Wywiad z głównym animatorem

Kevin,
Główny animator 2K Czech, Tomas Hrebicek, siedzi tutaj ze mną i tłumaczy, do czego zobowiązany jest przy tworzeniu Mafii II.
-Elizabeth

Jaka jest Twoja rola w zespole tworzącym Mafię II?
Pracuję tu jako główny animator wymienionej przez Ciebie gry. Na początku sam byłem odpowiedzialny za wszystkie animacje w grze, zaczynając od tych standardowych, a na przerywnikach filmowych kończąc. Jednak ta gra jest tak dużym projektem, że wręcz niemożliwe jest dla jednej osoby wykonanie wszystkiego, dlatego ja muszę koncentrować się głownie na cutscenkach i ruchach różnych postaci itp. Pozostałe prace tworzone są przez innych animatorów, którzy posiadają swoje kilkunastoosobowe grupy. Dzięki temu zostałem odelżony z dużej części obowiązków, co pomaga mi np. w ulepszaniu przerywników, czyniąc je naprawdę świetnymi.

Jaki jest Twój typowy dzień w pracy?
Szczerze powiedziawszy - nie ma takich typowych dni. Po prostu przychodzę, włączam komputer. Następnie w gronie pozostałych animatorów dyskutuję na temat planowania pracy, poprawiania gry i innych kwestii… Najkrócej mówiąc - nigdy nie jest tak samo. Oczywiście nie mówię tutaj, że jes to dla mnie żmudna praca, bo zawsze jest coś nowego do zrobienia. Na koniec, gdy zostanie trochę czasu rozmawiam z redakcją lub z MoCap.

Co podoba Ci się najbardziej, a co najmniej w tej pracy?
Najbardziej interesującą rzeczą jest z pewnością możliwość twórczego tworzenia przerywników filmowych i ulepszania ich. Innymi słowy jest to wykonywanie czegoś, co ciągle się rozwija. Przed tem trzeba jednak zaplanować wiele rzeczy, stworzyć harmonogram oraz przypisać pracę innym animatorom czy też rozwiązać wiele kwestii technicznych… To było to co lubię w swojej pracy.
Zdecydowanie najgorszą częścią jest "odrobaczanie" cutscenek. Wyobraźcie sobie taką sytuację. Stworzyliście cały przerywnik od A do Z, przedstawiacie go w wersji ostatecznej, a tu nagle okazuje się, że…nie ma pistoletu lub innej ważnej rzeczy!

Jak długo siedzisz w tym fachu? Co robiłeś przed przyjęciem Cię do 2k Czech?
Wszystko zaczęło się w 1998 roku, czyli 11 lat temu… Zostałem przyjęty do Illusion Softowrks jako artysta… Rzecz jasna, było to jeszcze przez rozpoczęciem produkcji pierwszej Mafii. A wcześniej? Pracowałem jako geodeta (od red.: geodeta to osoba wykonująca pomiary np. terenu). Nie jest to niestety funkcja zbliżona do branży gier, ale w firmie było dość dużo komputerów, dzięki czemu wieczorami mogłem wykonywać tam moje pierwsze próby animacji.

Jaka gra jest do tej pory Twoją ulubioną? Jaki jest twój ulubiony gatunek?
Niestety, ostatnio nie mam zbyt wiele czasu na gry. Tylko praca, praca, praca…no i oczywiście moja rodzina. Lubię jednak "Command and Conquer", czy też tzw. "sieciówki" (stary, dobry Counter Strike lub Team Fortress 2). Czuję w sobie dużo adrenaliny kiedy gram z moimi przyjaciółmi, lecz uwielbiam single player'y za to, że mogę restartować grę w przypadku niepowodzenia w dowolnym momencie, kiedy nikt o tym nie wie.


Jaka gra po raz pierwszy wpłynęła na to, że zacząłeś sam je tworzyć i edytować?

Podczas tworzenia pomocne mi są filmy, rzadziej inne gry. Myślę, że przedstawienie historii w formie filmu czyni ją najbardziej wiarygodną… Dlatego filmy są dla mnie najlepszą inspiracją oraz badaniem materiałów użytych w projekcie.

Co inspiruje cie podczas tworzenia drugiej części Mafiii?
Jak już wspomniałem są to produkcje filmowe, zwykle gangsterskie, dzięki którym uczę się odpowiedniego zachowania postaci i tworzenia odpowiedniej atmosfery. Oczywiście istnieje wiele innych filmów innych gatunków, które pomagają wybrać mi odpowiednie ustawienie kamery, edycji, sposobu narracji… Ważne jest aby dokładnie wszystko przeanalizować i właśnie to jest kluczem do sukcesu.

Tłumaczenie: Kevin

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Nie ma żadnych komentarzy.