Regulamin działu
Jeśli chciałbyś o coś zapytać czy podyskutować w którymś z tutejszych tematów - zrób to w dziale wyżej, "Modyfikacje". Ten tutaj jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla autorów poradników dotyczących modyfikacji gry.

Instalacja dodatków

Postanowiłem napisać mały poradnik, który poprowadzi za rączkę tych, co nie wiedzą jak się zabrać za instalację modów. Poradnik dotyczy dodatków, które nie posiadają automatycznej instalacji. Na wstępie Kanalas Bomb Mod. Następne dodatki będę opisywał w miarę czasu i chęci.

UWAGA!
Do wypakowania folderów w głównym katalogu Mafii jest potrzebne narzędzie o nazwie MafiaDataXTractor v1.1.


Na początek Kanalas Bomb Mod, który jest do ściągnięcia stąd.

Obrazek

1. Instalacja
*Prosta - przeznaczona do gry w trybie Freeride
*Zaawansowana - przeznaczona do Single Playera

2. Cechy dodatku
*Samochód pułapka
*Samochód mina
*Podkładanie bomby
*Bomba w prezencie
*Wyskakiwanie z samochodu



Instalacja prosta

Pierwszą czynnością, którą należy wykonać to wypakować foldery Missions i Tables. Następnie wejść do głównego folderu z grą (domyślnie X:\Program Files\Mafia), odnaleźć folder Missions i skopiować do niego plik Scene2.bin z odpowiednego katalogu:

Freeride - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: miasto - dzień
Freeridenoc - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: miasto - noc
Freekrajina - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: poza miastem - dzień
Freekrajinanoc - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: poza miastem - noc

Po tych czynnościach trzeba skopiować plik textdb_en z folderu Tables i zastąpić ten oryginalny w folderze Tables w głównym katalogi Mafii.

UWAGA!
Dodatek działa z angielską wersją językową. Jeśli posiadasz polską wersję, nie należy kopiować pliku textdb_en!


Instalacja zaawansowana

Do działania modu w singlu potrzebny jest program DCED, który można ściągnąc stąd.

Na początku trzeba otworzyć, jakikolwiek plik (w zależności, którą misję chce się mieć "zmodowaną") Scene2.bin z folderu Missions w głównym katalogu Mafii. Gdy plik się otworzy należy zaimportować pliki dodatku do tego pliku. Aby to zrobić należy z górnego menu wybrać Edit -> Import i zaznaczyć 10 plików, które są w pobranym folderze dodatku (DNC files (all missions). Po zakończonym importowaniu save`uje się plik.
!Jeśli wcześniej nie była instalowana prosta wersja dodatku, należy skopiować plik textdb_en z Tables do Tables w głównym folderze Mafii! Jeśli w posiadaniu jest polska wersja gry, pomija się ten krok. Po zakończonych czynnościach dodatek powinien być gotowy do uruchomienia.


Cechy dodatku - Samochód pułapka

Aby samochód był tak zwaną "pułapką" trzeba podłożyć pod niego bombę. Uprzednio należy upewnić się, że jest ona w posiadaniu. Jeśli nie, patrz punkt *Bomba w prezencie.

Pierwsze co, to podejść do jakiegoś samochodu i wcisnąć sprzęgło(clutch). W tym momencie Tommy zacznie podkładać bombę. Gdy wstanie trzeba wciśnąc i przytrzymać ponownie sprzęgło dopóki samochód nie zacznie się dziwnie zachowywać. A później, no właśnie... :D


Cechy dodatku - Samochód mina

Uaktywnienie tej opcji jest możliwe gdy gracz znajduje się w środku samochodu.

Podłożenie miny następuje poprzez wciśniecię przycisku odpowiadającego za upuszczenie broni(drop weapon). Jeśli samochód będzie się poruszał za wolno, mina zajmie się nim. Prędkość to podstawa!
Mina wybucnie gdy jakiś samochód znajdzie się w jej pobliżu albo gdy zostanie aktywowana poprzez wciśnięcie tego samego przycisku co wcześniej.


Cechy dodatku - Podkładanie bomby

Bombę można podłożyć gdzie się chce, tylko żeby to była ziema.

