Soldato
775
Założyłem ten temat z uwagi, że wiele jest rozmów na temat rozgrywki w nowej Mafii III, tym bardziej że nie ma konkretnego tematu na forum o tej właśnie tematyce. :)
A w sumie warto się wypowiedzieć bo jest o czym.
GAMEPLAY 1
GAMEPLAY 2
A więc jest o czym rozmawiać. W wielu wywiadach słyszymy że rozgrywka nowej Mafii to drugie GTA. Otwarty sand-box'owy świat, misje poboczne, nie ma ciągłości fabuły(jak w poprzednich częściach misja po misji) i wiele innych rzeczy przypominających GTA/Saints Row.
Model jazdy samochodem
Zacznę od modelu jazdy. Otóż mi się on sam wydaje trochę sztuczny. Nie obraziłbym się gdyby model jazdy został taki jak był w M2, bo był naprawdę dobry. Wydaje mi się że teraz samochody się "ślizgają" po nawierzchni, a wolę "czuć" samochód tak jak w drugiej części. Mam nadzieję że nie dostaniemy modelu jazdy jak np. w Ojcu Chrzestnym II.
Co do jazdy to warto zwrócić uwagę na łatwo przewracające się samochody podczas pościgów. Kula w oponę, lub uderzenie przy średniej prędkości powoduje przewracanie się samochodów wroga i jego wybuch. Nie wygląda to zbyt realistycznie lecz wygląda jak takie urozmaicenie do pościgów które może być naprawdę bardzo fajne ale gdy będzie ono miało umiar.
Interfejs auta wygląda ładnie. Licznik na dole wpisuje się w realia samochodów z późnych lat 60. Lusterko, hm, na razie nie jest jakoś super potrzebne, mam nadzieję że będzie istniała opcja wyłączenia go podczas jazdy, bo może trochę przeszkadzać; zasłaniać widok/zmniejszać pole widzenia ekranu.
Możemy też strzelać samodzielnie podczas jazdy. W M2 tego nie było, ale jakoś nie jest to najbardziej potrzebne moim zdaniem.
Co zwróciło moją uwagę to wyskok naszego bohatera z samochodu podczas dużej prędkości. Ten sobie spokojnie wyskakuje na równe nogi i nic mu się nie stało. Tego nie muszę chyba komentować.
Strzelaniny i walka wręcz
Chowanie się za osłonami to już chyba klasyka gier tego typu. Widać że arsenał broni się powiększy o chociażby wyrzutnik granatów. Nie to żebym narzekał ale mam nadzieję że nie będzie od tego "cięższej maszynerii". Jednak nie wyobrażam sobie Mafii gdzie można robić rozwałkę z wyrzutni rakiet. W Mafii II mieliśmy do czynienia np. z MG-42 ale to w wymaganych momentach gry co było jak najbardziej OK. Tutaj mam nadzieję że autorzy będą znali jakiś umiar.
Walka wręcz jest raczej inna niż w M2. Mam finishery, czyli kończące ruchy. Bohater zabija wroga w jakiś specjalny sposób. Jak na razie widzieliśmy dźgnięcia nożem w głowę i uderzenie o murek. Przypomina to bardzo Ojca Chrzestnego. Tam też mieliśmy coś takiego i myślę że i w Mafii III dostaniemy też taki system walki. Jak na razie wygląda to trochę sztucznie no ale to jest wczesna wersja więc warto poczekać.
Przejmowanie "interesów"
Nowość w Mafii ale widzieliśmy coś takiego już np. ponownie w Ojcu Chrzestnym. Obca posiadłość; bar, klub jakiś interes należący do naszych wrogów. A my po dłuższej strzelaninie go przejmujemy. Twórca wspomina że wraz z przebiegiem fabuły Lincoln nauczy się różnych sposobów wejścia do tych budynków. Zobaczymy, lecz mam nadzieję że nie będzie to główna czynność w grze.
