Kilka pytań

Mam kilka pytań dotyczących modyfikacji, oczywiście proszę o odpowiedź kogoś kto się na tym zna.

Po pierwsze : Czy da się zmienić muzykę np. we Freeride, na swoją przykładową. I żeby nie leciała odrazu tylko od pewnego momentu.

Po drugie : Czy można dodać do Freeride pogodę np. z misji Trip to the country - gdy jedzie się do magazynu.
muore il bandito, la mafia vive
Odp. 1 Da się zmienić muzyke. Rozpakowujesz programem MafiaDataXtractor plik Music. Następnie słuchasz tych kawałków. Jeżeli chcesz podmienić dany klip zapamiętujesz nazwe utworu. Nazwę piosenki która ma lecieć przez głośniki zmieniasz na tą starą. Utwór wklejasz do folderu Music.Komputer zapyta cię czy podmienić plik. Klikasz tak. I to tyle.Aby leciała od pewnego momętu musisz po prostu obciąć część pliku muzyki jakimś programem.

Odp. 2 Można lecz to nie jest łatwe. W pliku scane2.bin są specjalne obiekty light musisz się z nimi pobawić. Ja osobiście tego nie robie więc niewiem co i jak. Jeżeli chodzi o deszcz jest specjalny sprypt. Gdybyś go potrzebował napisz.
Jeżeli chodzi o muzykę to miałem na myśli np. jeżeli dojeżdżam do Baru Salieri, muzyka zmienia się na moją.

A co do pogody, to właśnie szukam deszczu i będę wdzięczny za opublikowanie go ;-)

Przy okazji, trochę się pogubiłem w Twoim poradniku o dialogach.
Sprawa jest taka : dodaję postać do Freeride, podchodzę do niej, klikam na nią i chcę aby po kliknięciu pojawił się tekst. Nie potrzebny mi dźwięk czy ruch warg. Potrzebuje sam tekst.
Jak już wspomniałem trochę się pogubiłem w poradniku dlatego proszę tu o szybką pomoc ;-)
muore il bandito, la mafia vive
Po prostu skopiuj napisany przez pistolecika skrypt, wklej go i zmień text ;)

A co do muzyki to masz w SOUNDS\MUSIC. Każda dzielnica ma swoją muzykę. Dajmy na to jak wjeżdżasz do china town to włącza się plik: city_music_03.ogg

Więc jak chcesz mieć swoją muzykę w china town wystarczy przekonwertować MP3 do OGG następnie zmienić nazwę na city_music_03.ogg i wkleić do SOUNDS\MUSIC
ProGlitcherPL On YouTube | World War II Mod on MODDB | Blog Cukra
Cukier napisał(a):
Po prostu skopiuj napisany przez pistolecika skrypt, wklej go i zmień text ;)

A co do muzyki to masz w SOUNDS\MUSIC. Każda dzielnica ma swoją muzykę. Dajmy na to jak wjeżdżasz do china town to włącza się plik: city_music_03.ogg

Więc jak chcesz mieć swoją muzykę w china town wystarczy przekonwertować MP3 do OGG następnie zmienić nazwę na city_music_03.ogg i wkleić do SOUNDS\MUSIC


Czy ja piszę po Chińsku? Chodzi mi o to, że muzyka może być normalna z Little Italy, tylko jeżeli podjeżdżam pod bar Salieri to muzyka się zmienia...
muore il bandito, la mafia vive
Jeżeli chodzi o muzyke to pokombinuje. Skrypt na deszcz to weather_setparam ON, 1 najlepiej w DC|E2 stworzyć w freeride sam skrypt i napisać tą komędę albo przy postaci na początku skryptu aby włączył się od razu. Jeżeli chodzi o poradnik to tylko powiedz czy chcesz dodać dialog który jest w grze czy stworzyć własny. Jeżeli ten który jest w grze skopiuj sobie jeden z gotowych skryptów w poście o dialogach(najlepiej ten ostatni). Jak by co to napisze ci PW.
-pistolecik- napisał(a):
Jeżeli chodzi o poradnik to tylko powiedz czy chcesz dodać dialog który jest w grze czy stworzyć własny. Jeżeli ten który jest w grze skopiuj sobie jeden z gotowych skryptów w poście o dialogach(najlepiej ten ostatni). Jak by co to napisze ci PW.