Po ówczesnym upewnieniu się, że w spisie przedmiotów jest bomba nalezy wcisnąć klawisz drugiej akcji(secondary action). Tommy zacznie podkładać niespodziankę tam, gdzie stoi. Do wysadzenia bobmy potrzebne jest ponowne wciśnięcie tego klawisza.


Cechy dodatku - Bomba w prezencie

Ładunek wybuchowy znajdzie się w inwentarzu po wciśnięciu klaksonu(horn). Po tym w lewym dolnym rogu ekranu pojawi się informacja, że bomba jest w "kieszeni".


Cechy dodatku - Wyskakiwanie z samochodu

Wyskakiwanie z samochodu najlepiej wychodzi, gdy jedzie się 160 mph albo więcej. Wyskok z samochodu z urwiska, który nie ma podłożonej bomby kończy się wybuchem.

Do aktywowania tej opcji potrzebne jest wciśnięcie klawisza skoku(jump).

!Jeśli skok z samochodzu nastąpi przy ścianie jakiegoś budynku, istnieje prawdopodobieństwo, że Tommy
przeleci przez nią i spadnie do piekieł!

Proszę o nie pisanie w tym wątku. Jakiekolwiek uwagi proszę pisać na PW.
Panie majorze! Wroga piechota z wsparciem czołgów nadciąga z południa, ping 15!
Magic Bullet v1.0

Obrazek

1. Instalacja
*Prosta - przeznaczona do gry w trybie Freeride
*Zaawansowana - przeznaczona do Single Playera

2. Cechy dodatku

3. Dodatkowe informacje

4. Bugi

Instalacja prosta

Pierwszą czynnością, którą należy wykonać to wypakować foldery Missions, Models, Maps i Sounds. Następnie wejść do głównego folderu z grą (domyślnie X:\Program Files\Mafia), odnaleźć folder Missions i skopiować do niego plik Scene2.bin z odpowiednego katalogu:

Freeride - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: miasto - dzień
Freeridenoc - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: miasto - noc
Freekrajina - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: poza miastem - dzień
Freekrajinanoc - Jeśli dodatek ma działać w wolnej jeździe z załączoną opcją: poza miastem - noc

Po tychże działaniach trzeba przekopiować resztę plików dodatku. I następująco:

Zawartość folderu Models (bullet.4ds) przekopiować do kat. Models w głównym kat. Mafii zastępując oryginalny plik
Zawartość folderu Maps (b]bullet.bmp[/b]) przekopiować do kat. Maps w głównym kat. Mafii zastępując oryginalny plik
Zawartość folderu Sounds (rocket_fire.wav, rocket_shoot.wav) przekopiować do kat. Sounds w głównym kat. Mafii zastępując oryginalne pliki


Instalacja Zaawansowana

Do działania modu w singlu potrzebny jest program DCED, który można ściągnąc stąd.

Na początku trzeba otworzyć, jakikolwiek plik (w zależności, którą misję chce się mieć "zmodowaną") Scene2.bin z folderu Missions w głównym katalogu Mafii. Gdy plik się otworzy należy zaimportować pliki dodatku do tego pliku. Aby to zrobić należy z górnego menu wybrać Edit -> Import i zaznaczyć 4 pliki, które są w pobranym folderze dodatku (DNC files). Po zakończonym importowaniu save`uje się plik.

!Dodatek działa tylko z bronią Colt 1911!


2. Cechy dodatku

- Kule z Colta 1911 lecą tam, gdzie nakieruje je gracz (przycisk wstrzymania ognia)
- Pociski eksplodują po około 10 sekundach (pokaże się licznik) od wystrzału lub podczas kontaktu z obiektem (nie działa na tramwaje, koleje)
- Kule lecą ok. 200 km/h, są łatwe do manewrowania
- Strzelanie jest możliwe w podłoże
- Brak limitu amunicji


3. Dodatkowe informacje

Jeśli pocisk wyceluje się ok. 15 metrów od Tommiego w podłoże, kula zacznie się ślizgać po nim. Pocisk będzie przewracać przechodniów.

