W pełni się chyba nie da edytować, ale można zrobić pewne obejścia, z którego korzystali np. twórca
The Lost Family Moda czy
Commision Moda. Przyda Ci się do tego program
Djbozkosz's 4DS manager. Zrób w folderze MODELS kopie modelu postaci z gry o podobnej sylwetce do postaci, której chcesz dodać, np. Tommy.4ds skopiuj i wklej pod dowolną inną nazwą np. Robert.4ds. Następnie otwieramy ten nowo utworzony plik programem Djbozkosz's 4DS manager.
Jak widzimy za twarz odpowiada plik Tommy1.bmp. Przechodzimy do folderu MAPS i otwieramy ten plik jakimś programem graficznym, np. Photoshop dobrze nadaje się do takich przeróbek. Przerabiamy tę teksturę twarzy na taką jaką chcemy uzyskać. Może to potrwać trochę czasu w zależności od stopnia skomplikowania i naszych umiejętności. Następnie przerobiony plik zapisujemy pod inną nazwą, np. Robert1.bmp. W Djbozkosz's 4DS managerze w zakładce
Diffuse texture: zamieniamy w polu TOMMY1.BMP na ROBERT1.BMP i klikamy na
File →
Save. Podobnie możemy zrobić z resztą modelu – garniturem/bluzą, spodniami, butami. Czyli nie możemy edytować siatki 3D, a jedynie wymieniać tekstury w już istniejących modelach, ale na szczęście jak widać na przykładzie poniżej, efekt zdaje się być wystarczający:
Tylko tak jak napisałem, najlepiej skopiować sobie dany model 4ds pod inną nazwą, aby nie tracić oryginału w grze.