#1
Dodawanie postaci i tworzenie skryptów
Drobny złodziejaszek
141
Obiecany przezemnie poradnik właśnie ujrzał światło dzienne. Będzie się ukazywał w częściach w tym temacie.
Wstęp
Mój poradnik jest dla każdego. Dla osób króre nie mają nic wspólnego z modingiem oraz dla tych bardziej doświadczonych. Starałem się napisać ten samouczek w taki sposób aby każdy mógł go zrozumieć. Tyle wstępu czas wziąć się do pracy.
Spis treści
Post 1
-Wstęp
-Dodawanie postaci
Post 2
-Wstęp do skryptów
-Podstawy skryptów
-Dodawanie broni i inne sztuczki z nią związane
Post 3
-O dialogach
-Dialogi
-Tworzenie własnego dialogu
Post 4
-O animacjach
-Animacje
-Przemieszczanie się
Post 5
-Przygotowanie
-Postać w aucie
Dodawanie postaci
Aby dodawać do gry postacie trzeba posiadać pewne programy które trzeba wgrać do folderu gdzie zainstalowana jest mafia, oto one:
* MafiaDataXtractor
* MafiaHack
* BSV 6.0
Gdy je zdobędziemy nic nie stoi na przeszkodzie aby dodać do mafii postać. Dodamy ją do swobodnej jazdy miasto-dzień. Najpierw otwieramy program MafiaDataXtractor, następnie klikamy na plik mission i naciskamy przycisk Extrack. Czekamy aż program rozpakuje plik. Gdy tak się stanie zamykamy ten program. Po co wykonaliśmy taką operację? To proste, aby dostać się do pliku który potem otwożymy programem BSV 6.0. Dla tych co niewiedzą wyjaśnie krótko jak działa mafia. W folderze w którym jest nasza gra jest kilkanaście plików w których są tekstury, modele, dźwięki, itd. wszystkie pliki są z sobą łączone tworząc jedną całość. Wypakowaliśmy plik mission. W nim jest zdefiniowane w jakim miejscu co się znajduje. Co ma się wydażyć. Bierzemy się dalej do pracy, otwieramy program BSV 6.0. Może wystąpić błąd z powodu braku potrzebnych bibliotek. Jeżeli tak się stanie musimy je pobrać i umieścić w folerze w którym jest BSV 6.0.Gdy już otworzymy program ujrzymy kilka pustych ramek które niedługo zapełnią się. Klikamy na przycisk file. Następnie na load scane2.bin czyli wczytaj plik scane2.bin. Teraz wchodzimy do folderu w którym jest gra mafia.Następnie klikamy na folder mission. W tym folderze są misje. Ponieważ chcemy umieścić postać w swobodnej jeździe miasto-dzień otfieramy folder freeride. W nim jest kilka plików, nam będie potrzebny tylko plik scane2.bin otwieramy go. Ramka po lewej stronie zapełni nam się różnymi obiektami. Aby dodać do gry postać klikamy insert a następnie human.Otworzy się nam nowa ramka. Jest w niej wszystko aby dodać postać do gry.
Name: wpisujemy tam nazwę postaci będzie nam potrzebna do identyfikacji i do skryptów.
Model:Model postaci jest ich sporo. Ja chcę dodać do gry Pauliego więc wpisuje Paulie.i3d. Ważne aby napisać .i3d cyli format postaci.Jeżeli nie napiszemy tego postać nie pojawi się w grze. Na stronie mafia pub jest lista modeli osób którą można pobrać.Modele mają format 4ds lecz większość powinna działać w formacie .i3d
Trans: Miejsce w którym postać na początku pojawi się w grze. Teraz przymykamy BSV 6.0 otwieramy program MafiaHack i wybieramy wersję gry(opcja dostępna jest na dole) jeżeli źle to zrobimy możliwe będą różne błędy. Otwieramy mafię a następnie swobodną jazdę miasto-dzień. Wysiadamy z auta i idziemy na miejsce gdzie chcemy aby stała nasza postać.Przymykamy mafię i klikamy get position. Nic się nie stanie musimy teraz otworzyć przymkniętą mafię poruszyć się i ponownie przymknąć grę a następnie kliknąć get position, pokażą się nam współrzędne na których stoimy.Zamykamy mafię i kopiujemy współrzędne.Zmieniamy tylko kropki na przecinki ponieważ nie będzie można dodać postaci.
Size: Skala modelu postaci. Zwykle wszędzie jest ustawiona na 1 więc i my wstawiamy jeden. Zachęcam do eksperymentów.
Rotacion:: Obrócenie postaci nie musimy tutaj nic zmieniać.
