Modelowanie postaci

Jaki polecacie program do przerabiania/tworzenia modeli postaci. Chciałem używać do tego zmodelera lecz niestety nie chcą mi się do niego importować modele postaci z gry.
W pełni się chyba nie da edytować, ale można zrobić pewne obejścia, z którego korzystali np. twórca The Lost Family Moda czy Commision Moda. Przyda Ci się do tego program Djbozkosz's 4DS manager. Zrób w folderze MODELS kopie modelu postaci z gry o podobnej sylwetce do postaci, której chcesz dodać, np. Tommy.4ds skopiuj i wklej pod dowolną inną nazwą np. Robert.4ds. Następnie otwieramy ten nowo utworzony plik programem Djbozkosz's 4DS manager.

Obrazek

Jak widzimy za twarz odpowiada plik Tommy1.bmp. Przechodzimy do folderu MAPS i otwieramy ten plik jakimś programem graficznym, np. Photoshop dobrze nadaje się do takich przeróbek. Przerabiamy tę teksturę twarzy na taką jaką chcemy uzyskać. Może to potrwać trochę czasu w zależności od stopnia skomplikowania i naszych umiejętności. Następnie przerobiony plik zapisujemy pod inną nazwą, np. Robert1.bmp. W Djbozkosz's 4DS managerze w zakładce Diffuse texture: zamieniamy w polu TOMMY1.BMP na ROBERT1.BMP i klikamy na FileSave. Podobnie możemy zrobić z resztą modelu – garniturem/bluzą, spodniami, butami. Czyli nie możemy edytować siatki 3D, a jedynie wymieniać tekstury w już istniejących modelach, ale na szczęście jak widać na przykładzie poniżej, efekt zdaje się być wystarczający:

Obrazek
Tylko tak jak napisałem, najlepiej skopiować sobie dany model 4ds pod inną nazwą, aby nie tracić oryginału w grze.
Super, wielkie dzięki. A gdybym chciał stworzyć i oteksturować własny model, a następnie dodać go do gry ? Coś na wzór bossa z the lost family moda (Al Capone)
No właśnie wszystkie nowe postacie w The Lost Family Modzie zostały dodane sposobem opisanym przeze mnie powyżej. Szef Al Capone to tak naprawdę model Vincenza z podmienionymi teksturami.
Znalazłem moda który podmienia model głównego bohatera na vito z mafii 2, więc musi być jakiś sposób. https://gamemodding.com/en/mafia-the-ci ... letta.html