Dostaliśmy parę ujęć z gameplayów nowej Mafii i przypomina ona GTA obsadzone w latach 60. Możliwe że sama rozgrywka się jeszcze zmieni.
A w sumie warto się wypowiedzieć bo jest o czym.
GAMEPLAY 1
GAMEPLAY 2
A więc jest o czym rozmawiać. W wielu wywiadach słyszymy że rozgrywka nowej Mafii to drugie GTA. Otwarty sand-box'owy świat, misje poboczne, nie ma ciągłości fabuły(jak w poprzednich częściach misja po misji) i wiele innych rzeczy przypominających GTA/Saints Row.
Model jazdy samochodem
Zacznę od modelu jazdy. Otóż mi się on sam wydaje trochę sztuczny. Nie obraziłbym się gdyby model jazdy został taki jak był w M2, bo był naprawdę dobry. Wydaje mi się że teraz samochody się "ślizgają" po nawierzchni, a wolę "czuć" samochód tak jak w drugiej części. Mam nadzieję że nie dostaniemy modelu jazdy jak np. w Ojcu Chrzestnym II.
Co do jazdy to warto zwrócić uwagę na łatwo przewracające się samochody podczas pościgów. Kula w oponę, lub uderzenie przy średniej prędkości powoduje przewracanie się samochodów wroga i jego wybuch. Nie wygląda to zbyt realistycznie lecz wygląda jak takie urozmaicenie do pościgów które może być naprawdę bardzo fajne ale gdy będzie ono miało umiar.
Interfejs auta wygląda ładnie. Licznik na dole wpisuje się w realia samochodów z późnych lat 60. Lusterko, hm, na razie nie jest jakoś super potrzebne, mam nadzieję że będzie istniała opcja wyłączenia go podczas jazdy, bo może trochę przeszkadzać; zasłaniać widok/zmniejszać pole widzenia ekranu.
Możemy też strzelać samodzielnie podczas jazdy. W M2 tego nie było, ale jakoś nie jest to najbardziej potrzebne moim zdaniem.
Co zwróciło moją uwagę to wyskok naszego bohatera z samochodu podczas dużej prędkości. Ten sobie spokojnie wyskakuje na równe nogi i nic mu się nie stało. Tego nie muszę chyba komentować.
Strzelaniny i walka wręcz
Chowanie się za osłonami to już chyba klasyka gier tego typu. Widać że arsenał broni się powiększy o chociażby wyrzutnik granatów. Nie to żebym narzekał ale mam nadzieję że nie będzie od tego "cięższej maszynerii". Jednak nie wyobrażam sobie Mafii gdzie można robić rozwałkę z wyrzutni rakiet. W Mafii II mieliśmy do czynienia np. z MG-42 ale to w wymaganych momentach gry co było jak najbardziej OK. Tutaj mam nadzieję że autorzy będą znali jakiś umiar.
Walka wręcz jest raczej inna niż w M2. Mam finishery, czyli kończące ruchy. Bohater zabija wroga w jakiś specjalny sposób. Jak na razie widzieliśmy dźgnięcia nożem w głowę i uderzenie o murek. Przypomina to bardzo Ojca Chrzestnego. Tam też mieliśmy coś takiego i myślę że i w Mafii III dostaniemy też taki system walki. Jak na razie wygląda to trochę sztucznie no ale to jest wczesna wersja więc warto poczekać.
Przejmowanie "interesów"
Nowość w Mafii ale widzieliśmy coś takiego już np. ponownie w Ojcu Chrzestnym. Obca posiadłość; bar, klub jakiś interes należący do naszych wrogów. A my po dłuższej strzelaninie go przejmujemy. Twórca wspomina że wraz z przebiegiem fabuły Lincoln nauczy się różnych sposobów wejścia do tych budynków. Zobaczymy, lecz mam nadzieję że nie będzie to główna czynność w grze.
Dostaliśmy parę ujęć z gameplayów nowej Mafii i przypomina ona GTA obsadzone w latach 60. Możliwe że sama rozgrywka się jeszcze zmieni.