Kryształowa kulo powiedz przecie - jak to będzie wyglądało na PeCecie

wojtas022, 21

Nasi koledzy z mafia-daily.net opisali bardzo szczegółowo jak będzie wyglądać wersja PC-towa Mafii 2. Z uwzględnieniem poszczególnych poziomów detali, czy różnic pomiędzy włączoną i wyłączoną technologią PhysX. Opisali również zalety i wady autorskiego silnika "Illusion Engine".

Na początek zaprezentujemy - jak Mafia 2 wygląda na poszczególnych poziomach detali:

Rozdzielczość 1280 × 800 - niskie detale



Rozdzielczość 1680 × 1050- średnie detale



Rozdzielczość 1920 x 1200 - maksymalne detale



Szczegółowość cieni:

Niskie detale



Średnie detale



Maksymalne detale



Poziomy detali z grubsza mamy już za sobą. Teraz pora na to, o czym mogą zapomnieć posiadacze kart ATI. Oczywiście - chodzi o silnik fizyczny PhysX. Oto jak gra będzie się prezentowała z włączoną i wyłączoną opcją PhysX (po lewej - wyłączona, po prawej - włączona):







Pora na ostatnią część - czyli wady i zalety silnika autorstwa 2K Czech. Mafia 2 jest debiutem i zarazem pierwszym testem dla tego programu. Czesi zbudowali go od podstaw i jak to bywa w tego typu narzędziach - ma on swoje plusy i minusy. Zacznijmy może od minusów, czyli od wad:

Wady

- Niektóre tekstury pozostawiają sporo do życzenia:



- Ragdoll nie zawsze działa tak jak powinien:



- Kwadratowa rolka papieru?:



- Migocące tekstury:



Zalety

- Efekty ognia i płomieni:



- Świetne animacje postaci:



- Imponujące eksplozje:



- Intensywne starcia:



- Intensywne oświetlenie:



- Świetna woda:



- Ogromna widoczność:



Tak więc, poznaliście już mocne i słabe strony silnika graficznego Illusion Engine. Wiecie też jak gra prezentuje się na poszczególnych poziomach detali z uwzględnieniem opcji PhysX. Wyciągnięcie wniosków pozostawiamy Wam.