Sex: Odgłosy jakie wydaje postać. Zapewne zauważyliście gdy atakujemy postać wydaje rózne odgłosy. Dzięki tej opcji możemy właśnie to ustawić. Jeżeli wpiszemy tam 0 usłyszymy odgłos Pauliego jeżeli 1 odgłos Sama 2 Salieriego. Niestety nie stworze dalszej listy odgłosów może zrobi to ktoś inny.
Behawiour: Reakcja,okleśla kiedy postać jest złowrogo nastawiona do gracza(Jeżeli jest złowrogo nastawiona nie oznacza że go zaatakuje, o tym napisze później).Oto lisa:
No reaction- Postać nie reaguje na nic na broń atak itp.
No reaction on weapon- Nie reaguje na broń.
React when hit- Reaguje na atak ale nie na broń oraz strzały.
Reaction on Pleyer- Raguje na gracza. Nie ważne są inne czynniki.
Reaction on Attack- Reaguje na broń i na atak.
Afraid: Raguje tak jak pieszy, ucieka gdy coś się dzieje.
Paulie jest przyjacielem więc ustawiam mu No reaction.
Agression: Agresja. Jest używana gdy postać ma wroga(gracza i nie tylko ale o tym później).Jeżeli ustawimy agresję na jeden na pewno zaatakuje. Jeżeli na 0,5 będzie stać w miejscu chyba że dostanie jakiś cios a jeżeli na zero napewno będzie uciekać. Mojej postaci ustawiłem 1.
Weight: Waga nie jest ważna każda postać ma wagę 80kg więc i my to wpisujemy.
Wszystko jest już gotowe więc klikamy na przycisk insert.Gdy procedura dobiegnie do końca postać zostanie dodana. Zamykamy BSV 6.0 i otwieramy mafię a następnie swobodna jazda miasto-dzień. W miejscu z którego pobraliśmy współrzędne powinna stać nasza postać.
Ciekawostka Walka postaci: Jeżeli umieścimy obok siebie dwie postacie o różnych reakcjach (oprócz Afraid) postacie będą do siebie złowrogo nastawione. Od tego czy się zaatakują zależy ich ustawienie opcji Agression. Jeżeli obie postacie będą miały ustawione 0,5 będą normalnie funkcjonować natomiast jeżeli jedna z nich będzie miała opcje agression ustawioną na 1 zaatakuje drugą postać.
I to wszystko w tej części. W następnej naucze was podstaw skryptów i dodawania broni postaci.Zapraszam.
[ Z racji tego, że jest to poradnik wieloczęściowy proszę userów o nie pisanie postów w tym temacie - jak są jakieś pytania to w tym dziale nowy temat lub PW do autora. - M. ]
Wstęp
Mój poradnik jest dla każdego. Dla osób króre nie mają nic wspólnego z modingiem oraz dla tych bardziej doświadczonych. Starałem się napisać ten samouczek w taki sposób aby każdy mógł go zrozumieć. Tyle wstępu czas wziąć się do pracy.
Spis treści
Post 1
-Wstęp
-Dodawanie postaci
Post 2
-Wstęp do skryptów
-Podstawy skryptów
-Dodawanie broni i inne sztuczki z nią związane
Post 3
-O dialogach
-Dialogi
-Tworzenie własnego dialogu
Post 4
-O animacjach
-Animacje
-Przemieszczanie się
Post 5
-Przygotowanie
-Postać w aucie
Dodawanie postaci
Aby dodawać do gry postacie trzeba posiadać pewne programy które trzeba wgrać do folderu gdzie zainstalowana jest mafia, oto one:
* MafiaDataXtractor
* MafiaHack
* BSV 6.0
Gdy je zdobędziemy nic nie stoi na przeszkodzie aby dodać do mafii postać. Dodamy ją do swobodnej jazdy miasto-dzień. Najpierw otwieramy program MafiaDataXtractor, następnie klikamy na plik mission i naciskamy przycisk Extrack. Czekamy aż program rozpakuje plik. Gdy tak się stanie zamykamy ten program. Po co wykonaliśmy taką operację? To proste, aby dostać się do pliku który potem otwożymy programem BSV 6.0. Dla tych co niewiedzą wyjaśnie krótko jak działa mafia. W folderze w którym jest nasza gra jest kilkanaście plików w których są tekstury, modele, dźwięki, itd. wszystkie pliki są z sobą łączone tworząc jedną całość. Wypakowaliśmy plik mission. W nim jest zdefiniowane w jakim miejscu co się znajduje. Co ma się wydażyć. Bierzemy się dalej do pracy, otwieramy program BSV 6.0. Może wystąpić błąd z powodu braku potrzebnych bibliotek. Jeżeli tak się stanie musimy je pobrać i umieścić w folerze w którym jest BSV 6.0.Gdy już otworzymy program ujrzymy kilka pustych ramek które niedługo zapełnią się. Klikamy na przycisk file. Następnie na load scane2.bin czyli wczytaj plik scane2.bin. Teraz wchodzimy do folderu w którym jest gra mafia.Następnie klikamy na folder mission. W tym folderze są misje. Ponieważ chcemy umieścić postać w swobodnej jeździe miasto-dzień otfieramy folder freeride. W nim jest kilka plików, nam będie potrzebny tylko plik scane2.bin otwieramy go. Ramka po lewej stronie zapełni nam się różnymi obiektami. Aby dodać do gry postać klikamy insert a następnie human.Otworzy się nam nowa ramka. Jest w niej wszystko aby dodać postać do gry.
