Mafia II nie będzie jak GTA + F. Potts.
Większość ludzi widzi oczywiste podobieństwa między Mafią II a grami z serii GTA. Lecz zdaniem programistów z 2K Czech, Mafia II jest zupełnie czym innym.
W wywiadzie udzielonym dla portalu CVG.com, starszy producent gry Janek Kolar oświadczył, że dla nich wolność graczy nie jest najważniejsza i to nie ona będzie dawała frajdę graczom, tak jak w GTA. Ba, Czesi chcą nam nawet tę swobodę ograniczyć, żebyśmy mogli doświadczyć więcej doznań, lepszych doznań.
Ze względu na to, że Mafia II skupia się na elementach narracyjnych oraz kinematograficznych, Kolář doszukuje się konkurencji z zupełnie innej strony niż od GTA. Na przykład Alan Wake: Jest to tytuł skoncentrowany na narracji, gdzie historia gra bardzo ważną rolę. Tak samo jest z grą Uncharted.
Są dwa zasadnicze podejścia: po pierwsze jest to rozrywka, sposób prowadzenia gry. A drugim z nich jest opowieść gry.
Wiele osób się kłóci o to, co jest ważniejsze. W Mafii II, skoncentrujemy się bardziej na sposób prowadzenia gry. Lecz mimo wszystko, sądzę, że te dwa koncepty nie są sobie przeciwne. One są przyszłością gier komputerowych.
Alan Cox potwierdza:
Atmosfera którą stworzyli w grze Alan Wake jest niesamowita i nie ma potrzeby tworzenia otwartego świata aby do tego dojść. Nie jest potrzebny otwarty świat by oddać uczucia zagubionego w lesie człowieka.
Na koniec, panowie Kolář i Cox potwierdzili, że Mafia II z 3D będzie wyłącznie dostępna dla graczy PC, ale jest nadzieja na łatkę do konsolowych wersji gry.
A co u Frankiego Potts'a?
Tym razem, Frankie zaznaczył na na Północno - Zachodniej części mapy Empire Bay dwie nowe lokacje. Są to willa rodziny Vinci oraz tor wyścigowy, usytuowany pięć mil poza miastem.