Komentarze

Ten materiał jest starszy niż 2 miesiące. Nie możesz dodawać pod nim nowych komentarzy.
Awatar użytkownika Darek331
Darek331
22 lipca 2010, 15:54 *
Oj Dantes chyba mnie źle zrozumiałeś. Nie powiedziałem,że nie widzę różnicy tylko,że na niskich jest bardziej wyraziste przynajmniej ja tak uważam i mówiłem cały czas o drzewach. Może powinieneś czytać komentarze ze zrozumieniem, albo ja powinienem pisać zwięzłe komentarze
Awatar użytkownika Siupak
Siupak
22 lipca 2010, 14:14
Ten PHYSX nie robi na mnie żadnego wrażenia
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
22 lipca 2010, 12:03
Jedno jest pewne. Czesi stworzyli świetny silnik graficzny. Nawet na niskich ustawieniach wygląda bardzo dobrze, a do tego nie wymaga jakiegoś kosmicznego sprzętu. Teraz tylko czekać, aż inne produkcje zaczną korzystać z tego narzędzia.
Awatar użytkownika Dantes
Dantes
22 lipca 2010, 11:41
Darek najlepiej to widać na przykładzie tych drzew. Masz trzy screeny, i spójrz na trzech screenach na cień tego drzewa, i nie mów, że nie widzisz różnicy. Ja nie mówię, że różnica jest jakaś Mega kolosalna, ale mimo wszystko jest i to zauważalna gołym okiem. Taka subtelność, ale cieszy oko.
Awatar użytkownika Darek331
Darek331
22 lipca 2010, 11:06 *
Ale Dantes jak dla mnie lepiej wyglądają nie wiem jak tobie. Na maksymalnych tak niewyraźne są o to mi chodzi
Awatar użytkownika Dantes
Dantes
22 lipca 2010, 10:22
Darek niestety muszę Cię zmartwić, ale czas odwiedzić okulistę ;-)
Awatar użytkownika Xarvas17
Xarvas17
22 lipca 2010, 09:59
Już lepiej niech nic nie pokazują i dadzą nam pograć, bo co bliżej do premiery to ludzie staja sie agresywni...
Awatar użytkownika Darek331
Darek331
22 lipca 2010, 09:42
Na niskich detalach szczegółowości cieni lepiej cienie wyglądają niż na wysokich przynajmniej ja tak sądzę
Awatar użytkownika Yogii26
Yogii26
22 lipca 2010, 02:17
No i już się zaczyna, przechodzenie na monitory z większą rozdzielczością. Skoro mój zalicza się do średnich wymagań szczegółowości to rzadko kto będzie miał większe monitory (nie mówię że nikt, bo na forum jest parę takich osób). Ale ogólnie porównanie bardzo przydatne, nie wspominając o pełnym porównaniu w źródle.
Awatar użytkownika piksel169
piksel169
21 lipca 2010, 23:30
Te wszystkie różnice między rozdzielczością i detalami to tylko beznadziejna gra cieni i ciut mniejsza jakość tekstur. Sprytni są, ale mhm...
Awatar użytkownika zodiak
zodiak
21 lipca 2010, 23:24
Elo. Czy mógłby mi ktoś pokazać "palcem" różnicę na poszczególnych scrennach. Po za tym porównywanie psychixa na screenach to jakaś paranoja. Dajcie filmik. Zaczyna mnie to strasznie wkurwiać. Nie kupujcie tylko przypadkiem xboxa specjalnie. Te skurwysyny z USA wiedzą jak czarować. Sony kusi DLC a microsoft.. pierdole więcej wam nie będę tłumaczył. To jak z wyborami. Wybierzemy to co ładniej wygląda. To co nam pokaże telewizja. Właśnie w taki sposób manipuluje się społeczeństwem. Media rządzą światem. Pozdro dla świadomych. Sory że poszło troche off top.
Awatar użytkownika Xarvas17
Xarvas17
21 lipca 2010, 21:44
hmm...czyli jak kolega Oskisko maszanse na granie na średnich na swym sprzęcie, to ja na Core2Duo E4600 2.4GHz 2GB RAM i GeForce 8600 licze na te pieknie wygladajace niskie. Pozdrowienia dla wszystkich, Idę pić :D
Awatar użytkownika wojtas022
wojtas022
21 lipca 2010, 21:25
Wychodzi na to, że tak.
Awatar użytkownika Darek331
Darek331
21 lipca 2010, 21:01
Czyli jak to będzie. Dajmy na to,że chcę zagrać na minimalnych ustawieniach i będzie to tak wyglądać jak na niskich detalach?
Awatar użytkownika Sollozzo
Sollozzo
21 lipca 2010, 20:30 *
Bosko to wygląda ! ;-)
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
21 lipca 2010, 20:01
Na średnich spokojnie.
Awatar użytkownika Oskisko
Oskisko
21 lipca 2010, 20:00
AMD-Athlon 7750 Dual-Core, 2.7GHz, 4GB RAM, GeForce 9600 GSO
Na jakich detalach pójdzie mi MII na takim sprzęcie?
Awatar użytkownika czapel007
czapel007
21 lipca 2010, 19:56
o kurde Czechom udało się zrobić kwadraturę koła :D
a tak w ogóle nie ma jakiejś piorunującej różnicy pomiędzy poziomem detali, choć i tak zagram na full,
Awatar użytkownika Grisha
Grisha
21 lipca 2010, 19:41 *
Czemu tak piszesz barth? Przecież cały ten PhysX to fajna sprawa, dodaje smaczku do gry. Jak dla mnie fajnie, nawet bardzo. Ja choć zagram na full detalach, to o tym całym PhysX tez mogę zapomnieć, bo moja karta nie poradzi sobie już z takim obciążeniem. Ale uważam, że fajnie iż to jest, za pare lat każdy z nas będzie mógł to przetestować.
Awatar użytkownika Damianuss
Damianuss
21 lipca 2010, 19:33
Dla mnie wniosek jest jeden - Xbox :P.
Awatar użytkownika barth89
barth89
21 lipca 2010, 19:32
Etam, z tym PhysXem tyle krzyku i w ogóle, ale jakbym nie wiedział, że jest coś takiego to pewnie w ogóle bym nie zwrócił uwagi na "niby-braki".