Możliwe jest strzelanie w okna i karoserię samochodów.

W przypadku strzelenia bezpośrednio w przechodnia, podskoczy/wyleci w powietrze.

Lecący pocisk zostawia smugę dymu.


4. Bugi

Cień pocisku wygląda jak cień samochodu.
Panie majorze! Wroga piechota z wsparciem czołgów nadciąga z południa, ping 15!
CityBars v1.0

Obrazek

1. Instalacja
*Automatyczna
*Ręczna

2. Dostępne miejsca

3. Informacje końcowe

Instalacja automatyczna

Przekopiować instalator do folderu z zainstalowaną Mafią [opcjonalnie] (X:\Program Files\Mafia) i odpalić. Przed tym najlepiej jest usunąć wszystkie rozpakowane foldery.


Instalacja ręczna

Jak przed każdą ręczną instalacją rozpakować należy foldery gry, których wymaga dodatek. Dla CityBars v1.0 są to Missions, Maps, Models i Sounds. Po rozpakowaniu wkleja się zawartość tychże folderów (z dodatku) zastępując oryginalne pliki w folderach z grą.

I tak dla kat. Missions będzie to folder Freeride wraz z jego zawartością:
cache
effects
rmorf
scene2
scene.4ds
tree.klz


Dla katalogu Maps będą to pliki:
0ws6
05pic03dsd
chrome
derevo
dsddiamond00
dsddiamond01
dsddiamond02
dsddiamond03
dsddiamond04
dsddiamond05
dsddiamond06
dsddiamond07
dsdtheolh
eagledsd
lift_keys
noviny 26
police_1864
police_cells
police_lift
police_security
police_sign1
police_sign2
police_sign3
police_sign4
police_sign5
police_signs
rainbow_flr
rainbow_paint
rainbow_toilet
rainbow_umbr1
rainbow_umbr2
rainbow_wall
xdsddvere


Dla folderu Models przypadają:
9DUM4A_NEW.4DS
9ITAL.4DS
BANK.4DS
BERTO.4DS
CHRAM.4DS
CLIPING.4DS
FIRE STATION.4DS
GRILL.4DS
INTRO.4DS
MOR01.4DS
MYHOUSE_NEW.4DS
NADR_L.4DS
NADR_R.4DS
OFFICE.4DS
PALERMO.4DS
PARKING LOT.4DS
PAULY.4DS
PEPE.4DS
POLICE.4DS
RAINBOW.4DS
SALIERY.4DS
SARA.4DS
SKL_MOR.4DS
SKL_SAL.4DS
SSTATION_NEW.4DS
VJEZDTOV1_NEW.4DS


A dla Sounds:
lift_door
lift_long
lift_short
PD_alarm


Na koniec zastąpić plik rw_data.dll w gł. kat. Mafii.
Jeśli chce się widzieć dostępne miejsa na mapie, do których można wejść należy skopiować plik locations.bin do folderu Missions.


2. Dostępne miejsca

- Bar Salierego
- Bar Morellego
- Bar "Italian Garden"
- Bar "Strange Bottle" (ten z intra)
- Dom Tommiego
- Stacja Lucasa Bertona
- Stacja obsługi w China Town
- Klub "Palermo"
- Hangar "Vjezdtov" (z 18 misji)
- Mieszkanie Pauliego
- Mieszkanie Sary
- Kościół
- Restauracja Pepego
- Bank (tylko główny hol)
- Parking (z 12 misji)
- "9DUM4A" (Dom w Little Italy)
- Stacja straży pożarnej
- Bar "Diamons Eagle"
- 2 budki dróżnicze
- Biuro dilera
- Komisariat policji
- Bar "Rainbow Garden"
- Hangar Salierego
- Hangar w pobliżu baru Morellego


3. Informacje końcowe

W modzie zawarty jest dodatek, który umożliwia podziwianie ciuchci. Dwa dostępne budynki posiadają windy. Aby do niej wejść należy wcisnąć klawisz drugiej akcji(secondary action). Do wyboru piętra służy przycisk wyrzucania broni(remove weapon).
Panie majorze! Wroga piechota z wsparciem czołgów nadciąga z południa, ping 15!