Wywiad z Alex'em Cox'em

Grisha,
Nie tak dawno temu dostaliśmy pierwsze sceny z gameplay’a Mafii II. W tej wstępnej zapowiedzi, zobaczyliśmy misję z połowy gry. Pogoda była ładna, rozkręcone w pełni lata 50-te. Okres, który będzie zaprezentowany w demie na E3 jest odrobinę inny. Akacja dzieje się bliżej początku gry i jest umiejscowiona w okresie zimowym.

Rozmawiamy ze współproducentem Alex’em Cox’em o tym, czego możemy się spodziewać po demie, które zostanie zaprezentowane w przyszłym tygodniu na E3.

IGN: Mafia II została oficjalnie opóźniona. Na co grze ten dodatkowy czas?
Alex Cox: Powodem opóźnienia, była możliwość dania deweloperom dodatkowego czasu na zmaksymalizowanie potencjału gry, pod względem jakości przeżyć gracza oraz jej rynkowej prezentacji.

IGN: Demo E3 rozgrywa się w innym przedziale czasowym, prawda? Powiedz nam jaki to okres i jakie zaszły zmiany względem głównego bohatera, Vita?    
Alex Cox: Tak, trailer i prezentacja są bliższe początkom naszej historii. To luty 1945 roku, więc II Wojna Światowa ciągle trwa, Empire Bay jest pokryte śniegiem, nadal obowiązują przydziały [na jedzenie itp. przyp. tłumacza], a całe tło jest ciężko okraszone wojną. Na początku gry, krajobraz jest ponury. Vito jest oczywiście młodszy i niedoświadczony jest świeżo po wyjściu z wojska i pragnie zrobić coś samodzielnie. Vito i Joe właśnie udowadniają Mafii co są warci, więc w tym momencie gry są szeregowymi żołnierzami.

IGN: Oczywiście w demie trwa zima. Czy pogoda ma jakieś znaczenie w grze poza walorami wizualnymi?
Alex Cox: Najbardziej odczuwalny efekt jest podczas prowadzenia aut. Drogi są oblodzone i śliskie, więc utrzymanie auta na drodze jest bardziej wymagające. To bardzo zabawny detal bez wątpienia pościgi policyjne stają się ciekawsze.

IGN: Skoro jest to otwarty świat, to co się zmieniło (w porównaniu do poprzedniej demonstracji) w tym obszarze miasta, kiedy będzie przez niego przejeżdżać autem?
Alex Cox: Mamy szeroki wachlarz elementów, które będą się zmieniały zgodnie z mijającymi latami. Zmiana względem poprzedniego gameplay’a to, samochody jakimi będziemy jeździć oczywiście są to modele z lat 40-tych. Mieszkańcy są ubrani w zimowe ciuchy, mamy żołnierzy chodzących po ulicy i plakaty o wojnie na bilbordach. Również ścieżka dźwiękowa pochodzi z tego okresu. Temat wojenny jest bardzo wyraźny również w wiadomościach i komentarzach w radiu.

IGN: Czy z biegiem czasu, zobaczymy przemiany przechodniów? Czy będziemy wiedzieć, że jakiś dziwak jest teraz 10 lat starszy czy raczej modele postaci są dość ogólne i nie będziemy widzieć jak dana postać się starzeje?
Alex Cox: Przemijanie czasu zauważalne będzie na pewno dla głównych postaci wymienianych z imienia i nazwiska. Modele przeciętnych ludzi z ulicy będą zmieniać się zgodnie z biegiem czasu na przestrzeni lat 40-tych i 50-tych. Zmianom podlegać będą ich styl mówienia i ubierania. Oczywiście mamy również modele charakterystyczne dla każdego okresu na przykład żołnierze z lat 40-tych czy meksykanów z 50-tych.

IGN: Czy dynamika trzech rodzin mafijnych zmieniła się w stosunku tego co widzieliśmy wcześniej?
Alex Cox: Nie chcę tutaj za bardzo zaspojlerować fabuły, ale tak, nastawienie rodzin mafijnych zmienia się znacząco pomiędzy misjami "The Buzzsaw" i "Room Service". Ujmę to tak podczas misji "The Buzzsaw" Vito i Joe pracują dla rodziny Clemente. W "Room Service" Vito i Joe eliminują członków rodziny Clemente. Co działo się w międzyczasie jest dość intrygujące, prawda?

IGN: Jak wygląda struktura misji, którą zobaczymy w następnym tygodniu na E3?
Alex Cox: Struktura jest dość prosta zamierzamy zastawić pułapkę na gościa i rozwalić go na kawałeczki za pomocą MG42 (ogromny niemiecki karabin maszynowy, znany również jako piła mechaniczna (Buzzsaw) Hitlera, stąd też tytuł). To jedna z wcześniejszych misji w grze. Vito i Joe nadal udowadniają Mafii swoją lojalność. Są reprezentowani przez Henry'ego, trzecią główną postać w grze. Henry już wtedy był rybą, otrzymał zlecenie i postanowił powierzyć brudną robotę Vito i Joe.

IGN: Kim jest ten koleś, z którym mamy się rozprawić?
Alex Cox: Cel nazywa się po prostu grubas. To zwykła płotka, która weszła w drogę Mafii o jeden raz za dużo ostatnio prowadził gorzelnie na terytorium Mafii bez płacenia za ochronę.

IGN: A kim jest postać z opaską na oku?
Alex Cox: Nazywa się Harry. Jest dilerem w mieście i specjalizuję się w sprzęcie wojskowym. Będziemy go jeszcze spotykać w późniejszych latach.

IGN: W trailerze głównym punktem jest użycie zamontowanego karabinu maszynowego. Czy to jest coś czego użyjemy jedynie raz czy może przyjdzie nam jeszcze zobaczyć takie rzeczy w Mafii II?
Alex Cox: Bronie tego typu jeszcze zobaczymy w grze, ale nie mogę nic więcej zdradzić.

IGN: Czy są jeszcze jakieś inne bronie w trailerze, których jeszcze nie widzieliśmy?
Alex Cox: Bronie są te same jakie widzieliście w Room Servicer. Poza MG-42 to regularne bronie gangsterów pistolety, shotgun’y, Thompson’y itd.

IGN: Czy możesz powiedzieć cokolwiek o tym, jak przebiega misja? Zakładam, że nie wszystko poszło zgodnie z planem?
Alex Cox: Nie, sprawy nie potoczyły się zgodnie z planem. Chłopaki zaplanowali rozwalić grubasa, ale zabicie go okazało się bardziej wymagające niż zakładali. Zaczął uciekać, a oni musieli go gonić przez gorzelnie, czego efektem była strzelanina z jego gorylami.

IGN: Jedną z rzeczy, którą ludzie kochali w Mafii I było to, że można było podejść do sytuacji na wiele sposobów. Czy są jakieś alternatywne sposoby na poradzenie sobie w tej konkretnej misji?
Alex Cox: Głównym założeniem tej misji jest strzelanina, więc jedyny sposób na rozwiązanie problemu to twoja broń. Oczywiście nie jest tak w całej grze, ale akurat Buzzsaw nie daje ci dużo czasu na myślenie.

Tłumaczenie: Wojtas022