Problem z zmodelerem - psujące się proporcje.

Mam problem.
Od przedwczoraj zmodeler zaczął mi psuć proporcje importowanych obiektów. Chodzi mi tu mianowicie o jego drugą część, tą w której się nakłada tekstury do UV'ów, które znikają po przeniesieniu z Blendera. Zorientowani powinni ogarnąć. Założę się, że zapewne coś po prostu kliknąłem, przez co tak się dzieje. Przykład:


Jest to dość irytujące, bo ZModeler posiada bardzo toporną obsługę, tak samo jak skalowanie w nim jest dość ciężkie, tym bardziej, że na pewno nie trafię w idealnie takie same proporcje jakie pierwotnie były w Blenderze.
Mimo, że grono moderów na tym forum 'wymiera' to może ktoś będzie wiedział co jest problemem. Będę wdzięczny ;-)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
1. ZModeler to diabelstwo.
2. Jak przenosiłeś model do ZModa z Blendera, używałeś formatu .3ds? Jeśli tak, to się nie dziwię, że są problemy.
Obrazek
Tak 3ds, ale zawsze było dobrze, poza tym, że gubiło ścieżki do tekstur i było trzeba je jeszcze raz dodać, co nie było żadnym problemem, wręcz to mogę nazwać żmudną procedurą przenoszenia modelu do Mafii.
W ten sposób przenoszę, bo tak mnie Cukier nauczył, problem w tym, że teraz coś skopałem.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Format .3ds ma sklerozę, dlatego trzeba od nowa tekstury dawać.
W ZModzie postaw flata z zdjęciem konfesjonału. Modify/Scale, Wybierasz Y u góry i jedziesz aż się z zdjęciem pokryje. Przynajmniej tak jest w wersji 1.07.
Albo wyślij mi ten model, to go przepuszczę przez 3dsmaxa i dam export do Zmodelera 2.
Obrazek
Ja sobie z tym radzę, tylko pytam o zastosowanie problemu na przyszłość, bo ja mogę sobię spokojnie zeskalować patrząc np. czy jak gdzieś jest kwadrat w Blenderze, to żeby po przeskalowaniu w ZModelerze też był w miarę równy kwadrat. Problem jest tylko taki, co mogłem kliknąć, że się tak robi, żebym na przyszłość się nie musiał z tym męczyć. I oto mianowicie pytam, a ten model dałem tylko jako przykład.
EDIT: Ale jak sobie nie poradzę z naprawieniem tego, to dzięki na przyszłość, że nie muszę się męczyć ze wszystkimi proporcjami, tylko wystarczy kliknąć daną oś na górze ;-)

EDIT 2: Poradziłem sobie z problemem, pojawiał się on tylko jeśli robiłem to na modelu, który pochodził z innego komputera, który ja po prostu teksturowałem. Dzięki za chęci pomocy, temat do zamknięcia.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek