, który opisałem i sie prace zatrzymały. Przekonwertowanie z sds do dae było konieczne ze względu na to że pliki dae bez problemu mogę edytować w blenderze i z powrotem zapisać je do dae. No niestety nie mam nic co spakuje te pliki w sds :D Na razie poszukam innego sposobu na edycję modeli pojazdów. Dzięki za te linki, będę mógł z czymś innym chociaż ruszyć ale może tam też da się zrobić to o czym mówiłem, ogarnę wieczorkiem :D
A więc tak: Pobieramy SDS Manager (sds tool)
https://mafiamods.com/mods/sds-tool/ , szukamy folderu gdzie znajduje się Mafia2.exe. Wybieramy zakładkę w której znajduje się sds który nas interesuje, wybieramy ten plik i klikamy strzałkę żeby wypakować. Pobieramy Zmodeler 3.2.0
https://www.zmodeler3.com i wybieramy licencję która nas interesuje (trial jest na 15 dni, szkoda). Ta wersja Zmodelera ma możliwość importu plików .mafia który znajduje się w folderze extracted który wypakowaliśmy z .sds SDS toolem. Wybieramy więc import > szukamy folderu > wybieramy plik .mafia. Zmodeler zaimportuje model wraz ze szkieletem. Przy wybieraniu pliku .mafia pod spodem można jeszcze zaimportować materiały (pliki z rozszerzeniem .mtl). Jak już ogarnę dokładnie to będę pisał dalej, bo mało jest info na ten temat wgl :( A co do tamtego sposobu z wypakowaniem sds do dae, to już sobie daruje bo nie wiem co dalej z tymi plikami dae zrobić żeby były wpakowane do sds.. A wygodnie jest edytować w blenderze po prostu, który te pliki otwiera :D
Połączyłem dwa twoje posty, które napisane były jeden pod drugim, pamiętaj, by tego nie robić - niv