Chcę poprostu dodać swój własny napis który uaktywni się poprzez kliknięcie na postać.
muore il bandito, la mafia vive
Skrypt do akcji po kliknięciu na postać (mam nadzieję, że wiesz gdzie to dać):
Kod:
citymusic_off // Wylaczamy muzyke miastowa
stream_create 0, "sounds\music\plik_naszej_muzyki.ogg" // Ladujemy do pamieci plik muzyki
stream_play 0 // Puszczamy muzyke


Po wszystkim (zatrzymujemy muzykę - musi być w tym samym skrypcie):
Kod:
stream_stop 0 // Zatrzymujemy muzyke
stream_destroy 0 // Usuwamy z pamieci
citymusic_on // Wlaczamy muzyke miastowa


Usuń komentarze ze skryptu, napisałem je tylko tak dla wyjaśnienia każdej komendy. Pisałem to z pamięci, więc mogą być błędy.
Mafioso napisał(a):
Pisałem to z pamięci, więc mogą być błędy.


Coś musi być źle, gdy klikam na postać muzyka faktycznie się wyłącza lecz zamiast mojej muzyki włącza się ponownie muzyka z Little Italy.
muore il bandito, la mafia vive
A format muzyki jest odpowiedni?

Jeżeli nie wiesz jak stworzyć dialog napisze ci to w troche innym stylu.

1.Otwórz MafiaTextEditor a następnie plik textdb.
2.W add string piszesz tekst który chcesz aby postać powiedziała a następnie klikasz add.
3.Przesuwasz się na koniec listy. W przedostatniej ramce powinien być twój tekst.Jeżeli wcześniej nie edytowałeś pliku powinien mieć numer identyfikacyjny 99970001.
4.Klikasz na dyskietke. Wyłączasz program.
5.Przy postaci wklejasz ostatni skrypt z postu o dialogach. Zmieniasz tylko numer przy enemy talk na 9997001.
6.Zapisujesz skrypt. Wszystko powinno działać.
Tekst nadal się nie wyświetla...
muore il bandito, la mafia vive
Przekopiuj sam skrypt z postu o dialogach i nic nie zmieniaj. Jeżeli działa to oznacza że źle coś zrobiłeś. Skrypt jest przy postaci która ma powiedzieć dialog?

Przynajmniej deszcz działa?
-pistolecik- napisał(a):
Przekopiuj sam skrypt z postu o dialogach i nic nie zmieniaj. Jeżeli działa to oznacza że źle coś zrobiłeś. Skrypt jest przy postaci która ma powiedzieć dialog?

Przynajmniej deszcz działa?


Jak wklejam Twoją wersję wszystko jest dobrze, widocznie coś źle zrobiłem.Skrypt jest przy postaci która ma to powiedzieć .A deszczu jeszcze nie próbowałem ;-)
muore il bandito, la mafia vive
Mnich napisał(a):
Coś musi być źle, gdy klikam na postać muzyka faktycznie się wyłącza lecz zamiast mojej muzyki włącza się ponownie muzyka z Little Italy.

A to dlatego, że dałeś drugi kod tuż po pierwszym. Drugi dajesz w odpowiednim miejscu dopiero, gdy już nie chcesz muzyki.

Musisz zastosować flt (nie wiem czy pistolecik już o tym pisał w poradnikach).

Pod nazwami, czyli np. findactor 0, "Tommy" lub podobne piszesz:
Kod:
let flt[0]=0


Tam gdzie masz dialog:
Kod:
if flt[0]=0, ODTWORZ, ZATRZYMAJ


Poza dialogiem:
Kod:
label ODTWORZ
citymusic_off
stream_create 0, "sounds\music\plik_naszej_muzyki.ogg"
stream_play 0
let flt[0]=1
end

label ZATRZYMAJ
stream_stop 0
stream_destroy 0
citymusic_on
let flt[0]=0
end


Pamiętaj, żeby wpisać na początku skryptu dim_flt 1, inaczej nie będzie działało.
Wszystko pięknie, idealnie tyle, że moja postać "zdechła" i nie chce się ruszać, przez co stała się przezroczysta i nie mogę na nią kliknąć w celu sprawdzenia muzyki.
muore il bandito, la mafia vive
cron