Mafia III - rozgrywka

Założyłem ten temat z uwagi, że wiele jest rozmów na temat rozgrywki w nowej Mafii III, tym bardziej że nie ma konkretnego tematu na forum o tej właśnie tematyce. :)
A w sumie warto się wypowiedzieć bo jest o czym.


GAMEPLAY 1


GAMEPLAY 2



A więc jest o czym rozmawiać. W wielu wywiadach słyszymy że rozgrywka nowej Mafii to drugie GTA. Otwarty sand-box'owy świat, misje poboczne, nie ma ciągłości fabuły(jak w poprzednich częściach misja po misji) i wiele innych rzeczy przypominających GTA/Saints Row.


Model jazdy samochodem

Zacznę od modelu jazdy. Otóż mi się on sam wydaje trochę sztuczny. Nie obraziłbym się gdyby model jazdy został taki jak był w M2, bo był naprawdę dobry. Wydaje mi się że teraz samochody się "ślizgają" po nawierzchni, a wolę "czuć" samochód tak jak w drugiej części. Mam nadzieję że nie dostaniemy modelu jazdy jak np. w Ojcu Chrzestnym II.
Co do jazdy to warto zwrócić uwagę na łatwo przewracające się samochody podczas pościgów. Kula w oponę, lub uderzenie przy średniej prędkości powoduje przewracanie się samochodów wroga i jego wybuch. Nie wygląda to zbyt realistycznie lecz wygląda jak takie urozmaicenie do pościgów które może być naprawdę bardzo fajne ale gdy będzie ono miało umiar.
Interfejs auta wygląda ładnie. Licznik na dole wpisuje się w realia samochodów z późnych lat 60. Lusterko, hm, na razie nie jest jakoś super potrzebne, mam nadzieję że będzie istniała opcja wyłączenia go podczas jazdy, bo może trochę przeszkadzać; zasłaniać widok/zmniejszać pole widzenia ekranu.
Możemy też strzelać samodzielnie podczas jazdy. W M2 tego nie było, ale jakoś nie jest to najbardziej potrzebne moim zdaniem.
Co zwróciło moją uwagę to wyskok naszego bohatera z samochodu podczas dużej prędkości. Ten sobie spokojnie wyskakuje na równe nogi i nic mu się nie stało. Tego nie muszę chyba komentować.

Strzelaniny i walka wręcz

Chowanie się za osłonami to już chyba klasyka gier tego typu. Widać że arsenał broni się powiększy o chociażby wyrzutnik granatów. Nie to żebym narzekał ale mam nadzieję że nie będzie od tego "cięższej maszynerii". Jednak nie wyobrażam sobie Mafii gdzie można robić rozwałkę z wyrzutni rakiet. W Mafii II mieliśmy do czynienia np. z MG-42 ale to w wymaganych momentach gry co było jak najbardziej OK. Tutaj mam nadzieję że autorzy będą znali jakiś umiar.

Walka wręcz jest raczej inna niż w M2. Mam finishery, czyli kończące ruchy. Bohater zabija wroga w jakiś specjalny sposób. Jak na razie widzieliśmy dźgnięcia nożem w głowę i uderzenie o murek. Przypomina to bardzo Ojca Chrzestnego. Tam też mieliśmy coś takiego i myślę że i w Mafii III dostaniemy też taki system walki. Jak na razie wygląda to trochę sztucznie no ale to jest wczesna wersja więc warto poczekać.


Przejmowanie "interesów"

Nowość w Mafii ale widzieliśmy coś takiego już np. ponownie w Ojcu Chrzestnym. Obca posiadłość; bar, klub jakiś interes należący do naszych wrogów. A my po dłuższej strzelaninie go przejmujemy. Twórca wspomina że wraz z przebiegiem fabuły Lincoln nauczy się różnych sposobów wejścia do tych budynków. Zobaczymy, lecz mam nadzieję że nie będzie to główna czynność w grze.


Dostaliśmy parę ujęć z gameplayów nowej Mafii i przypomina ona GTA obsadzone w latach 60. Możliwe że sama rozgrywka się jeszcze zmieni.
Obrazek
Fizyka w ogóle wydaje się być bardzo uboga. Zabawne jest to że model jazdy był lepszy w Mafii 1 z 2002, lepsze tam są też kolizje etc. O tym z jaką pieczołowitością zrobiono fizykę w Mafii 1 świadczy też fakt że ciężar samochodu zależał od liczby pasażerów i tego gdzie siedzą. Zgadzam się z tym wyskakiwaniem z samochodu które jest zupełnym absurdem. Spodziewałem się że zaimplementują coś a la GTA 4/5 skoro mamy rok 2015 a GTA 4 sprzed 7 lat ma animacje bazujące na fizyce. Wybuchy w GTA 4 też wyglądały znacznie lepiej niż w Mafii 3. To wszystko świadczy że Mafia 3 jest robiona nieumiejętnie i niewielkim nakładem środków. Jedyna nadzieja że wszechobecna krytyka wymusi jakieś większe zmiany do premiery.
Bardzo ciesze się, że będzie przejmowanie interesów. Uwielbiałem ten element w Ojcu Chrzestnym. Ja natomiast się zastanawiam, jak będą wyglądały tereny pozamiejskie o ile wgl. będzie do nich dostęp. Czy będzie nam dane chociażby spotkać aligatora? ;)
Myślę że po tym co zrobiło GTA ze zwierzętami w V spotkamy nie tylko aligatory. :P
"Ileż to razy w myślach osiągałem wszystko. Udało mi się tylko nie być komunistą."

Adam Miałczyński, Adaś.
Powrócą tramwaje :D


Obrazek
Gdzieś widziałem przypuszczenia, że w grze pojawią się łodzie i prawdopodobnie przy tym pływanie, czego nie było w poprzednich odsłonach. Ciekaw jestem, że jeśli tak będzie to, czy zobaczmy także motocykle na ulicach, która zostały całkowicie zapomniane. Fajnie byłoby zobaczyć, jeśli mają być to lata 70 tzw. gangi motocyklowe.
Niestety, ale wątpię w motocykle, a w szczególności w możliwość pływania. Natomiast jeśli nie byłoby łodzi to byłby strzał w stopę. Na takich terenach jak Nowy Orlean i otaczających go mokradłach po prostu nie może ich zabraknąć.
Nie jestem fanem motocykli wiec wiedz mi ich brak nie przeszkadza szczególnie że mimo wszytko trochę by się gryzły ze stylem gry , co do łodzi to zostały one już potwierdzone przez twórców gry
Co do motocykli to mam mieszanie uczucia. Z jednej strony byłby to jakiś powiew świeżości, a że w trójce ma powrócić system strzelania z samochodu to można go również wprowadzić do motocykli. Z drugiej strony zajeżdżałoby to GTA. Na dzień dzisiejszy powiem tak - jestem za motocyklami, ale powinni nam zablokować możliwość używania ich podczas misji z pościgami, żeby nie kojarzyło się to z innym tytułem.
muore il bandito, la mafia vive
Co do motorów to dobry pomysł, ale faktycznie może zajeżdżać GTA, chodź pewnie znajdą się zwolennicy motorów. Nie tyle dobre będzie blokowanie ich w misji, co po prostu nie podstawianie ich, tam gdzie w misji nie będziemy korzystać z własnego pojazdu.
"Ileż to razy w myślach osiągałem wszystko. Udało mi się tylko nie być komunistą."

