Może faktycznie trochę przesadziłem
Nie chciałem zniechęcić kolegi do podejmowania jakichkolwiek prób, lecz ostrzec, że początki bywają trudne. Być może moja niewiedza, brak znajomości skrótów klawiszowych, czy po prostu chęci po nieudanych próbach przyczyniły się do porzucenia tematyki modelowania. Niektórym nauka idzie szybko, innym zaś (tak jak mnie) po obejrzeniu masy tutoriali i tak nie będzie szło najlepiej. Dobrze jest mieć jakiegoś obeznanego w tym temacie znajomego jak w przypadku Dona, który będzie na bieżąco monitorował pracę, dokładnie omawiał, wskazywał błędy i metody ich usunięcia. Taka nauka indywidualna jest najskuteczniejsza.
Heh pamiętam mój zapał na początku, kiedy chciałem stworzyć własną grę w trójwymiarze
Do dyspozycji oczywiście Blender oraz Unity 3d. Miałem obmyślony już scenariusz, struktury misji oraz wizję w głowie. Z tego wszystkiego został jedynie niedokończony projekt z kilkoma źle oteksturowanymi sześciobokami na krzyż zamiast budynków oraz kanciasty ludzik ala minecraft, którym mogłem eksplorować tą nicość. A miała być gra gangsterska przypominająca Mafię...
Na szczęście poszedłem na kompromis i udało mi się stworzyć własną grę... 2d... w programie TGF 2
Nic ciekawego, zwykła platformówka lecz zawsze coś własnego...
Do tego przede wszystkim trzeba mieć zapał oraz obrany cel. Trzeba zacząć od tego, co się będzie modelowało i w jakim celu. Jeżeli stwierdzisz, że po kilku, kilkunastu próbach masz do tego smykałkę, rozwijaj umiejętności dalej i dziel się na forach swoimi dziełami, aby zaciągnąć opinii innych.