Takich rzeczy Mafia nie ujrzała, na moje (myślę, że w miarę doświadczone w tych sprawach) oko jak patrzę to jest to render z programu graficznego 3D. Widać to głównie po cieniowaniu, jakiego gra by nie pociągnęła szczególnie w tamtych czasach. Dodatkowo modele są bardziej szczegółowe, to raz, a dwa mają nałożony specjalny filtr wygładzający (którego gra nie ma). Dzięki temu filtrowi samochody wyglądają jakby były bardziej szczegółowe. Chociaż faktem jest, że pierwotnie były one bardziej upodobnione do realnych odpowiedników. Niektóre budynki jak choćby na tym pierwszym obrazku, ten budynek w tle ma komin, który finalnie jest tylko jako tekstura. Widać też duży dystans renderowania, który oczywiście w grze musiał być ograniczony, bo by komputery nie pociągnęły. W scenach miejskich warto też zauważyć zwiększony ruch, co dodaje klimatu, ale również gdzie nie gdzie widzę, że są również inne elementy, które wzbogacają otoczenie. Postaci nigdy nie było można zmieniać, kiedyś o tym było. Ta postać była stworzona do celów promocyjnych.