Adam Miałczyński, Adaś.
Mnie zastanawia, czy ten Pontiac GTO, którym przyjeżdżają pewni kolesie po przejęciu baru będzie osobistym samochodem Lincolna. Fajnie by było, gdyby to był ten "nasz" samochód, tak jak w przypadku GTA V, gdzie każdy bohater ma swój unikalny samochód. Dodatkowo mam nadzieję, że zostanie wprowadzona możliwość kupna pojazdów oraz ich modyfikowania u Bruka. Również liczę, iż ciekawe rzeczy jakie nie pojawiły się w mafii 2 pojawia się tutaj, jak chociaż pozwolenie na broń <jako wyszkolony wojskowy takie będzie można mieć> . Również zauważyłem, ze w HUDzie na ekranie nie widać niestety wskaźnika paliwa. Czyżby w mafii 3 z tego zrezygnowano? Niby rzadko się tankowało, ale jednak mimo wszystko fajnie jest mieć tą świadomość, że nie jeździmy z nieskończonym bakiem palia :)
TGMplay napisał(a):
Mnie zastanawia, czy ten Pontiac GTO, którym przyjeżdżają pewni kolesie po przejęciu baru będzie osobistym samochodem Lincolna.


Na to wygląda, przynajmniej tak sądzę po trailerze i kilku gameplayach. Chwilowo wiemy niewiele na temat samochodów jakie mają się pojawić w grze, ale jestem pewien że będzie ich więcej niż do tej pory widzieliśmy i pewnie znowu będziemy mieli możliwość kolekcjonowania ich w jakimś garażu jak to miało miejsce w Mafii 2.

TGMplay napisał(a):
Również liczę, iż ciekawe rzeczy jakie nie pojawiły się w mafii 2 pojawia się tutaj, jak chociaż pozwolenie na broń <jako wyszkolony wojskowy takie będzie można mieć>


Również bym się ucieszył gdyby pojawiła się taka możliwość, wszak miała być w dwójce ale ją usunęli. Poza tym studio nie jest naciskane przez wydawców co pozwala im dopracować swój produkt w każdym calu, co oznacza że tym razem powinno się obejść bez wycinania różnych elementów.

TGMplay napisał(a):
Również zauważyłem, ze w HUDzie na ekranie nie widać niestety wskaźnika paliwa. Czyżby w mafii 3 z tego zrezygnowano?


To co do tej pory zobaczyliśmy to była beta, a że materiał ten ma już trochę czasu to zapewne już zdążyli dodać takie pierdoły jak paliwo. Nie sądzę aby z tego zrezygnowali bo przecież tankowanie oddaje realizm jaki od zawsze miała w sobie Mafia jako seria.
muore il bandito, la mafia vive
TGMplay napisał(a):
Dodatkowo mam nadzieję, że zostanie wprowadzona możliwość kupna pojazdów oraz ich modyfikowania u Bruka



Modyfikowanie aut jest potwierdzone:

Pierwszy raz w historii serii ważne i cenne będzie budowanie relacji z trójką współpracowników. Jeśli na przykład będziemy więcej współpracować z Burkiem (posiada on złomowisko w centrum miasta) uzyskamy możliwość ulepszania naszego auta.
Wiem, ze to jest potwierdzone, po prostu mam nadzieję, ze będziemy mieli ten jeden samochód, który sobie zmodyfikujemy u Bruke i cały czas będzie on się respawnował tak stuningowany jak my go zrobiliśmy ;)
kubala102 napisał(a):
Nie jestem fanem motocykli wiec wiedz mi ich brak nie przeszkadza szczególnie że mimo wszytko trochę by się gryzły ze stylem gry , co do łodzi to zostały one już potwierdzone przez twórców gry


Żeby było realnie jednoślady już powinny pojawić się w Mafii 2, ale zaznaczam odnośnie realizmu i jednak rzadziej spotykane. Poza tym jeśli chodzi o tytuł trzecia część i z tego co zapowiadają twórcy zaczyna odchodzić o typowego klimatu mafii sycylijskich, włoskich znanych z filmów, książek, historii. Możliwe, że kolejny tytuł będzie w 80/90 latach, a wypadałoby, już nie wspominając o takowej Mafii w współczesności. Jeśli chodzi o moje zdanie odnośnie jak to prezentowałoby się w samej grze, tak więc wystarczą 3 motocykle, policyjny, dwa osobowe jeden chopper, drugi harley.
cron