Name: wpisujemy tam nazwę postaci będzie nam potrzebna do identyfikacji i do skryptów.
Model:Model postaci jest ich sporo. Ja chcę dodać do gry Pauliego więc wpisuje Paulie.i3d. Ważne aby napisać .i3d cyli format postaci.Jeżeli nie napiszemy tego postać nie pojawi się w grze. Na stronie mafia pub jest lista modeli osób którą można pobrać.Modele mają format 4ds lecz większość powinna działać w formacie .i3d
Trans: Miejsce w którym postać na początku pojawi się w grze. Teraz przymykamy BSV 6.0 otwieramy program MafiaHack i wybieramy wersję gry(opcja dostępna jest na dole) jeżeli źle to zrobimy możliwe będą różne błędy. Otwieramy mafię a następnie swobodną jazdę miasto-dzień. Wysiadamy z auta i idziemy na miejsce gdzie chcemy aby stała nasza postać.Przymykamy mafię i klikamy get position. Nic się nie stanie musimy teraz otworzyć przymkniętą mafię poruszyć się i ponownie przymknąć grę a następnie kliknąć get position, pokażą się nam współrzędne na których stoimy.Zamykamy mafię i kopiujemy współrzędne.Zmieniamy tylko kropki na przecinki ponieważ nie będzie można dodać postaci.
Size: Skala modelu postaci. Zwykle wszędzie jest ustawiona na 1 więc i my wstawiamy jeden. Zachęcam do eksperymentów.
Rotacion:: Obrócenie postaci nie musimy tutaj nic zmieniać.
Sex: Odgłosy jakie wydaje postać. Zapewne zauważyliście gdy atakujemy postać wydaje rózne odgłosy. Dzięki tej opcji możemy właśnie to ustawić. Jeżeli wpiszemy tam 0 usłyszymy odgłos Pauliego jeżeli 1 odgłos Sama 2 Salieriego. Niestety nie stworze dalszej listy odgłosów może zrobi to ktoś inny.
Behawiour: Reakcja,okleśla kiedy postać jest złowrogo nastawiona do gracza(Jeżeli jest złowrogo nastawiona nie oznacza że go zaatakuje, o tym napisze później).Oto lisa:
No reaction- Postać nie reaguje na nic na broń atak itp.
No reaction on weapon- Nie reaguje na broń.
React when hit- Reaguje na atak ale nie na broń oraz strzały.
Reaction on Pleyer- Raguje na gracza. Nie ważne są inne czynniki.
Reaction on Attack- Reaguje na broń i na atak.
Afraid: Raguje tak jak pieszy, ucieka gdy coś się dzieje.
Paulie jest przyjacielem więc ustawiam mu No reaction.
Agression: Agresja. Jest używana gdy postać ma wroga(gracza i nie tylko ale o tym później).Jeżeli ustawimy agresję na jeden na pewno zaatakuje. Jeżeli na 0,5 będzie stać w miejscu chyba że dostanie jakiś cios a jeżeli na zero napewno będzie uciekać. Mojej postaci ustawiłem 1.
Weight: Waga nie jest ważna każda postać ma wagę 80kg więc i my to wpisujemy.
Wszystko jest już gotowe więc klikamy na przycisk insert.Gdy procedura dobiegnie do końca postać zostanie dodana. Zamykamy BSV 6.0 i otwieramy mafię a następnie swobodna jazda miasto-dzień. W miejscu z którego pobraliśmy współrzędne powinna stać nasza postać.
Ciekawostka Walka postaci: Jeżeli umieścimy obok siebie dwie postacie o różnych reakcjach (oprócz Afraid) postacie będą do siebie złowrogo nastawione. Od tego czy się zaatakują zależy ich ustawienie opcji Agression. Jeżeli obie postacie będą miały ustawione 0,5 będą normalnie funkcjonować natomiast jeżeli jedna z nich będzie miała opcje agression ustawioną na 1 zaatakuje drugą postać.
I to wszystko w tej części. W następnej naucze was podstaw skryptów i dodawania broni postaci.Zapraszam.
[ Z racji tego, że jest to poradnik wieloczęściowy proszę userów o nie pisanie postów w tym temacie - jak są jakieś pytania to w tym dziale nowy temat lub PW do autora. - M. ]