Zaangażowanie jest kluczem do sukcesu

Extreme,
Tak właśnie brzmi tytuł wywiadu przeprowadzonego przez norweską ekipę Gamera. Żeby nie przedłużać, zapraszam do lektury jego spolszczonej wersji.

Ostatnio było wiele spekulacji oraz niewiedzy na temat Mafii 2. Postanowiliśmy więc nadrobić zaległości i wybraliśmy się do siedziby 2K Czech, gdzie przeprowadziliśmy wywiad z Michałem Janácek (dyrektorem technicznym) oraz Martinem Brandstätter (głównym programistą), którzy są odpowiedzialni za tak długo oczekiwanego sequela.

Dlaczego tak długo trwają prace podjęte nad kontynuacją Mafii?
Jest to bardzo trudne pytanie. Na pewno jedną z przyczyn jest to, że długo przygotowywaliśmy grę pod konsole. Poza tym musieliśmy opracować nowy silnik, na którym będzie opierać się gra. Jesteśmy perfekcjonistami i zespół 2K Czech nie zamierza wydać gry, z której nie będzie w 100 % usatysfakcjonowany. Teraz jesteśmy na dobrej drodze do naszego celu i jesteśmy pewni, że to wszystko nie pójdzie na marne.

Czemu postanowiliście umieścić akcje gry w nowej erze?
Stwierdziliśmy, że byłby to naturalny rozwój, aby przejść do przodu w czasie. Wszyscy mają potrzebę zmian i wprowadzania czegoś nowego. Nie tylko daje nam to zupełnie nowe możliwości w zakresie projektowania jak i koncepcji, ale także pozwala nam to eksperymentować, z nową muzyką i otoczeniem.

Gry tego typu charakteryzują się tym, że dają graczowi dużo wolności. Jak to jest w przypadku Mafii II?
Scenariusz jest i był zawsze dla nas najważniejszym priorytetem. Dlatego aby fabuła była optymalna musimy niestety zabrać graczom nieco wolności. Nie oznacza to jednak, że gra będzie w 100 % liniowa. Podczas rozgrywki będziemy mogli wykonać zadania na kilka różnych sposobów. Jednak nie zawsze będzie to miało wpływ na dalszy przebieg wydarzeń.

Jedną z rzeczy, które drażniły użytkowników, którzy grali w pierwszą część Mafii była uciążliwa policja, która zwoływała posiłki z całego miasta, aby zatrzymać nas za drobne wykroczenie. Jak to będzie w przypadku Mafii 2?
Jesteśmy świadomi tego, iż policja w pierwszej części, doprowadzała graczy do nerwów. Policja w jej kontynuacji jest łagodniejsza, i przebaczy nam drobne wykroczenia, jednak nadal będzie nas karać, biedy będzie to konieczne. Jesteśmy o wiele bardziej zadowoleni z policjantów służących w Empire City i wierzymy, że gracze również podzielą nasze zdanie.

Mafia II dostarcza nam bardzo szczegółowo wykonane modele postaci, trzymające w nacięciu przerywniki filmowe i piękne otoczenie. Czy oznacza to, że będziemy musieli wybrać się do sklepów po komputer z najwyższej półki, aby odpalić drugą część Mafii ?
Krótko mówiąc: Nie. Gra opracowywana jest także na konsole, ale wracając do tematu: nie potrzebujemy ogromnych serii wybuchów i innych trudnych do uzyskania przez starsze karty graficzne efektów, takie rzeczy po prostu nie pasują do naszej gry. Typowy, dzisiejszy komputer będzie wstanie odpalić Mafie 2. I tak porównawczo, nie będzie to nowy "Crysis". Lecz aby móc wycisnąć maximum z naszego silnika, trzeba będzie posiadać lepszego PC-ta.

Prezentacja misji była bardzo długa i wciągająca. Czy inne misje również będą takie?
Nie wszystkie zadania będą tak czasochłonne, ale w grze mamy do zaoferowania szeroki wachlarz złożonych i wyrafinowanych misji. Zamiast na ilości, koncentrujemy się na klimacie i czasie trwania misji, co pozwala nam bardziej zachować filmowy klimat. Inną rzeczą jest to, że każda z misji trwa cały dzień w historii. Zaangażowanie jest tutaj kluczem, a my możemy zagwarantować, że ciąg głównych zadań jest wiarygodny i tworzy naprawdę ciekawą opowieść.

Czyli realizm jest tym, do czego dążycie. Czy to oznacza, że podczas rozgrywki będziemy patrzeć wyłącznie na licencjonowane pojazdy bądź bronie?
Omówiliśmy to przed rozpoczęciem prac i doszliśmy do wniosku, iż za bardzo by to nas ograniczało. Dokładniej mówiąc największe problemy są z destrukcją modeli. Producenci pojazdów woleliby nie oglądać wraków swoich samochodów. Postanowiliśmy więc aby nasze własne mixy znanych pojazdów i bronie były odpowiednie dla epoki. I jesteśmy z nich bardzo zadowoleni. Oglądając je szybko można wywnioskować, z jakich elementów składa się dany model.

Wiadomo, że tryb dla wielu graczy był czymś, czego wielu graczom brakowało w pierwszej części Mafii. Jak to będzie w przypadku jej następny?
W zasadzie nie było by szans na tryb dla wielu graczy. Było by to bardzo czasochłonne, mamy do wyboru albo stworzyć tryb multiplayer albo stworzyć tryb dla jednego gracza, z którego będziemy w 100 % usatysfakcjonowani. Nie można wykluczyć, że weźmiemy się za multiplayera w przyszłości. Lecz oryginalne wydanie nie będzie zawierać tego trybu.

Czy Mafia II będzie zawierać coś podobnego do wyścigu z jedynki, z którym wielu graczy miało problem, aby go przejść?
He he, wiedziałem, że to pytanie mnie nie ominie. Lecz naprawdę nie myśleliśmy, że wyścig ten będzie wymagał od graczy aż takich umiejętności. Uruchomiliśmy jednak łatkę do pierwszej Mafii, która ułatwiła w dużym stopniu przebrnięcie przez tą misję. Nie możemy zagwarantować, iż gracze nie wpadną w podobną pułapkę w drugiej części. Lecz nie powinno być już aż takich problemów, ponieważ w kontynuacji dodaliśmy możliwość wyboru poziomu trudności.

Źródło: Gamer.no