Obsluga blender 2.68 windows32

Moglby mi ktos objasnic jak go uzywac? Jest tam masa przyciskow wiem pewnie jestem ciemny. Chcialbym dodac jakis model jeszcze nie wiem jaki ale jakis napewno;) sciaglem go z download blender czy jakos tak.
Postaram się pomóc, w razie czego pytaj, na początek obejrzyj ten poradnik do 13 minuty, dalej Cię nie interesuje, bo i tak nie będzie to wykorzystywane jeśli coś robimy do Mafii. A po co tylko niepotrzebnie "wchłaniać więcej". Jakiś taki poradnik znalazłem obejrzałem kilka fragmentów, myślę, że z samym modelowaniem i podstawami pomoże.

Tutaj jeszcze łap, drugi poradnik, odnośnie teksturowania.

Tylko tam koleś daje wszystkie tekstury w jednym pliku, można to zrobić w pojedynczych prostą czynnością. W prawym menu, w edit mode wybierasz taką kulkę, 4 pozycja od końca, tam tworzysz nowy materiał - taki plusik po prawej, no chyba, że już jakiś masz. Jeśli zaś chcesz usunąć, to w object mode klikasz minusa. Przechodzisz zakładkę w bok, taka szachownica. Tam wybierasz "type" - "image or movie" i poniżej w rozwinięciu "Image" otwierasz swoją teksturę. Tak z każdą teksturą. Jak widać, nic skomplikowanego.
W razie czego pytaj.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Chwilowo nie mam neta i pisze na telefonie i zle mi sie oglada jest jakis pisany poradnik?.
Raczej są jedynie poradniki wideo. Nic innego nie potrafi przekazać wiedzy lepiej niż film. Pisemne tutoriale nie obrazują nam dokładnie sytuacji, na jakie możemy się natknąć podczas tworzenia. Ja zaczynałem moją przygodę z Blenderem od poradników różnej maści począwszy od youtube aż do stronki polskikursblendera.pl (którą polecam na początek)
Z własnego doświadczenia wiem, że ogarnianie blendera to dla przeciętnego laika nie lada wyzwanie. Mi to kilka ładnych dni zajęło a efekty były jakie były...
Zniechęciłem się wkrótce i raczej do tego już nie wrócę.
Niemniej podziwiam ludzi tworzących tak rozmaite modele, jak szczegółowo odwzorowane samochody do wykorzystania np w grach, czy modele postaci.
Więc jeżeli posiadasz chociaż minimalne zdolności artystyczne, dość obszerną wiedzę z dziedziny informatyki oraz masz ogromnie dużo czasu i stalowe nerwy to jest to coś dla Ciebie. Jeżeli nie, polecam dać sobie spokój i nie marnować czasu na frustrację przy komputerze.
Gdzie tam! Nie przesadzaj, gdyby tak to wyglądało, już dawno bym wywalił komputer przez okno, przy moich nerwach. Mnie Cukier nauczył w jeden wieczór na współdzieleniu ekraniu jak się brałem za tworzenie The Lost Family Moda, później jakieś drobnostki weszły mi same, wczoraj tylko trochę wzbogaciłem swoją wiedzę, bo potrzebowałem do czego innego. Wszystko opiera się głównie na kilku kombinacjach klawiszowych i zapamiętanej kolejności czynności. Samej informatyki też nie potrzeba do Blendera, ja się na informatyce znam tyle, że wczoraj się podziwiałem jak udało mi się sprawdzić jaką mam kartę graficzną. Tak jak mówię, wszystko opiera się na żmudnym i nudnym powtarzaniu tych samych czynności, chcesz zrobić ścianę, nic prostszego: E, 5, 1, ctrl, przeciągam, klikam, 5. I tak w kółko. Co do poradników tekstowych, na pewno są, jednak tak jak mówi Bolt, na filmie to lepiej widać, bo kolejno widzimy co klikać itp. Lepiej zostaw sobie na potem i rób równo z poradnikiem, tak Ci łatwiej wejdzie. Samo oglądanie nic nie da.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Może faktycznie trochę przesadziłem ;-) Nie chciałem zniechęcić kolegi do podejmowania jakichkolwiek prób, lecz ostrzec, że początki bywają trudne. Być może moja niewiedza, brak znajomości skrótów klawiszowych, czy po prostu chęci po nieudanych próbach przyczyniły się do porzucenia tematyki modelowania. Niektórym nauka idzie szybko, innym zaś (tak jak mnie) po obejrzeniu masy tutoriali i tak nie będzie szło najlepiej. Dobrze jest mieć jakiegoś obeznanego w tym temacie znajomego jak w przypadku Dona, który będzie na bieżąco monitorował pracę, dokładnie omawiał, wskazywał błędy i metody ich usunięcia. Taka nauka indywidualna jest najskuteczniejsza.

Heh pamiętam mój zapał na początku, kiedy chciałem stworzyć własną grę w trójwymiarze ;-) Do dyspozycji oczywiście Blender oraz Unity 3d. Miałem obmyślony już scenariusz, struktury misji oraz wizję w głowie. Z tego wszystkiego został jedynie niedokończony projekt z kilkoma źle oteksturowanymi sześciobokami na krzyż zamiast budynków oraz kanciasty ludzik ala minecraft, którym mogłem eksplorować tą nicość. A miała być gra gangsterska przypominająca Mafię... :roll:
Na szczęście poszedłem na kompromis i udało mi się stworzyć własną grę... 2d... w programie TGF 2 :-) Nic ciekawego, zwykła platformówka lecz zawsze coś własnego...

Do tego przede wszystkim trzeba mieć zapał oraz obrany cel. Trzeba zacząć od tego, co się będzie modelowało i w jakim celu. Jeżeli stwierdzisz, że po kilku, kilkunastu próbach masz do tego smykałkę, rozwijaj umiejętności dalej i dziel się na forach swoimi dziełami, aby zaciągnąć opinii innych.
cron