Mafia New Sounds Cars Engine Mod - Syrena 105 oraz Fiat 126p

Od paru dni miałem w zamierzeniach stworzenie modyfikacji zamieniającej prototypowe auta w Mafii na te bezpośrednio kojarzone z polską motoryzacją.
Dlaczego prototypy? Nie kolidują z autami jeżdżącymi po mieście, dzięki czemu nic podczas właściwej gry (a nie zabawy) nie byłoby nam w stanie zepsuć klimatu.

Modyfikacja miała być kompletna. Miały zostać zmienione modele aut, ich nazwy (w grze jak i w menu), osiągi w autoencyklopedii, parametry techniczne, miniaturki oraz dźwięki silnika nawiązujące do pierwowzorów.

Niestety podczas tworzenia natknąłem się na wiele przeciwności z którymi nie mogłem sobie sam poradzić - Odpowiednie ustawienie osiągów i sterowania aut w RHAM, odnalezienie miniaturek (których ku mojemu zdziwieniu nie było (przynajmniej w formacie obrazu) w folderze maps) oraz kolidowanie się niektórych dźwięków w prototypach.

Autami jakie miały się ukazać w gotowej modyfikacji miałby być te najpopularniejsze (mały Fiat, duży Fiat, Polonez, Syrenka, Warszawa, Mikrus itp.)
Obrobić zdążyłem jedynie dwa z nich. Jeżeli byłby ktoś zainteresowany posłuchać ich dźwięków czy też je pobrać, zapraszam do dwóch poniższych filmów:





Modyfikowanie jakiejkolwiek gry wymaga troszkę oleju w głowie, ja się zaś wybrałem z motyką na słońce.

Co do samych dźwięków, nie jest to szczyt moich umiejętności, ale postanowiłem tutaj się tym podzielić, gdyby ktoś miał ochotę pojeździć sobie taką Syrenką czy Fiatem w Mafii będzie to mógł uczynić z dużo lepszym efektem dzięki powyższym modyfikacjom dźwiękowym.
To naprawdę fajny mod, Bolt. Jeszcze fajniej by było, gdybyś go ukończył w 100%, bo 2 auta to jednak trochę mało. Nikt ci nie każe gnać z tym modem, ale fajnie by było, gdybyś trochę czasu na to jeszcze poświęcił. Można tutaj jeszcze naprawdę wiele fajnych rzeczy zrobić. Pomyśl nad tym i dokończ moda.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Heh... Jakbym znalazł sposoby jak uporać się z powyższymi problemami, ewentualnie ktoś bardziej obeznany w temacie modyfikacji mi pomógł to niewykluczone, że pełna wersja modyfikacji by powstała.
Tak jak wspomniałem, wybrałem się z motyką na słońce, ale nie szkodziło chociaż spróbować.
Bolt napisał(a):
Tak jak wspomniałem, wybrałem się z motyką na słońce, ale nie szkodziło chociaż spróbować.

O Geez ... Ja swojego moda do mafii II robię już od ponad półtorej miesiąca. (Owszem bywały chwile zwątpienia, choć nie tak częste jak przy spolszczeniach)
Sam fakt, że podjąłeś się modyfikowania świadczy o tym, że chciałeś to robić. Możesz zawiesić projekt, ale go nie przekreślaj od razu, bo to najgorsze co może modera spotkać -będzie dość dosadnio świadczyło o twoim zapale do modowania i otym że dosłownie wybrałeś się z motyką na słońce. A co do twoich problemów, to spokojnie. Znajdzie się rozwiązanie. ;-)
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Tommy Gun napisał(a):
A co do twoich problemów, to spokojnie. Znajdzie się rozwiązanie.

Miejmy nadzieję. Moda jeszcze nie przekreśliłem. Co do zapału, mam mnóstwo pomysłów na modyfikowanie mojej ulubionej gry jednak brak mi odpowiednich umiejętności. Cóż, jeżeli ktoś w tym temacie będzie potrafił mi pomóc w kwestii tej modyfikacji, z pewnością pojawi się pełna wersja. Na razie mamy jedynie dwa gotowe dźwięki silnika. Za kolejne zabiorę się gry przynajmniej jeden z powyższych problemów zostanie rozwiązany.
Jakich programów do modyfikowania używasz?
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Do dźwięków używam Goldwave, jeżeli chodzi o samą Mafię to jedynie Mafia Data Xtractor do rozpakowania plików oraz Mafia Text Editor który z resztą pozyskałem z Twojego chomika. Miałem też styczność z BSV oraz World Editorem lecz nie potrafiłem ich dostatecznie opanować.
Jeżeli używasz xtractora, to powinny ci się załadować wszystkie mapy bitowe. Napisz jakie dokładnie miniaturki chcesz, to zobaczę co da się zrobić. Co do tych osiągów i sterowania, to na nic się nie przydam.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Chodzi o miniaturki jakie pojawiają się w menu wyboru samochodu. W maps doszukałem się jedynie miniaturek misji fabularnych.
Spokojnie... może DMateo będzie wiedział. Zapewne miał z tym styczność przy Lost Family mod.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Rozpakuj maps, i na spokojnie w godzinę, bardzo powoli przejrzyj cały folder. Znajdziesz na 100% bo pamiętam, że tam są. Osobiście miałem przyjemność podziwiać te wszystkie tekstury kolejno z dobre 30/40 razy :->
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
No właśnie! Cierpliwość to podstawa. Z ciekawości sam sprawdziłam w maps i są tam te miniaturki, Bolt.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Dopiero teraz znalazłem czas, aby spokojnie usiąść i poszukać ...i faktycznie. Miniaturki odnalazły się :-) Jeden problem mniej. Jak uda mi się jeszcze odpowiednio skonfigurować osiągi samochodów (a mam już jeden pomysł) modyfikacja zostanie w pełni ukończona.

W międzyczasie zamieszczam nowy dźwięk - Borewicza.



Jedyną rzeczą jaka mnie irytuje w dźwiękach samochodów, to odgłosy oryginalne, które miksują się z nowymi. Tego chyba nie da się w żaden sposób ominąć, bo gra korzysta chcąc nie chcąc z plików .dta. Jedyną metodą jest zagłuszanie oryginalnego dźwięku, jednak jak w przypadku powyższego Poldka, odgłos Falconera również jest słyszalny. Ta mała wada będzie występowała zawsze gdy zastosujemy nowy dźwięk.
No. Bardzo fajnie. Ja czekam na pełną wersję moda.
„An eye for an eye makes the whole world blind.”
~Mahatma Gandhi
Pobrałem poloneza, a modyfikacja zapowiada się naprawdę fajnie ;) Dźwięki wymagają malutkiej poprawy ale i tak jest super. Czekam na dalsze wieści na temat moda.