Kolejny problem - nieprzezroczysta szyba w modelu drzwi

Witam, mam kolejny problem, mianowicie. Skopiowałem model frontowych drzwi Baru Salieriego (FMVSalieriDvereFront.4ds), początkowo chciałem tylko zmienić im teksturę szyby, usuwając napis "Salieri's restaurant", jednak tekstura była indeksowana, oraz prawdopodobnie miała nałożone jakieś dziwne filtry w ZModelerze, i ślad po napisie pozostawał, mniej więcej podobny, jakby napis był z innej tekstury, ale wyglądało to inaczej. Postanowiłem więc, że przekonwertuje model drzwi do Blendera, tam usunę tą szybę i dodam na nowo. Wszystko dobrze, przerzuciłem do ZModelera i tam próbowałem już multum sposobów, żeby dodać jej przeźroczystość, i nie mogę, cokolwiek nie próbowałem, nie działa. Dodam, że na nową szybę użyłem tej samej tekstury, co inne moje okna używają, i tam wszystko działa. Wydaje mi się, że po prostu zapomniałem jak to się robi. Kiedyś robiłem również drzwi, które wykorzystywały szybę, i działają, a te nie chcą. W czym może być problem?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Przezroczystość może? Edytuj kanał alfa w oryginalnej szybie i zobacz jak to wygląda u Ciebie. A ślad może wynikać w zabrudzeniach na szybie - w końcu ta tekstura nie jest jednolita.

Chyba, że rozkminiam teraz od dupy strony żtp. i chodzi o coś innego, wewnątrz Zmodelera.
"Czego mam oczekiwać? Hades moim domem. W ciemności uścielę sobie łoże."
(Hi.17:13)
Tekstury w Mafii nie mogą mieć kanału alpha, bo muszą być w formacie .bmp, więc to na pewno nic w teksturze, tym bardziej, że mówię, z tej samej korzystają wszystkie inne szyby w modzie. To coś w ZModelerze, jakaś opcja, lub w modelu tych drzwi, który przerobiłem.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
W ZModzie przestaw w material editor z unused na glowing.
Obrazek
Wtedy cała szyba jest biała, nie czyta w ogóle tekstury.
Zaczynam dochodzić do wniosku, że nie warto się nad tym trudzić i po prostu wymodelować te drzwi od zera samemu nie korzystając już z gotowca, który może mieć jakieś dziwne działanie na tą szybę.

EDIT: Wymodelowałem całkowicie od podstaw, i dzieje się to samo. Może i zabrzmi to śmiesznie, ale wydaje mi się, że po prostu zapomniałem w jaki sposób się ustawiało przezroczystość :-? Zarzucę też screena, po prawej dla porównania widać szybę, którą kiedyś wymodelowałem i od tego czasu ciągle z niej korzystam.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Sprobuj pasek shine w material editorze przestawic w lewo. O ile jeszcze dobrze pamietam.
Totalnie dziwna sprawa. Działało, ale jak po otworzeniu zrobiłem w ZModelerze tylko to, sprawdziłem i działało, pomijając, że na całe drzwi. Jak potem ustawiłem shine całkowicie na prawo przy 2 obiekcie jakim jest rama drzwi, żeby nie prześwitywały razem z szybą, to już przestało działać i wróciło do takiej samej wersji jaką widać na screenie powyżej.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Wiem, że trochę późno wracam do tematu, ale było kilka dni, kiedy mi się nic nie chciało robić lub miałem coś innego czym musiałem się zająć. Cukier rozwiązał problem, za co jestem niezmiernie wdzięczny, wystarczyło zrobić szybę w osobnym obiekcie. Temat do zamknięcia.

Zgodnie z życzeniem zamykam - niv

Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek