Kolejna misja i kolejne informacje

Grisha,
W serwisie Joystick pojawiło się wideo z nowej misji. W rozwinięciu newsa znajdziecie szczegółowy opis tejże misji. Uwaga na spojlery. Przyznać trzeba, że prowadzenie aut zostało poprawione na plus. Oby tylko data nie ulegał już znaczącym zmianom. Przypominamy, że gra ma pojawić się pomiędzy 1 sierpnia, a 31 października 2010 roku.



Szczegółowy opis misji poniżej.

Źródło: mafiagame.cz

Aktualizacja: W wywiadzie dla serwisu VG247 Denby Grace stwierdził, że czas potrzebny na ukończenie drugiej Mafii to 15 godzin. Nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać. Z jednej strony więcej niż 10h w dzisiejszych grach w kampanii dla pojedynczego gracza jest luksusem, z drugiej jednak pierwsza Mafia oferowała znacznie dłuższą rozgrywkę. Poza tym zapewne wprawny gracz skróci ten czas o jakieś 3 godziny.

Dodatkowo zostało potwierdzone, że gra zostanie (niestety) w pełni zlokalizowana. Poza tym dialogi zajmują sporą liczbę danych, dlatego też nie będziemy mogli wybrać języka. Wspomniano również, iż opóźnienie gry jest spowodowane jej dopracowywaniem. Który to już raz…


Tłumaczenie by Grisha
Uwaga na spojlery
Za Gamespot.com

Pierwsza Część Mafii byłą ogromnym wyzwaniem i udaną próba przeniesienia gangsterskiego świata na monitory, to jednak jej kontynuacja będzie toczyła się w świecie którym wszystko będzie szybsze, większe i lepsze.
Kradzieże samochodów, bójki, strzelaniny łapówki dla glin oraz zbieranie erotycznych magazynów, to czeka nas w Mafii 2. Uwaga mogą pojawić się spojlery.

Akcja Mafii II rozpocznie się tuż po wojnie w 1945 roku aż do połowy lat 50.
Będziemy śledzić historię młodego chłopaka Vito Scaletta, który dorasta we włoskiej dzielnicy fikcyjnego miasta Empire Bay. Tam poznaje swojego przyjaciela Joe z którym przyjdzie mu przeżyć niejedno. Joe przedstawia naszemu bohaterowi ofertę dzięki której może stać się kimś ważniejszym niż dotychczas. Vito postanawia się namyśleć.

Na początku gry Vito wraca do domu. Na zewnątrz panuje zima, po drodze mija mieszkańców Empire Bay, którzy zaangażowani w swoje obowiązki nie mają czasu na rozmowy. W grze będzie przygrywało około 120 utworów muzycznych dostosowanych do aktualnych wydarzeń w grze. Dynamiczny 24 godzinny system pogodowy sprawi, że będziemy mogli dobierać ubranie do panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych.

Po powrocie do domu gdzie czekają na niego matka i siostra, niestety nie mają dla niego dobrych nowin. Ich ciężko chory ojciec, który niedawno zmarł, miał ogromny dług do spłacenia. Ta sytuacja sprawia, że Vito poważnie myśli o ofercie Joego.
Przenosimy się do początku lat 50. gdzie jesteśmy chłopcami na posyłki u jednej z rodzin mafijnych.

Grę zaczynamy w mieszkaniu Vita, które będzie swoistym centrum gry dla nas. Tu możemy zmienić ubrania i ukryć swój samochód dzięki temu możemy uniknąć pościgu glin.
Wychodząc z mieszkania natrafiamy na garaż z kilkoma autami dla nas, jednak bardziej jesteśmy zainteresowani tym co jeździ po ulicach.

Kradzież samochodu jest tu tak samo prosta jak w Grand Theft Auto, jednak tu musimy zwracać baczniejszą uwagę na otoczenie. Poza tym kierowcy nie oddadzą samochodu bez walki. Czasem przyjdzie nam wypróbować system walki. Mamy cztery przyciski: cios, mocniejszy cios, unik i blok. Czasem możemy zadać także trafienie krytyczne np. poprzez trafienie w twarz nogą. Gdy na bójce przyłapie nas policjant możemy wręczyć mu łapówkę.

Przyszedł czas na spotkanie z Joe'm. Wsiadamy w wóz i ruszamy do miejsca. Prowadzi nas tam znaczek na minimapce. Na szczęście 2K Czech zrezygnowało z systemu karania nas za przejechanie na czerwonym świetle czy przekraczanie prędkości nawet o 1km/h. Lecz tak jak w pierwszej części Mafii tak i tu mamy ogranicznik prędkości, a policja będzie nas goniła tylko w tedy gdy będą świadkami jakiegoś poważniejszego wykroczenia.

Na początku gry będziemy z łatwością mogli uciec policji, a poziom naszego poszukiwania będzie niewielki. Wraz z postępem gry i braniu udziału w większych misjach, jak rabowanie sklepów czy misji w których użyjemy broni, policja będzie skutecznie deptać nam po piętach, wtedy musimy być przygotowani na blokady drogowe i opancerzone wozy na ulicach.

Udajemy się na miejsce naszej misji, w międzyczasie przygrywa nam piosenka Boom, boom, boom Johna Lee Hookera. Zadanie jest proste, wspinamy się na ciężarówkę gdzie będziemy podawać kartony z papierosami, w zależności co powie Joe czy ma być, to niebieski, bały czy czerwony karton. Wszystko idzie dobrze do momentu pojawienia się gangu Greasers. Żądają oni wydania całego zysku. Vito wyciągnął broń, wymierzając w lidera, co sprawiło że reszta bandy uciekła.

Wskakujemy w nasz wóz w celu pościgu za bandą opryszków, niestety zgubiliśmy ich. Joe szuka budki telefonicznej aby zdać sprawozdanie z misji. Okazuje się, że budka jest zajęta, możemy cierpliwie czekać lub przejąć ja siłą.
W końcu informujemy naszego szefa, co się stało, papierosy były warte kilka tysięcy dolarów, ten postanawia, że trzeba dać nauczkę ludziom z gangu Greasers. Udajemy się do ich siedziby gdzie rozpoczyna się strzelanina. Wszędzie dostrzec możemy fizykę PhysX.
Po włamaniu do kryjówki oprychów, mamy możliwość przetestowania nie tylko fajnych giwer, ale także system osłon, dość podobny do tego z Gears of War. Po skończonej misji zbieramy resztę amunicji i broń, możemy także zabrać z ziemi jeden z 50 porozrzucanych po mieście numerów Playboya. Gra ma wyjść jeszcze w tym roku.